بدون شک همه شما با پاپآپ آشنا هستید. همان پنجرههای کوچکی که پیشنهادی اخص یا اطلاعات دیگری را نمایش میدهند و گاهی، زمانی که از وبسایتی بازدید میکنید، ناگهان پدیدار میشوند. پاپآپ سالها ابزار بسیار مفیدی در بازاریابی آنلاین بوده است. ولی به انگیزه اینکه درصدی از کاربران اینترنت متعلق به بیزارند، گوگل، AOL، نت اسکیپ و سایرین، نرمافزارهای مسدودکننده پاپآپ را برای رویارویی با آن ایجاد کردهاند.
کاربران اینترنت باید انتخاب کنند که آیا تمایلی به مشاهدهی پاپ آپ دارند یا خیر. اما بیشتر این نرمافزارها به چهره خودکار پاپآپها را مسدود میکنند، و بازدیدکنندگان سایت از مشاهدهی اطلاعات مفیدی که ممکن است به فایده آنها باشد محروم میشوند.
البته این مربوط به قبل از کشف فناوری بسیار چشمگیری بود که به شما امکان میدهد تا از تبلیغاتی کاربرد کنید که مانند پاپآپ عمل میکنند ولی پاپآپ نیستند و به همین دلیل مسدود نمیشود. این فناوری تبلیغات شناور اسم دارد، و ارزش آزمون کردن در سایت را دارد.
در حقیقت، زمانی که استفاده از تبلیغ شناور در سایت خویش را آزمون کردیم، افزایش بازدید پست های سایت فروش سایت به میزان ۱۶۲ درصد افزایش یافت! این تبلیغات کارآمد هستند زیرا اطلاعات مهمی مشابه رهنمود عضویت در خبرنامه یا توصیه فروش اخص در زمانی محدود را درست در مقابل دید بازدیدکنندگان قصد شما قرار میدهند.
میتوانید پیشنهاد عضویت در خبرنامه را در تبلیغ شناور پیمان دهید و نگریستن کنید که آیا این کار موجب افزایش تعداد مشترکین میشود یا خیر. زمانی که از این طریق استفاده کردیم، تعداد افرادی که در خبرنامهی ما عضو شدند ۸۶ درصد افزایش یافت. همچنین میتوانید تست کنید که چه تعداد بازدیدکننده، بر روی تبلیغ شناور مربوط به صفحهی توصیه ویژهای در سایت شما کلیک میکنند و چه تعدادی از طریق لینکی معمولی که در صفحهی اصلی سایت قرار گرفته، به صفحهی رهنمود اخص وارد میشوند.
ساخت ایمیل یا دردرسر برای کاربران ؟!
امروزه و با گسترش علم و فناوری ارسال نامه به صورت سنتی امری منسوخ شده به شمار میرود، حتی ارسال پیامک نیز تا حدودی جای خود را به ارسال ایمیل داده است.
ایمیل یا همان پست الکترونیک راهی بسیار کم هزینه تر و آسانتر نسبت به شیوه های قدیمی ارسال اطلاعات به شمار میرود و همین امر سبب شده است تا کاربران بسیاری خواستار داشتن ایمیل شخصی باشند. اما برخی از کاربران بر این باورند که ایجاد ایمیل امری سخت و طولانی است دلیل این باور میتواند نداشتن اطلاعات کافی برای ساخت ایمیل باشد؛ اما دلیل اصلی آن این است که در حین ساخت ایمیل شما باید اطلاعات زیادی دربارهی خود را ثبت کنید پس طولانی شدن فرایند ساخت ایمیل میتواند دردسری بزرگ برای کاربران باشد.
ما در این مقاله آموزشی ترفندی را به شما آموزش خواهیم داد که با استفاده از تلگرام به راحتی برای خودتان ایمیل بسازید.
تلگرام در کنار تمامی رباتهای منحصر به فرد خود رباتی را ارائه کرده است که به راحتی برای شما ایمیل میسازد.
۱. ابتدا در قسمت Search تلگرام خود عبارت etlgr@ را تایپ کنید تا ربات تلگرام برای شما نمایش داده شود.
۲. با کلیلک کردن بر روی ربات وارد صفحع آن شوید و روی Start کلیک کنید.
همانطور که میبینید برای شما یک آدرس ایمیل ساخته شده است.
به کمک ترفندی که به آن اشاره خواهیم کرد میتوانید با محدود کردن اتصالات اینترنت ویندوز و قرار دادن آن در حالت metered از آپدیت های خودکار ویندوز ۱۰ جل.گیری نمایید. توجه داشته باشید که این ترفند را باید برای هر شبکه اینترنتی که به آن وصل میشوید اعمال کنید تا سیستم عامل شما با اتصال به هرکدام از شبکه های اینترنت نتواند آپدیت خودکار را انجام دهید.
در مرحله اول وارد صفحه ی اصلی گوگل شوید و گزینه Sign in در بالا سمت راست صفحه را کلیک کنید. در ادامه شما به صفحه ی ورود هدایت می شوید که با وارد کردن نام کاربری (یا شماره تلفن که با آن حساب را ایجاد کرده اید) و رمز فعلی و زدن گزینه Next وارد حسابتان می شوید.
توجه: اگر رمز عبور فعلی خود ار گم کرده اید با زدن گزینه Forgot password می توانید رمز خود را بازیابی کنید.
پس از وارد کردن حساب خود به صفحه ی اصلی گوگل بر گردید، همانطور که مشاهده می کنید در قسمت سمت راست و بالای صفحه مرورگر خود حساب شما نمایان است بر روی آن کلیک کنید و گزینه Password را بزنید. در این مرحله گوگل از شما می خواهد که ابتدا رمز غبور فعلی خود را مجددا وارد کنید، این کار به عنوان یک تاییدیه است. سرانجام پس از این مرحله شما می توانید یک رکز عبور جدید را تایپ کنید و در پایان با زدن گزینه Change Pasword عملیات تغییر رمز را به اتمام برسانید.
اگر قصد تغییر رمز خود را از داخل صفحه جیمیل دازید پس از وارد شدن به صندوق پیام ها در گوشه سمت راست صفحه جیمیل کلیک کنید و سپس گزینه Setting را بزنید.
در صفحه ی تنظیمات گزینه Accounts And Import را انتخاب کنید و در ادامه گزینه Change Password را بزنید.
ما بقی مراحل همان مراحلی است که در روش اول گفته شد.
زمانی که با ۲۸۰ کاراکتر کار می کنید ، استفاده از ایموجی ها در دستگاه های موبایل آسان است ، اما استفاده از آن ها روی دسکتاپ میتواند دشوار باشد . خوشبختانه اگر از مک استفاده می کنید ، میانبری برای صفحه کلید وجود دارد که ایموجی ها را نیز نشان می دهد .چگونه این کار را انجام دهید:
مکان نما خود را در هر کجای متن تان که می خواهید قرار دهید . کلید های کنترل ، دستور و کلید فاصله را از کیبورد تان فشار دهید .
گاهی اوقات تعداد کاراکتر متنی که قصد پست کردن آن را دارید بالای ۲۸۰ کاراکتر است .خوشبختانه با کمک اپلیکیشن های نوشتاری گوشی های موبایل و یا هر برنامه ی دیگری در رایانه تان که برای نوشتن باشد ، می توانید متنی با تعداد کاراکتر بالا بنویسید و سپس عکسی از آن متن را در توییتر منتشر کنید .
این روش راهی نیست که بخواهید بیش از حد از آن استفاده کنید ، اما در مواردی که حتما باید متن تان را پست کنید ، کارآمد است .چگونه این کار را انجام دهید:
اپلیکیشن ویرایش متن یا کلمه مورد علاقه تان را باز کنید .
متن تان را بنویسید و از آن اسکرین شات بگیرید .
یک توییت جدید بسازید و روی دکمه با شکل دوربین بزنید . حال اسکرین شات تان را به عنوان یک عکس به توییت تان اضافه کنید ، سپس اندکی توضیح در رابطه با عکس تان بنویسید .
نیمه عمر یک توییت فقط ۲۴ دقیقه است و ۷۵ درصد از مشارکت بالقوه خود را در کمتر از ۳ ساعت به دست می آورد واین به این معناست که باید در زمان مناسب توییت بگذارید تا به بیشترین میزان اشتراک گذاری توییت تان و فالوور های بالقوه تان برسید .
به طور کلی تحقیقات نشان داده است که بهترین زمان توییت کردن ۱۲:۰۰ و ۵:۰۰ و۶:۰۰ بعد از ظهر است .
در زمان های ذکر شده با تلاش های استراتژیک خود شروع کرده و سپس از داده های به دست آمده از Twitter Analytics ( تحلیل گر توییتر تان ) استفاده کرده تا بر اساس بازخوردی که از آن می گیرید زمان مناسب را پیدا کنید .چگونه این کار را انجام دهید:
در ابتدا لازم است تا با برنامه Hootsuite آشنا شوید . در واقع این برنامه مانند کنترل پنلی است که میتواند نقش واسطه ای برای مدیریت تعدادی از شبکه های اجتماعی تان ( مثل فیسبوک ، توییتر و… ) را به طور همزمان انجام دهد .
وارد این برنامه شوید و در کادر نوشتن پیام روی آیکن تقویم کلیک کنید . تاریخ و زمان را برای انتشار پیام تان انتخاب کنید .
اختیاری :
اگر تمایل دارید هنگام ارسال پست تان یک ایمیل دریافت کنید ، تیک مربوط به باکس مربعی کوچک را بزنید .
از بین لیست مربوط به پروفایل های مختلف واقع در قسمت چپ کادر نوشتن ، پروفایل مربوط به توییتر تان را انتخاب کرده و روی گزینه Schedule (برنامه ریزی) کلیک کنید .
شما می توانید توییت خود و یا توییت هر شخص دیگری را به صورت آنلاین و با استفاده از کد مخصوص توییتر به اشتراک بگذارید .چگونه این کار را انجام دهید:
توییتی که در نظر دارید آن را به اشتراک گذارید را پیدا کنید . بر روی آیکن (…) که در کنار دکمه قلب قرار دارد کلیک کنید . گزینه Embed Tweet (نشاندن توییت) را انتخاب کنید . کد را کپی کرده و آن را در هر سند HTML ای که خواستید جایگذاری (Paste) کنید .
در وبلاگ های وردپرس ، کد را در بخش ” Text View ” قرار دهید تا آن را در یک پست قرار دهید .
نکته :
همچنین می توانید با استفاده از تایم لاین توییتر یا همان embedded timeline ، توییت های متعددی را از یک یا چند حساب جاسازی کنید .
اگر بیش از چند صد نفر را در توییترتان دنبال می کنید ، تقریبا این که حواس تان به تمام چیزهایی که می خواهید باشد ، غیر ممکن است . پس پیشنهاد می شود این ترفند توییتر را انجام دهید . وارد بخش لیست های توییتر که به شما اجازه می دهد گروه های سفارشی از اینفلونسرها ، مشتری ها ، الگوها و یا چشم اندازها برای خود بسازید شوید . با این روش می توانید به طور موثر با گروه هایی که از نظرتان مهم بوده اند ، در تعامل باشید و حواستان به آنها باشد .چگونه این کار را انجام دهید:
بر روی آیکون پروفایل تان کلیک کنید تا یک منوی کشویی برایتان باز شود . بر روی Lists (لیست ها) کلیک کنید .
بر روی Create new list (ایجاد لیست جدید) کلیک کنید . یک نام و یک توضیح کوتاه برای لیست خود انتخاب کنید . سپس اگر می خواهید که لیست تان خصوصی بماند عبارت only accessible to you (فقط در دسترس شما) را انتخاب کنید . و اگر هم میخواهید که لیست تان عمومی باشد عبارت anyone can subscribe to the list (اشتراک گذاشتن با سایرین) را انتخاب کنید . سپس گزینه Save List (ذخیره لیست) را انتخاب نمایید .
برای دیدن توییت های موجود در لیست های توییترتان ، به صفحه پروفایل خود بروید ، روی برگه Lists (لیست ها) کلیک کنید و سپس بر روی نام لیست مورد نظرتان کلیک کنید .چگونه این کار را در Hootsuit انجام دهید:
در داشبورد برنامه Hootsuite ، بر روی عبارت Add Stream (طبقه بندی) کلیک کنید .
توییتر را از لیست شبکه های اجتماعی آورده شده در سمت چپ انتخاب کنید . بر روی برگه Lists (لیست ها) کلیک کنید . پروفایل توییتر مورد نظرتان را انتخاب کنید . تیک دایره Create a new list (ایجاد لیست جدید) را بزنید . برای لیست تان اسم انتخاب کنید و اگر دوست داشتید برای آن توضیحی بنویسید .
انتخاب کنید که دوست دارید لیست تان خصوصی و یا عمومی باشد . سپس برای ایجاد لیست تان روی دکمه Add Stream (افزودن لیست) کلیک کنید .
مسلما شما هم می خواهید که حواستان به رقبایتان باشد ، اما دوست ندارید که آن ها را فالو کنید و نمی خواهید که متوجه این شوند که توجه شما را به خود جلب کرده اند .
وارد لیست های خصوصیتان شوید : این کار یک راه مخفیانه برای ساخت یک بخش خبررسانی از آن ها و بدون فالو کردنشان است !چگونه این کار را انجام دهید:
دستورالعمل های مرحله به مرحله در تیتر بالا را دنبال کنید . هنگام انتخاب قابلیت رویت لیست تان ، گزینه Private (خصوصی) را انتخاب کنید .
آگاهی از لیست هایی که در آن ها هستید ، به شما کمک می کند تا دریابید که افراد شما را چگونه می بینند و همچنین در پیدا کردن مخاطبین بالقوه جدیدی که هنوز شما را فالو نکرده اند ، کمک می کند .چگونه این کار را انجام دهید:
توجه داشته باشید که فقط از طریق iOS و واسطه های وب می توانید متوجه این که در لیست چه کسانی هستید شوید و در دستگاه های اندرویدی روشی برای این کار وجود ندارد .
از صفحه پروفایل خود به برگه Lists (لیست ها) رفته ، بر روی عبارت Member of (عضو؟) کلیلک کنید .
زمانی که به دنبال افرادی برای فالو کردن می گردید ، و یا به دنبال افرادی هستید که آن ها را در لیست هوش رقابتی قرار دهید ، ممکن است تا به دنبال اشخاصی باشید که با ایجاد لیستی از حساب های مربوطه ، برخی از کارهایی که شما در نظر دارید را از قبل انجام داده اند .
اگر به نظرتان لیستی ارزشمند دیده شد ، می توانید به سادگی و بدون احتیاج به کپی کردن آن لیست ، از آن بهره ببرید .چگونه این کار را انجام دهید:
به صفحه پروفایل یک اینفلونسر که در حوزه فعالیت مورد نظرتان فعال است بروید .
بر روی Lists (لیست ها) کلیک کنید . بر روی اسم لیستی که می خواهید کلیک کنید . سپس بر روی گزینه Subscribe (اشتراک) کلیک کنید .