قالب های فارسی وردپرس 11

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 11

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

نبرد اپل و گوگل بر سر فناوری‌های کپی‌ناپذیر

اپل و گوگل و تکنولوژی‌هایی که کپی نمی‌شوند - یادگیری ماشینی

یکی از جالب‌ترین نکات تکنولوژی این است که نوآوری‌ها خیلی سریع از گجت‌های گران‌قیمت به گجت‌های ارزان‌قیمت راه پیدا می‌کنند. البته سرقت ایده‌ها در بین شرکت‌های کوچک یا کپی‌برداری شرکت‌های بزرگ از شرکت‌های کوچک‌تر (مانند جریان فیسبوک و اسنپ‌چت) اتفاق چندان جالبی محسوب نمی‌شود. اما بهره بردن شرکت‌های کوچک و گجت‌های ارزان آن‌ها از نوآوری‌های اپل و گوگل خیلی هم خوب است. البته غول‌هایی مانند اپل و گوگل مانند ما فکر نمی‌کنند و با این قضیه مشکل دارند؛ به همین خاطر آن‌ها به‌سختی روی تکنیک‌ها و رویکردهایی کار می‌کنند که به این راحتی‌ها قابل کپی‌برداری نباشند.

کلیدواژه‌ی این روزهای دنیای تکنولوژی، عبارت یادگیری ماشینی است. همانند واقعیت افزوده و واقعیت مجازی، در مورد یادگیری ماشینی هم زمانی تصور می‌کردیم که به این زودی‌ها چشممان به آن نخواهد خورد. هرچند، در سال ۲۰۱۷ حضور یادگیری ماشینی را بیش از هر زمان دیگری می‌توانیم احساس کنیم. اصلی‌ترین چیزی که آیفون ۱۰ و گوشی پیکسل ۲ و ۲ ایکس‌ال را از باقی گوشی‌ها متمایز می‌کند، همین یادگیری ماشینی است. این همان چیزی است که موجب تمایز شرکت‌ها در امروز و آینده می‌شود و شرکت‌هایی که از این بابت عقب بیفتند، در آینده‌ی نزدیک از عرصه‌ی رقابت حذف می‌شوند.

نبرد اپل و گوگل بر سر فناوری‌های کپی‌ناپذیر - یادگیری ماشینی

یادگیری ماشینی چیزی نیست که بشود از آن کپی‌برداری کرد و امکان انجام مهندسی معکوس هم در آن وجود ندارد. برای این که شرکت‌ها از لحاظ یادگیری ماشینی به پای غول‌هایی همچون اپل و گوگل برسند، باید به اندازه‌ی آن‌ها از قدرت محاسباتی و داده‌های کاربران بهره ببرند (که احتمالا این‌گونه نیستند) و به اندازه‌ی آن‌ها سرمایه‌گذاری کرده باشند (که احتمالا چنین پولی را ندارد). اگر بخواهیم ساده‌تر بگوییم، برای شرکت‌های بزرگ یادگیری ماشینی همانند جام مقدس است که دست دیگر شرکت‌ها به راحتی به آن نمی‌رسد. پیشرفت یادگیری ماشینی ارتباط مستقیمی با تعداد کاربران و سرمایه‌گذاری عظیم شرکت‌ها دارد و علاوه بر این، به مرور زمان بهتر هم می‌شود. به همین خاطر، رقبای این شرکت‌ها باید به‌سختی تلاش کنند تا فقط در این عرصه باقی بمانند.

ما نمی‌گوییم که یادگیری ماشینی می‌تواند تمام مشکلات صنعت تکنولوژی را حل و فصل کند؛ نکته‌ی مهم این است که یادگیری ماشینی پایه و اساس برخی از ویژگی‌های متمایزکننده‌ی کلیدی است که از همین الان تولید آن‌ها شروع شده.

یادگیری ماشینی در دوربین گوگل پیکسل ۲

یکی از جذاب‌ترین کاربردهای فناوری یادگیری ماشینی در دوربین گوشی‌های پیکسل و پیکسل ۲ صورت گرفته است. دوربین این گوشی‌ها، به خصوص در محیط‌های کم نور، عملکرد فوق‌العاده‌ای دارند. گوگل با بهره بردن از نرم‌افزارهای خاصی موفق شده که فراتر از محدودیت‌های دوربین گوشی‌ها (مانند محدودیت در اندازه‌ی سنسور و لنز) عمل کند و توسعه‌ی چنین نرم‌افزارهایی به‌لطف الگوریتم‌های هوشمند و یادگیری ماشینی محقق شده است.

نبرد اپل و گوگل بر سر فناوری‌های کپی‌ناپذیر - یادگیری ماشینی

همان‌طور که از فناوری‌های مربوط به یادگیری ماشینی انتظار داریم، گوگل می‌گوید که دوربین این گوشی‌ها به‌مرور زمان بهتر هم می‌شوند. حتی اگر گوگل برای پیکسل ۲ از همان دوربین پیکسل استفاده می‌کرد، همین گذشت زمان به‌تنهایی موجب بهبود دوربین گوشی می‌شد. یکی از جذاب‌ترین مشخصه‌های یادگیری ماشینی، همین تاثیر گذشت زمان در بهبود نتیجه‌ی نهایی است. یکی از محققان گوگل در همین زمینه می‌گوید که دوربین گوشی‌های پیکسل مانند هر سیستم یادگیری ماشینی دیگری هستند؛ به این نحو که هرچقدر داده‌ی بیشتری به آن‌ها بدهید، نتیجه‌ی نهایی بهتر می‌شود. دو عامل حیاتی برای بهبود این دوربین‌ها، زمان و قدرت پردازش (هم درون گوشی و هم در سرورهای گوگل) است.


نبرد اپل و گوگل بر سر فناوری‌های کپی‌ناپذیر

اپل و گوگل و تکنولوژی‌هایی که کپی نمی‌شوند - یادگیری ماشینی

یکی از جالب‌ترین نکات تکنولوژی این است که نوآوری‌ها خیلی سریع از گجت‌های گران‌قیمت به گجت‌های ارزان‌قیمت راه پیدا می‌کنند. البته سرقت ایده‌ها در بین شرکت‌های کوچک یا کپی‌برداری شرکت‌های بزرگ از شرکت‌های کوچک‌تر (مانند جریان فیسبوک و اسنپ‌چت) اتفاق چندان جالبی محسوب نمی‌شود. اما بهره بردن شرکت‌های کوچک و گجت‌های ارزان آن‌ها از نوآوری‌های اپل و گوگل خیلی هم خوب است. البته غول‌هایی مانند اپل و گوگل مانند ما فکر نمی‌کنند و با این قضیه مشکل دارند؛ به همین خاطر آن‌ها به‌سختی روی تکنیک‌ها و رویکردهایی کار می‌کنند که به این راحتی‌ها قابل کپی‌برداری نباشند.

کلیدواژه‌ی این روزهای دنیای تکنولوژی، عبارت یادگیری ماشینی است. همانند واقعیت افزوده و واقعیت مجازی، در مورد یادگیری ماشینی هم زمانی تصور می‌کردیم که به این زودی‌ها چشممان به آن نخواهد خورد. هرچند، در سال ۲۰۱۷ حضور یادگیری ماشینی را بیش از هر زمان دیگری می‌توانیم احساس کنیم. اصلی‌ترین چیزی که آیفون ۱۰ و گوشی پیکسل ۲ و ۲ ایکس‌ال را از باقی گوشی‌ها متمایز می‌کند، همین یادگیری ماشینی است. این همان چیزی است که موجب تمایز شرکت‌ها در امروز و آینده می‌شود و شرکت‌هایی که از این بابت عقب بیفتند، در آینده‌ی نزدیک از عرصه‌ی رقابت حذف می‌شوند.

نبرد اپل و گوگل بر سر فناوری‌های کپی‌ناپذیر - یادگیری ماشینی

یادگیری ماشینی چیزی نیست که بشود از آن کپی‌برداری کرد و امکان انجام مهندسی معکوس هم در آن وجود ندارد. برای این که شرکت‌ها از لحاظ یادگیری ماشینی به پای غول‌هایی همچون اپل و گوگل برسند، باید به اندازه‌ی آن‌ها از قدرت محاسباتی و داده‌های کاربران بهره ببرند (که احتمالا این‌گونه نیستند) و به اندازه‌ی آن‌ها سرمایه‌گذاری کرده باشند (که احتمالا چنین پولی را ندارد). اگر بخواهیم ساده‌تر بگوییم، برای شرکت‌های بزرگ یادگیری ماشینی همانند جام مقدس است که دست دیگر شرکت‌ها به راحتی به آن نمی‌رسد. پیشرفت یادگیری ماشینی ارتباط مستقیمی با تعداد کاربران و سرمایه‌گذاری عظیم شرکت‌ها دارد و علاوه بر این، به مرور زمان بهتر هم می‌شود. به همین خاطر، رقبای این شرکت‌ها باید به‌سختی تلاش کنند تا فقط در این عرصه باقی بمانند.

ما نمی‌گوییم که یادگیری ماشینی می‌تواند تمام مشکلات صنعت تکنولوژی را حل و فصل کند؛ نکته‌ی مهم این است که یادگیری ماشینی پایه و اساس برخی از ویژگی‌های متمایزکننده‌ی کلیدی است که از همین الان تولید آن‌ها شروع شده.

یادگیری ماشینی در دوربین گوگل پیکسل ۲

یکی از جذاب‌ترین کاربردهای فناوری یادگیری ماشینی در دوربین گوشی‌های پیکسل و پیکسل ۲ صورت گرفته است. دوربین این گوشی‌ها، به خصوص در محیط‌های کم نور، عملکرد فوق‌العاده‌ای دارند. گوگل با بهره بردن از نرم‌افزارهای خاصی موفق شده که فراتر از محدودیت‌های دوربین گوشی‌ها (مانند محدودیت در اندازه‌ی سنسور و لنز) عمل کند و توسعه‌ی چنین نرم‌افزارهایی به‌لطف الگوریتم‌های هوشمند و یادگیری ماشینی محقق شده است.

نبرد اپل و گوگل بر سر فناوری‌های کپی‌ناپذیر - یادگیری ماشینی

همان‌طور که از فناوری‌های مربوط به یادگیری ماشینی انتظار داریم، گوگل می‌گوید که دوربین این گوشی‌ها به‌مرور زمان بهتر هم می‌شوند. حتی اگر گوگل برای پیکسل ۲ از همان دوربین پیکسل استفاده می‌کرد، همین گذشت زمان به‌تنهایی موجب بهبود دوربین گوشی می‌شد. یکی از جذاب‌ترین مشخصه‌های یادگیری ماشینی، همین تاثیر گذشت زمان در بهبود نتیجه‌ی نهایی است. یکی از محققان گوگل در همین زمینه می‌گوید که دوربین گوشی‌های پیکسل مانند هر سیستم یادگیری ماشینی دیگری هستند؛ به این نحو که هرچقدر داده‌ی بیشتری به آن‌ها بدهید، نتیجه‌ی نهایی بهتر می‌شود. دو عامل حیاتی برای بهبود این دوربین‌ها، زمان و قدرت پردازش (هم درون گوشی و هم در سرورهای گوگل) است.


فاکتور های رتبه بندی و سئوی صفحات در موتور جستجوی گوگل

این فاکتور های سئو توی برایان کیش ارائه شده که اخرین بروز رسانی اون مربوط به 16 می 2018 هست. با توجه به این میشه گفت این اخرین نسخه از لیست فاکتور های رتبه بندی سئو یا فاکتور های رتبه بندی گوگل در سنه 2018 هستش. سئو گوگل چیست  بعضی از عوامل کاملا تغییر ناپذیر هستند و در درازا این چند سنه تغیر نکرند بعضی هم یکم بحث برانگیزه در بین بزرگان و اینکه واقعا کارایی گذار هستش یا نه در اخر هم یک سری عوامل هستش که مانند شایعات میمونن معلوم نیستش که واقعا هستند یا نه. همه این ها در این لیست 200 فاکتور رتبه بندی گوگل حضور داره پس نگران نباشید چیزی رو از دست نمیدید.


1.سن و دیرینگی دامنه:

درودیو زیر، مت کاتز از  گوگل می گوید:


“تفاوت بین دامنه ای که شش ماه طول می کشد در مساوی یک ساله به راستی خیلی بزرگ نیست.”



 


به عبارت دیگر، دیرینگی دامنه در سئو تاثیر گذار است اما … خیلی نه.


 


2.وجود کلیدواژه در دامنه:

تاثیر خاصی روی سئو نداره, ولی داشتن واژه کلیدی در گستره شما هنوز هم به عنوان یک سیگنال مربوطه عمل می کند.


3. کلمه کلیدی به عنوان نخستین واژه در دامنه:

دامنه ای که از واژه ها کلیدی باره نظر خویش شروع می شود، بر روی سایتهایی است که یا آن کلمه کلیدی را در حوزه خویش ندارند (یا واژه کلیدی را در میانی یا انتهای دامنه خویش دارند).


4. تاریخ انقضای دامنه:

یکی از همکاران گوگل می گوید:


دامنه های ارزشمند معمولا برای چندین سال تمدید میشود در حالی که گستره هایی  که غیر ارزشمند به ندرت اغلب از یک سنه تمدید میشود. بنابر این تاریخ انقضای دامنه در اینده میتونه به عنوان یک عامل مشروعیت یا ارزشمندی مورد استفاده قرار بگیره


5. کلید واژه در ساب دامین یا ذیل دامنه:

متخصصین ماز moz با این موضوع که وجود کلیدواژه میتونه رنک رو افزایش بده موافق هستند


وجود کلیدواژه در ساب دامین و کارایی اون در سئو

 


6. تاریخچه حوزه یا Domain History :

سابقه حوزه خیلی مهم هستش و درصورتی که سایت بازنشانی نشه پیشینه اون مایه میشه که اگر لینک منفی دارید یا پنالتی گوگل از صاحب قبلی به صاحب جدید منتقل بشه.


7. EDM یا Exact Match Domain :

در دوره اموزش سئو به این سوژه پرداختیم و به طور خاص در تقدیر ششم دوره دربارش گفتگو کردیم که EDM چی هستش. EDM به طور خلاصه دامنه و کلیدواژه یکسان هستش مثلا شما کلیدواژه pay رو جستجو میکنید و حوزه pay.com نتیجه اوله. حوزه های EDM ممکنه یکم به شما در جستجو کمک کنند اما اگر یک سایت با کیفیت زیر و EDM داشته باشید  در بروز رسانی بازپسین گوگل دچار اسیب پذیری در رتبه بندی میشید و ممکنه رتبه شما کمتر بشه


8. هویزمخفی یا عمومی ؟ :

وقتی ما اطلاعات هویز حوزه رو پنهان میکنیم یعنی یک چیزی برای پنهان کردن داریم که اصلا خوب نیستش


مت کاتز اشاره میکنه که


وقتی سایت اونها رو چک کردم همشون از سرویس حفاظت از حریم خصوصی کاربرد میکردند که یکم غیر بخردانه بودش . نهان سازی هویز به طور کلی بد نیستش اما وقتی در کنار دیگر عوامل کناره هم قرارش میدید تبدیل به یک فاکتور بد در سئو میشه. اغلب در ارتباط با یک وبمستر زیاد صحبت میکنید الی فردی که تنها یک وبسایت دارد.


9. صاحب چند گستره اسپم بودن:

یکی از بد ترین رخداد هاست! اندیشه کنید یک فرد با اسمی شبیه شما در اینترنت کلی پهنه اسپم داره و گوگل فکر میکنه شما هم اسپمر هستید … . اگر گوگل یک فرد خاص رو به عنوان اسپمر معرفی کنه میاد و سایت های دیگه اون فرد رو هم باره بررسی قرار میده از لحاظ اسپم بودن.


10. دامین های محلی :

داشتن دامین های محلی مشابه ir میتونه به رتبه بندی در یک مملکت خاص همانند ایران کمک کنه ولی توانایی سایت رو در جستجوی جهانی ناچیز میکنه . البته عموما کسان برای سئو محلی این کار رو میکنند و نیازی به بازارجهانی ندارند.


 


فاکتور های مربوط به on page در سئو و رتبه بندی موتور های جستجو

فاکتور های مربوط به on page در سئو و رتبه بندی موتور های جستجو

11. بودن کلیدواژه در تگ title:

گرچه به عنوان یک بار مهم نیستش, برچسب عنوان یا title یک سیگنال سئوی on page هستش.


ودن کلیدواژه در تگ title

 


12. تگ عنوان شروع شده با کلیدواژه:

طبق گفته moz و peter kent (یکی از کارآزمودگان و آموزگاران به نام) بهتره که کلیدواژه در ابتدای تگ عنوان یا Title Tag بیادش الی انتهای اون هم به خاطر موارد سئو و هم به خاطر نرخ تبدیل


13. وجود کلیدواژه در توضیحات متا:

گوگل از توضیحات متا به عنوان یک سیگنال مستقیم رتبه بندی بهره‌گیری نمیکنه اما با این حال توصیه میشه که در توضیحات متا وجود داشته باشه چون مایه میشه میزان کلیک روی اون نتیجه بالا بره و این خودش یک عامل رتبه بندی به حساب میادش.

گجتی که با آن می‌توانید کلیدها و گوشی خود را پیدا کنید

گجت نوندا آیکو کی فایندر محصول جدیدی از شرکت نوپای نوندا است که در نمایشگاه CES امسال معرفی شد. این محصول به‌گونه‌ای طراحی شده است که تا حد ممکن در هر جنبه‌‌ای برای کاربران قابل دسترس باشد؛ از راحتی در استفاده گرفته تا برچسب قیمتی ۱۶.۹۹ دلار. این محصول از ارزان‌ترین‌ها در نوع خود است که ابتدا در ایالات متحده و سپس در سراسر جهان عرضه خواهد شد.

ردیاب نوندا آیکو

این دستگاه دارای تمام ویژگی‌هایی است که از یک دستگاه ردیاب در دوره‌ی حاضر انتظار می‌رود. برای مثال عمر طولانی باتری که تنها با یک شارژ تا یک ماه دوام می‌آورد. این گجت همچنین از طریق یک اپلیکیشن موبایل روی هر دو پلتفرم اندروید و iOS قابل مدیریت است. برخلاف اسم این محصول که نشان از یافتن کلید‌های گمشده دارد، این گجت برای ردیابی هر چیزی که قابلیت پیوست به آن داشته باشد طراحی شده است؛ از کلید گرفته تا گوشی هوشمند، کت و حتی چمدان. فعال کردن اپلیکیشن این محصول و استفاده از امکانات آن در بخش منوی اصلی بسیار ساده است. شرکت نوندا به‌منظور آموزش کامل نحوه‌ی استفاده‌ی کاربران از این محصول و دیگر ابزار‌های این شرکت، تعدادی ویدئو‌های آموزشی مختصر و مفید در اپلیکیشن آن قرار داده است. درحالی‌که باتری‌های قابل شارژ هنوز به یک استاندارد در ردیاب‌های مدرن تبدل نشده‌اند، تولید‌کنندگان کم‌کم در حال روی آوردن به این نوع از باتری هستند و نوندا نیز از این قاعده مستثنا نیست؛ زیرا این محصول قابلیت شارژ مجدد از طریق یک پورت میکرو یو‌اس‌بی دارد. شرکت نوندا اعلام کرده که این گجت کاملا با محیط زیست سازگار است. این محصول همچنین در هنگام خالی شدن شارژ باتری هشدار می‌دهد و به شما این امکان را می‌دهد تا از طریق خود دستگاه و بدون نیاز به گوشی هوشمند از میزان شارژ باتری آن آگاه شوید.

همچنین می‌توانید از راه‌دور قطعه‌ی موسیقی خاصی را روی نوندا آیکو کی فایندر فعال و پخش کنید؛ این زمانی مفید است که شما می‌دانید این گجت در محدوده‌ی که هستید قرار دارد؛ اما نمی‌دانید دقیقا کجا است. این گجت تا ۶ رینگ‌تون را پشتیبانی می‌کند و صدای آن حتی در محیط‌های بسیار شلوغ شنیده می‌شود؛ اگر‌چه حجم دقیق دقیق صدای خروجی این محصول توسط شرکت نوندا هنوز اعلام نشده است.

آیوتاترکس معرفی شد؛ جدیدترین عضو خانواده‌ اسکوتر برقی

آیوتاترکس جدید‌ترین نوع اسکوتر برقی است که در کنار طراحی کوچک و امکان حمل آسان، قابلیت‌های متعدد زیادی به همراه دارد.

نمایشگاه CES یکی از بهترین رویداد‌ها برای معرفی گجت‌های مختلف و جذاب حوزه‌های مختلف است. یکی از این گجت‌ها اسکوترهای برقی است که هرساله در CES شاهد رونمایی انواع جدیدی از آن هستیم.

قطعا با هاوربورد و اسکوتر‌های برقی خود‌تعادلی که طی چند سال گذشته به محبوبیت زیادی دست یافته‌ و فروش بالایی نیز تجربه‌ کرده‌اند، آشنایی دارید. اما آیا با تک‌چرخ‌های برقی و خودتعادلی نیز آشنایی دارید؟ شین چن (Shane Chen)‌ نابغه‌ای است که هر دو وسیله‌ی نامبرده را اختراع کرده است. وی در تازه‌ترین فعالیت خود و در نمایشگاه CES 2018 از وسیله‌ی حمل‌و‌نقل انفرادی و کوچکی رونمایی کرده است که آیوتاترکس (IOTAtrax) نام دارد.

IOTAtrax را می‌توان ترکیبی از دو اختراع پیشین چن دانست. این وسیله درست مانند هاوربورد‌ از دو چرخ بهره می‌برد؛ ولی اکنون چرخ‌ها به جای قرارگیری در طرفین وسیله، مانند تک‌چرخ‌ها (SoloWheel) در بخش میانی بین محل قرارگیری پای سرنشین تعبیه شده‌اند. چن این ترکیب را حالتی بین نمونه‌های پیشین می‌داند. این در حالی است که کارشناسان در آزمایش‌‌های اولیه به تجربه‌ی کاربری بهتر آن در مقایسه با دیگر مکانیزم‌های تولیدشده اذعان کردند.

با توجه به نحوه‌ی طراحی آیوتاترکس، این وسیله اکنون بسیار جمع‌و‌جورتر از هاوربورد‌های موجود در بازار است. کاربران می‌‌توانند پد‌های قرارگیری پاها (چن این بخش‌ها را بال می‌نامد) را ببندند و آن را به‌راحتی حمل کنند. دستگیره‌ی مخصوصی نیز در بالای دستگاه برای این امر تعبیه شده است.

آیوتاترکس IOTATrax

آیوتاترکس به لطف تجهیز به دو چرخ، بسیار پایدارتر از تک‌چرخ‌هایی است که تا به حال به بازار عرضه شده‌اند. حفظ تعادل روی این دستگاه برای کاربران راحت‌تر است. البته فراهم کردن امکان کنترل راحت آیوتا به‌راحتی محقق نشده است. به گفته‌ی چن، چرخ‌های این دستگاه با یکدیگر در تعامل هستند و هنگام گردش در زاویه‌ی خاصی قرار می‌گیرند تا عملیات چرخش و حفظ تعادل سرنشین به‌خوبی حفظ شود. هم‌چنین در پیچ‌ها، چرخ‌ها با سرعت متفاوتی می‌چرخند که برای محقق شدن این امر، چِن دیفرانسیل کاملا جدید و بدون چرخ‌دنده‌ را توسعه داده است. مجموع مکانیزم‌های به‌کاررفته در آیوتا باعث شده است تولید یا به معنای دیگر کپی کردن این طرح توسط سازنده‌های دیگر امری دشوار باشد.