نمایشگاه تلکام عرصه ی مناسبی برای شناساندن کالا و محصول به مخاطبان است. محصولات و خدمات جدید که کاربران را شگفت زده می کنند معرفی می شوند، رویکردهای جدید کسب و کار بیان می شوند و دورنمای کلی استارتآپها شکل می گیرد.
مطابق تحقیقات و شناختی که داریم مخاطب ایرانی و مخصوصا مخاطب جوان از نظر احساسی زودتر تحت تاثیر قرار می گیرد، هدایای تبلیغاتی از جمله ی مواردی است که بیشتر بر مخاطب تاثیر می گذارد.
اگر نگاهی به آمار قرعه کشی ها و هدیه هایی که کسب و کارها در تلویزیون و مراسمات به مخاطب ارائه می کنند داشته باشیم، خواهیم فهمید که تاثیر هدیه تا چه حد می تواند قوی و قدرتمند باشد.
هدیه تبلیغاتی هر چند کوچک، تاثیر بسزایی بر مخاطب ایرانی دارد. از طرفی می توان علاوه بر این تاثیر روانشناسی تبلیغاتی، با ایده های خلاقانه تر این تاثیر را دوچندان کرد. بسته بندی جالب و تاثیرگذار، نحوه ی غافلگیری مخاطب و مواردی از این دست بر مشتری ها و حاضران نمایشگاه تلکام تاثیر بیشتری می گذارد.
در نمایشگاه تلکام از اپراتورهای تلفن همراه، شرکتهای توسعه دهنده بستر وب، گیمینگ، شرکت های فعال در حوزه گوشی موبایل و تلفن ثابت، در حوزه ارتباطات، شرکت های دانش بنیان حوزه مخابرات و… حضور دارند.
هر کدام از این شرکت ها و کسب و کارها می توانند بسته به محتوایی که ارائه می دهند هدایایی را در نظر بگیرند. عموما اپراتورهای تلفن همراه برنامه های جذاب و مفرحی را برای مخاطبان تدارک می بینند و حجم هدایای زیادی را صرف می کنند.
اما همانطور که می دانید با اینکه هدایای بسیار زیادی داده می شود اما کمتر پیش میآید که کسی از این هدایا نکتهای یا پیام و محتوای خاصی بگیرد که و در کسب و کارشان تاثیر بگذارد. شاید بحث قیمت به نظر بعضی ها مهم باشد اما این دلیل اصلی عدم تاثیر گذاری آن نیست.
حتی در مواردی که هدایای گرانبها هم داده می شود باز تاثیر آن در برخی مواقع حتی دیده نمی شود. به نظر شما بهتر نیست به جای این تبلیغات کم بازده، عاقلانه تر و منطقی تر عمل کرد؟ هدایای تبلیغاتی را باید درست، منطقی و کارشده انتخاب کرده و به صورت روانشناسی شده و علمی به مخاطب هدیه کرد.
اما اینکه بدون هدایای تبلیغاتی در نمایشگاه حضور پیدا کنید هم اشتباه است، از هر فرصتی برای تبلیغات و مخصوصا تبلیغات اثرگذار باید استفاده کرد.
در بحث تبلیغات و اثرگذاری یک برند موارد زیادی دخیل هستند، یکی از این موارد هدایای تبلیغاتی می باشد. هر چیزی که شما به مخاطبان و مشتریان هدیه می دهید تا نام شما در ذهن آنها باقی بماند یک هدیه ی تبلیغاتی است. از یک لبخند کوچک گرفته تا یک خودکار و بالاتر و بالاتر.
نمایشگاه تلکام یکی از فرصت هایی است که به دلیل حضور پرشور مردم و استقبال زیادی که از آن می شود به راحتی می توان این کار را انجام داد. این هدایا شاید به نظر بعضی کم کارکرد و بدردنخور باشند، اما هیچکس نمی تواند بگوید که چه داستانی در پس این هدیه قرار است، اتفاق بیفتد.