قالب های فارسی وردپرس 11

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 11

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

با تکنولوژی تشخیص چهره می‌فهمید دانش‌جویان چه وقت به درس توجه می‌کنند

یک مدرسه‌ی کسب‌وکار در پاریس به‌زودی از هوش مصنوعی و تحلیل و تشخیص چهره استفاده کرده تا بفهمد آیا دانشجویان در کلاس توجه می‌کنند یا نه.

تقریبا ۱۰ سال است که کلاس‌ها و دوره‌های مجازی در دنیا برگزار می‌شوند با این حال هنوز کیفیت و نتیجه‌ی خوبی ندارند. این بار دانشمندان راهکار جدیدی ارائه داده‌اند تا توجه بیشتری جلب کنند. این نرم‌افزار تحلیل چهره که Nestor نامیده می‌شود، برای کلاس‌های آنلاین مجازی در ESG business school از اول پاییز شروع به کار می‌کند.

ایده‌ی ساخت این نرم‌افزار بهتر کردن عملکرد دانش‌آموز و همچنین اساتید است!

ایده‌ی ساخت این نرم‌افزار بهتر کردن عملکرد دانش‌آموز و همچنین اساتید است! این نرم‌افزار از وب‌کم دانش آموزان استفاده می‌کند تا حرکات چشم و حالت صورت را ردیابی کند. این اطلاعات تحلیل می‌شود و به ما کمک می‌کند بفهمیم آیا دانش آموزان به صحبت‌های مدرس توجه می‌کنند یا نه. بعد سوالاتی را بر اساس قسمت‌هایی از درس که دانش‌آموزان توجهی کمتری داشته‌اند طراحی می‌کند.

علاوه بر این معلمان و اساتید می‌توانند ببینند چه زمان‌هایی دانش‌جویان کمتر به درس گوش‌داده‌اند و با این اطلاعات مهارت‌های تدریسشان را اصلاح کنند.

معلمان و اساتید می‌توانند ببینند چه زمان‌هایی دانش‌جویان کمتر به درس گوش‌داده‌اند و با این اطلاعات مهارت‌های تدریسشان را اصلاح کنند.

در گام اول این تکنولوژی برای کلاس‌های مجازی استفاده می‌شود. اما سازندگان این نرم‌افزار امیدوارند بتوانند در کلاس‌های حضوری هم از این تکنولوژی استفاده کنند و در همان زمان به افراد بازخورد بدهند.

مسئله دیگری که اهمیت دارد این است که دانش آموزان چه وقت تمرکز بیشتری دارند و این چقدر بر عملکرد آن‌ها و یادگیری‌شان موثر است. بنابراین این اطلاعات کمک می‌کند مدرسان برنامه‌ریزی زمانی بهتر و مؤثرتری داشته باشند. درنتیجه یادگیری دانش‌آموزان و دانش‌جویان بالا می‌رود.

بعضی‌ها معتقدند روزی هوش مصنوعی جای معلمان را می‌گیرد. اما ما معتقدیم تکنولوژی دستیار انسان‌ها خواهد بود نه جایگزین آن‌ها به‌خصوص در تدریس!

Luckin مدیر گروه ساخت این تکنولوژی گفته: «چیزی نمی‌تواند جای ارتباط انسانی را بگیرد و معلمان همیشه جایگاه خود را خواهند داشت.»


می‌توانید هر فیلتر صورتی که می‌خواهید داشته باشید

یک گروه از محققان در دانشگاه Czech Technical در پراگ الگوریتمی باهوش مصنوعی ساختند که می‌تواند از صورت‌ها انیمیشنی در سبک دیگری از تصویر (مثل نقاشی رنگ روغن یا شکل مجسمه) بسازد. بهتر بگوییم این یعنی رقابت با اسنپ‌چت و فیسبوک دوباره شروع می‌شود.

پروفسور دنیل سیکورا (Professor Daniel Sýkora) یک ویدئوی نمونه از این تکنولوژی منتشر کرده است. سیکورا با آخرین پروژه‌اش شناخته می‌شود. پروژه‌ای موفق که به‌وسیله‌ی آن پژوهشگران می توانستند ویدئوی یک سخنرانی یا صحبت عادی یک فرد را طوری تغییر دهند که انگار چیزی کاملا متفاوت می‌گوید.

با این نرم‌افزار می‌توانید از یک نقاشی رنگ روغن یا مجسمه عکس بگیرید و آن را به ویدئوی افراد در حال صحبت کردن اضافه کنید.
یعنی می‌توانید هر فیلتری که می‌خواهید روی صورت داشته باشید.

گروه دیگری از محققان توانستند استایل یک عکس را به دیگری منتقل کنند. یعنی نرم‌افزار دو عکس را طوری ترکیب می‌کند که متوجه آن نمی شوید. برای مثال می‌توانید عکس یک روز بارانی خانه‌ی خود را با آسمان یک روز آفتابی ترکیب کنید و تصویر زیبایی بسازید.

ظاهرا این قابلیت از اسنپ‌چت و اینستاگرام قوی‌تر است. فیلترهای اینستاگرام و اسنپ‌چت که صورت شما را شبیه موش و گربه می کند یا بالای سرتان تاج می گذارد، جالب است. اما سیکورا جیزی متفاوت ساخته است.

نرم‌افزار جدید سیکورا کمی به فیلتر صورت در هردوی آن‌ها شبیه است. با این تفاوت که بر چهره‌ی انسان‌ها تمرکز دارد. با این نرم‌افزار می‌توانید از یک نقاشی رنگ روغن یا مجسمه عکس بگیرید و آن را به ویدئوی افراد در حال صحبت کردن اضافه کنید. یعنی می‌توانید هر فیلتری که می‌خواهید داشته باشید. ویدئویی که این نرم‌افزار می‌سازد فوق العاده است.

این‌که دقیقا این نرم‌افزار با چه مکانیسمی کار می‌کند نامشخص است. اما مشخصا بر machine learning بنا شده است.  این نرم‌افزار می‌تواند چهره‌ها را تشخیص دهد و بک‌گراند و فورگراند تصاویر را جدا کند. همان‌طور که الگوریتم کامپیوترهای مدرن این کار را انجام می‌دهند.

تیم پژوهشی سیکورا یافته‌هایشان را در کنفرانس ACM’s SIGGRAPH ارائه خواهند کرد.


می‌توانید هر فیلتر صورتی که می‌خواهید داشته باشید

یک گروه از محققان در دانشگاه Czech Technical در پراگ الگوریتمی باهوش مصنوعی ساختند که می‌تواند از صورت‌ها انیمیشنی در سبک دیگری از تصویر (مثل نقاشی رنگ روغن یا شکل مجسمه) بسازد. بهتر بگوییم این یعنی رقابت با اسنپ‌چت و فیسبوک دوباره شروع می‌شود.

پروفسور دنیل سیکورا (Professor Daniel Sýkora) یک ویدئوی نمونه از این تکنولوژی منتشر کرده است. سیکورا با آخرین پروژه‌اش شناخته می‌شود. پروژه‌ای موفق که به‌وسیله‌ی آن پژوهشگران می توانستند ویدئوی یک سخنرانی یا صحبت عادی یک فرد را طوری تغییر دهند که انگار چیزی کاملا متفاوت می‌گوید.

با این نرم‌افزار می‌توانید از یک نقاشی رنگ روغن یا مجسمه عکس بگیرید و آن را به ویدئوی افراد در حال صحبت کردن اضافه کنید.
یعنی می‌توانید هر فیلتری که می‌خواهید روی صورت داشته باشید.

گروه دیگری از محققان توانستند استایل یک عکس را به دیگری منتقل کنند. یعنی نرم‌افزار دو عکس را طوری ترکیب می‌کند که متوجه آن نمی شوید. برای مثال می‌توانید عکس یک روز بارانی خانه‌ی خود را با آسمان یک روز آفتابی ترکیب کنید و تصویر زیبایی بسازید.

ظاهرا این قابلیت از اسنپ‌چت و اینستاگرام قوی‌تر است. فیلترهای اینستاگرام و اسنپ‌چت که صورت شما را شبیه موش و گربه می کند یا بالای سرتان تاج می گذارد، جالب است. اما سیکورا جیزی متفاوت ساخته است.

نرم‌افزار جدید سیکورا کمی به فیلتر صورت در هردوی آن‌ها شبیه است. با این تفاوت که بر چهره‌ی انسان‌ها تمرکز دارد. با این نرم‌افزار می‌توانید از یک نقاشی رنگ روغن یا مجسمه عکس بگیرید و آن را به ویدئوی افراد در حال صحبت کردن اضافه کنید. یعنی می‌توانید هر فیلتری که می‌خواهید داشته باشید. ویدئویی که این نرم‌افزار می‌سازد فوق العاده است.

این‌که دقیقا این نرم‌افزار با چه مکانیسمی کار می‌کند نامشخص است. اما مشخصا بر machine learning بنا شده است.  این نرم‌افزار می‌تواند چهره‌ها را تشخیص دهد و بک‌گراند و فورگراند تصاویر را جدا کند. همان‌طور که الگوریتم کامپیوترهای مدرن این کار را انجام می‌دهند.

تیم پژوهشی سیکورا یافته‌هایشان را در کنفرانس ACM’s SIGGRAPH ارائه خواهند کرد.


ترس، مانع اصلی موفقیت تکنولوژی‌های نامرئی

تکنولوژی نوین

این واقعیت در دنیای تکنولوژی ثابت شده که زمان‌بندی از هر چیزی مهم‌تر است. شاید شما بهترین گجت، نرم‌افزار یا تجربه دیجیتالی را ساخته باشید که جهان تابه‌حال به خود دیده، اما اگر بازار آماده‌ی پذیرش آن نباشد، این محصول یا سرویس موفق نخواهد شد.

در حقیقت تاریخ فناوری سرشار از شرکت‌هایی است که ایده‌های معرکه‌ای داشتند، اما آن‌ها را زودتر از موعد یا بدون زمینه‌سازی کافی برای جلب توجه خریداران به بازار عرضه کردند. اپل نیوتون را یادتان هست؟ اولین «تبلت پی‌سی» (Tablet PC) همراه با ویندوز اکس‌پی چطور؟ با این که می‌توانیم از عملکرد و فایده‌ی نمونه‌هایی از این دست ایرادهای فراوانی بگیریم، اما آن‌ها واقعا ایده‌های بدی نبودند. حتی شاید چیزی مانند تکنولوژی دستیار دیجیتالی نیوتون خیلی از زمان خودش جلوتر بود؛ حدود دو دهه جلوتر!

در اواسط سال ۲۰۱۷، ما در حال ورود به عصری از تحولات تکنولوژی هستیم که در آن برخی از جالب‌ترین نوآوری‌ها احتمالا به‌اندازه‌ی گجت‌های پیشرفته و اپ‌های دوست‌داشتنی ما محسوس نیستند. جادوی واقعی بسیاری از این پیشرفت‌های تکنولوژی جدید تقریبا نامرئی خواهد بود. فن‌آوری‌هایی مانند هوش مصنوعی، دستیارهای صوتی و رانندگی خودکار، روش‌های جدیدی را برای تعامل با محصولات و گجت‌هایی فراهم می‌کنند که از قبل می‌شناسیم. در بعضی موارد، این فناوری‌ها منجر به ساخت محصولات جدیدی خواهند شد. مانند اسپیکر محبوب آمازون به نام «اکو» که به دستیار دیجیتالی الکسا مجهز شده است. اما در بسیاری از موارد دیگر، احتمالا هیچ‌گونه نمود فیزیکی از این تحولات به وجود نخواهد آمد. در عوض، اگر این تکنولوژی‌ها به درستی کار کنند، درون جهان و ابزارهای کاربردی اطراف ما حل و نامرئی خواهند شد.

هر چند ممکن است به دلیل طبیعت نامرئی‌تر این فناوری‌های جدید، سازگاری با آن‌ها به نظر آسان‌تر باشد، اما احتمالا این کار بسیار سخت‌تر خواهد بود. درنتیجه، زمان‌بندی صحیح محصولات و خدمات تکنولوژی از هر زمان دیگری چالش برانگیزتر خواهد بود. یک مثال ساده: رانندگی خودکار. ماشین‌هایی که به دستیار رانندگی و رانندگی خودکار مجهز شده‌اند، کاملا شبیه به همان ماشین‌هایی هستند که ما طی چند دهه‌ی گذشته به‌تنهایی رانده‌ایم. ولی در زیر کاپوت آن‌ها، مجموعه‌ی بزرگی از تکنولوژی‌های جدید وجود دارد که به‌طور چشمگیری تجربه‌ی ما را در رانندگی تغییر خواهد داد.

تکنولوژی نوین

گرچه رانندگی خودکار پیشرفت هیجان‌انگیزی است که بسیاری از مردم مشتاقانه آن را دنبال می‌کنند، در حال حاضر درصد بالایی از مردم نگران این پیشرفت‌های تکنولوژی هستند، و حتی برخی از آن‌ها کاملا ترسیده‌اند. منشا بخش عمده‌ای از این ترس عدم آگاهی است. برخی از مطالعات نشان داده هنگامی که افراد در کار با اتومبیل‌های خودران یا دستیار رانندگی اندکی تجربه کسب می‌کنند، این نگرانی‌ها اغلب با اشتیاق جایگزین می‌شود. بااین‌حال، ۵ تا ۱۰ سال آینده برای شرکت‌های خودروسازی و شرکت‌های فن‌آوری بسیار چالش‌برانگیزی خواهد بود؛ زیرا آن‌ها در طی این چند سال برای تعیین زمان‌بندی و چگونگی ورود بعضی از این ویژگی‌های اتومبیل خودران به بازار، در تکاپو قرار می‌گیرند.

علاوه بر اتومبیل‌ها، با بسیاری از نرم‌افزارها و سرویس‌ها روبرو خواهیم شد که از هوش مصنوعی یا یادگیری عمیق برای بهبود کارایی تجارب موجود استفاده می‌کنند؛ مانند ارائه‌ی پیشنهادهای بهتر موسیقی، فیلم، رستوران و حتی دوست. در مورد هوش مصنوعی، اغلب یک سناریوی دوطرفه در جریان است؛ هرچقدر اطلاعات شخصی بیشتری ارائه کنید، پاسخ‌ها سودمندتر خواهند بود. هر چند بسیاری از افراد کاملا با این نوع بده‌بستان موافق هستند، هنوز هم تعداد زیادی با این موضوع کنار نمی‌آیند و برخی حتی آن را درک نمی‌کنند. همین موضوع پذیرش گسترده‌ی برخی از قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را با تردید روبرو می‌کند.