با باز شدن درهای کسب و کار بین ایالات متحده و کشورهایی مثل ایران و کوبا،
بازارهای این کشورها آمادهی همکاری با شرکتهای بزرگ فناوری از جمله
مایکروسافت هستند.
تا چندسال پیش، «سیلیکون ولی» و «وال استریت» به
«مایکروسافت» به چشم یک شرکت تمام شده و محکوم به سقوط نگاه میکردند.
ساتیا نادلا، مدیرعامل این شرکت، کارهای زیادی انجام داده تا این باور را
تغییر دهد. هرچند همچنان این ایدهی فراگیر این است که قدرت واقعی در دست
شرکتهای نوپاتری همچون «فیسبوک»، «آمازون» و «گوگل» است که برپایهی
اینترنت فعالیت میکنند. اما در یک زمینه مایکروسافت همچنان پیشروتر از هر
شرکت تکنولوژی دیگری گام بر میدارد؛ دسترسی به بازارهای جهانی.
«ویندوز»
برای دههها است که استاندارد جهانی رایانش به شمار میرود و میلیونها
نفر در سرتاسر جهان زندگی خود را از راه فروش و ساختن نرمافزار بر پایهی
تکنولوژی مایکروسافت میگذرانند. این واقعیت به مایکروسافت پایهی هواداری
وسیعی میبخشد و مشتریان زیادی را برای آنها فراهم میکند. این موضوع در
کشورهای مختلف نمود پیدا میکند به طوری که در مصاحبهای با «Business
Insider» نادلا به این موضوع اشاره کرده که مردم در کشورهایی مثل ایران و
کوبا که تا کنون با مشکلات تحریم دست و پنجه نرم میکردند، بلافاصله بعد از
باز شدن راههای اقتصادی این دو کشور به ایالات متحده، به او پیام
فرستادند و علاقهی خود را برای همکاری با مایکروسافت اعلام کردند: