قالب های فارسی وردپرس 11

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 11

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

ویکی‌ پدیا قابلیت جدید ارائه کرد؛ پیش‌‌نمایش صفحات وب در دسکتاپ

در پی ارائه‌ی قابلیت جدید، اکنون کاربران ویکی‌پدیا می‌توانند قبل از کلیک روی هر لینک، پیش‌نمایشی از صفحه‌ی مرتبط با آن لینک را مشاهده کنند. به این ترتیب ساده‌تر و سریع‌تر می‌توانند به جستجوی یک عنوان بپردازند؛ بدون اینکه از موضوع اصلی جستجوی خود دور شوند. 

برای هر مقاله‌‌ای در وب‌سایت ویکی‌پدیا، در ابتدا یک پیش‌نمایش کامل از صفحه‌ی مربوط به آن لینک مشاهده می‌کنید. اگرچه به نظر می‌رسد که این یک قابلیت کم‌اهمیت باشد؛ اما ویکی‌پدیا از جمله ۵ سایت پربازدید است و ارائه‌ی پیش‌نمایش، میلیون‌ها نفر را از کلیک‌ پیاپی به صفحات قبل و بعد حفظ می‌کند و آن‌ها را از مرور صفحات وبی که کاملا مغایر با جستجوی اصلی است، بازمی‌دارد.

در حقیقت ویکی‌مدیا (سازمان اصلی ویکی‌پدیا) در یک پست، این به‌روزرسانی را یکی از بزرگ‌ترین تغییراتی که در دسکتاپ ویکی‌پدیا رخ داده، عنوان کرده است.

اکنون اگر شما درحال مطالعه‌ی مطلب خاصی هستید و در این مطلب به موضوع، مکان یا شخصی خاص اشاره شده است، تنها می‌توانید با نگه داشتن ماوس روی لینک داده‌شده، مروری کلی بر موضوع داشته باشید؛ و اگر می‌خواهید  مطالعه‌ی بیشتری داشته باشید، می‌توانید روی لینک کلیک کنید.ویکی پدیااین ویژگی مدتی است که در حال تست A و B بوده و برای اولین بار در سال ۲۰۱۵ در نسخه‌ی بتا ارائه شده است. این نسخه‌ سال گذشته برای کلیه‌ی زبان‌ها (به غیر از آلمانی و انگلیسی) در ویکی‌پدیا در دسترس قرار گرفت. هفته‌ی گذشته این نسخه‌ به زبان آلمانی بروزرسانی شد و اکنون گسترده‌ترین زبان جهان (زبان انگلیسی) به این ویژگی ویکی‌پدیا اضافه شده است.

۱۵ روش برای بهینه‌ سازی پروفایل اینستاگرام

سال ۲۰۱۷، ۱۰۰ میلیون کاربر جدید جذب پلتفرم اینستاگرام شدند و این روند رو به‌ رشد در سال ۲۰۱۸ نیز ادامه دارد. البته دلایلی برای این پیشرفت باورنکردنی اینستاگرام وجود دارد.

بسیاری از کاربران عادی برای دیدن عکس و ویدئو‌های دوستان خود و برند‌های محبوب از اینستاگرام استفاده می‌کنند. شرکت‌ها به اینستاگرام اعتماد دارند؛ زیرا کاربران از اینستاگرام بیشتر از سایر پلتفرم‌ها نظیر فیس‌بوک و توییتر برای آشنایی با برند‌های مختلف استفاده می‌کنند.

با این حال، برای این‌که بتوان از اینستاگرام به‌صورت بهینه بهره برد، ایجاد پروفایلی که بتواند به‌طور موفقیت‌آمیزی توجه مخاطبان را جلب کند مهم به نظر می‌رسد. با دنبال کردن نکاتی که در ادامه گفته می‌شود، بازاریابان رسانه‌های اجتماعی می‌توانند به‌منظور دستیابی به نتایج بهتر در کسب‌و‌کار پروفایل اینستاگرام خود را بهینه‌سازی کنند.

۱. یک حساب تجاری در اینستاگرام ایجاد کنید

در‌حال‌حاضر بیش از ۲۵ میلیون کسب‌و‌کار برای دسترسی به تجزیه و تحلیل‌های مفید و ابزار‌های تبلیغاتی محصولات خود از اینستاگرام استفاده می‌کنند. بر‌خلاف حساب‌ شخصی، حساب‌ تجاری این امکان را برای کاربران فراهم می‌آورد تا تجزیه‌و‌تحلیل‌های مرتبط با هر پست و همچنین رشد دنبال‌کنندگان را مشاهده کنند.

از آنجایی‌که ۸۰ درصد از کاربران اینستاگرام حد‌اقل یک برند را دنبال می‌کنند، این امکان برای حساب‌های تجاری فراهم است که به‌واسطه‌ی یک دکمه‌ی تماس، بتوان از طریق پیام مستقیم اینستاگرام، ایمیل یا اس‌ام‌اس با نمایندگان برند‌ها در ارتباط بود. این موضوع باعث می‌شود که پشتیبانی از مشتریان رسانه‌های اجتماعی راحت‌تر از قبل باشد.

آخرین نکته‌ی حائز اهمیت اینکه، حساب کاربری تجاری در اینستاگرام تنها با چند حرکت می‌تواند سبب ارتقاء محتوای شما شود. این نوع حساب کاربری نسبتا ارزان به شما اطمینان می‌دهد صرف نظر از اینکه چه پستی را برای ارتقاء پروفایل خود انتخاب می‌کنید، بخش وسیع‌تری از مخاطبان را در دسترستان قرار دهد.

به بیان ساده‌تر، یک حساب تجاری اینستاگرام، برای بازاریابان رسانه‌های اجتماعی قابلیت انعطاف‌پذیری بیشتری به‌منظور داشتن حضوری مؤثر در اینستاگرام فراهم می‌کند. شاید بهترین قابلیت این است که حساب‌های اینستاگرامی موجود در فضای مجازی تنها با چند کلیک به‌راحتی می‌توانند به حساب‌های کسب‌و‌کار تبدیل شوند.

۲. از یک لینک پیگیری در پروفایل خود استفاده کنید

از آنجایی‌که اینستاگرام به بازاریابان رسانه‌های اجتماعی اجازه می‌دهد تا تنها یک URL زنده را در کل پلتفرم به اشتراک بگذارند، وجود یک لینک در پروفایل حساب تجاری بسیار مهم به نظر می‌رسد.

با این حال، بسیاری از بازاریابان به‌ اشتباه هنوز از یک لینک غیر‌قابل پیگیری در پروفایل حساب خود استفاده می‌کنند. اگر لینک مورد استفاده قابلیت پیگیری نداشته باشد، فهمیدن اینکه چه تعداد از بازدید‌کنندگان وبسایت و مشتریان به‌واسطه‌ی لینک داده‌شده در اینستاگرام وارد وبسایت شده‌اند غیر ممکن خواهد بود.

با استفاده از یک پلتفرم تجزیه‌و‌تحلیل یا یک URL-ساز رایج نظیر Bit.ly، بازاریابان می‌توانند ببینند چگونه کاربران با لینکی که در قسمت bio وجود دارد ارتباط برقرار می‌کنند.

۳. به‌منظور بیان برخی محتوا، از تصاویر چندگانه استفاده کنید

بازاریابان اینستاگرام باید پروفایلی طراحی کنند که نشانگر یک بیانیه باشد، ایجاد یک کولاژ چندگانه و نشان‌گر یک تصویر قابل درک، بهترین روش برای انجام آن است. برند‌هایی نظیر رولز-رویس برای اشتراک‌گذاری تصاویر بزرگ که احتمالا هنگام کراپ کردن آن‌ها در پست‌های انفرادی درست به نظر نمی‌رسند به این روش تکیه می‌کنند.

بهتر از همه، هنگامی که برندها تعدادی از عکس‌هایی را که قابل تشخیص نیستند آپلود می‌کنند، می‌تواند سبب کنجکاوی دنبال‌کنندگان شوند. بسیاری از آن‌ها انتخاب می‌کنند که برای دیدن تصویر در اندازه واقعی به پروفایل اینستاگرام شما بیایند.

۴- روی یک شیوه‌ی قدرتمند تجزیه و تحلیل اینستاگرام سرمایه‌گذاری کنید

تنها راه فهمیدن اینکه آیا استراتژی شما در اینستاگرام کار می‌کند، داشتن تحلیل برای اثبات آن است. در‌حالی‌که یک حساب کاربری تجاری اینستاگرام اطلاعات پایه‌ای درباره‌ی عملکرد آن به شما ارائه می‌دهد، پلتفرم‌های تحلیلی ثالث اطلاعات کاملی ارائه می‌دهند که در غیر این صورت قابل دستیابی نیستند.

اینستاگرام

از محاسبه‌ی عملکرد‌ لینک ردیابی در بخش بیو یا زندگی‌نامه اینستاگرام تا تعیین اینکه کدام پست‌ها بیشترین تعداد پیروان را به خود اختصاص می‌دهند، به‌منظور اشاره دقیق به بهترین زمان برای پست محتوای جدید، یک ابزار تحلیلی ثالث برای بهینه کردن استراتژی و پروفایل اینستاگرام شما ضروری است.  

۵- آزمون A/B بیوگرافی اینستاگرام شما را آزمایش می‌کند

گاهی‌ اوقات به‌سختی می‌توان فهمید آیا بیو اینستاگرام در خدمت اهداف بازاریابی رسانه‌های اجتماعی است یا خیر. بهترین روش برای درک اثرگذاری بیو از طریق آزمایش A/B است. برای شروع، ابتدا باید یک متغیر وابسته را انتخاب کنید که قابلیت اندازه‌گیری داشته باشد. یکی از متغیر‌های وابسته محبوب ردیابی کلیک‌های لینک URL است.

گام بعدی درست کردن تعداد قابل‌ توجهی پروفایل اینستاگرامی و چرخیدن در میان آن‌ها به‌طور مساوی است؛ البته باید اطمینان حاصل شود که هر بیو برای تعداد یکسانی از دنبال‌کنندگان و در مدت‌زمان یکسانی به نمایش گذاشته می‌شود.

در پایان، با نگاهی به اطلاعات به‌دست‌آمده از عملکرد URL، می‌توان دریافت کدام یک از پروفایل‌ها در ایجاد لینک‌های URL مؤثرتر بوده‌اند.

۶. تمرکز باید روی کیفیت دنبال‌کنندگان باشد نه کمیت آن‌ها

بسیاری از بازاریابان اینستاگرام بر این باورند که داشتن تعداد زیادی از دنبال‌کنندگان برای ایجاد یک پروفایل کاملا بهینه از اهمیت بالایی بر‌خوردار است. به عبارت دیگر، به نظر می‌رسد که یک برند با دنبال‌کنندگان بیشتر، اعتبار بیشتری دارد. اما با یک نگاه اجمالی به پروفایل اینستاگرام متعلق به برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌های جهان می‌توان دریافت که کیفیت دنبال‌کنندگان از تعداد آن‌ها مهم‌تر است. پروفایل‌هایی با صدها هزار دنبال‌کننده وجود دارند.

اینستاگرام

این پروفایل‌ها حتی دنبال‌کنندگان بیشتری نسبت به شرکت سیلزفرس دارند. این شرکت با مالکیت بازار ۷۴ میلیارد دلاری برای کلاه، تنها ۴۲ هزار دنبال‌کننده دارد. بازاریابان رسانه‌های اجتماعی باید بر توسعه‌ی یک استراتژی که مخاطبان را هدف قرار می‌دهد متمرکز شوند، نه افزایش تعداد دنبال‌کنندگان به‌منظور ایجاد اعتبار برای خود.

۷. یک تقویم محتوای خردمندانه درست کنید

برخلاف دیگر شبکه‌های اجتماعی، محتوای اینستاگرام در پروفایل شخصی یک فرد ذخیره نمی‌شود. در عوض، به‌راحتی می‌توان پست‌هایی را دید که مربوط به چند ماه پیش هستند. بازاریابان نباید از این موضوع غافل شوند و باید محتوای اینستاگرام خود را به‌صورت هوشمندانه و متوالی برای ایجاد پروفایلی که روایتی از نام تجاری آن‌ها است در اختیار دنبال‌کنندگان خود قرار دهند.

۸. اعلان‌های اینستاگرام را فعال کنید

اطمینان حاصل کنید که شما و تیمی که با شما همکاری می‌کند در موقعیتی قرار دارید که از طریق روشن کردن اعلان‌های اینستاگرام بلافاصله قادر به پاسخگویی به تمامی مخاطبان خود هستید. در دسترس بودن همیشگی یک برند برای مخاطبانش این امکان را فراهم می‌کند که تمایل و تعامل مخاطبان با آن برند افزایش یابد.

۹. نامی مناسب برای پروفایل اینستاگرام خود انتخاب کنید

فرض کنید که هنوز پروفایل خود را ایجاد نکرده‌اید، برای انتخاب یک اسم ایده‌آل باید وقت بیشتری صرف کرد. استفاده از نام برند بهترین شیوه به‌منظور پیدا کردن دنبال‌کنندگان وفادار است. اگر اسم مد‌نظر شما قبلا مورد استفاده قرار گرفته است، این امکان وجود دارد تا با پرداخت مبلغی به صاحب آن نام بتوان مالکیت آن را گرفت.

۱۰. شخصی را برای نظارت بر کانال‌های پیام‌رسان اختصاص دهید

بسیاری از مصرف‌کنندگان انتظار دارند که در انواع مختلف شبکه‌های اجتماعی، خدمات فوری پشتیبانی از مشتری دریافت کنند. علاوه ‌بر ‌این، به‌طور میانگین مشتریان یک تجربه‌ی منفی از خدمات را با ۱۶ نفر از دوستان خود به اشتراک می‌گذارند.

همان طور که به محبوبیت اینستاگرام در بین کاربران افزوده می‌شود، خدمات رضایت‌بخش پشتیبانی از مصرف‌کنندگان برای برند‌های مختلف از اهمیت قابل‌ توجهی بر‌خوردار می‌‌شود. از آن‌جایی که حساب‌های تجاری اینستاگرام این امکان را برای بازدید‌کنندگان پروفایل فراهم می‌آورند تا با یک کلیک با برند‌های مختلف در تماس باشند، درخواست مشتریان به‌راحتی در هر ساعتی از روز قابل رسیدگی است.

با توجه به این واقعیت، بازاریابان رسانه‌های اجتماعی باید فردی را برای نظارت بر پیام‌های دریافتی در طول ساعات کاری در نظر بگیرند.

۱۱. تصویر پروفایل خود را با توجه به کمپین‌های فعلی به‌روزرسانی کنید

بسیاری از بازاریابان اینستاگرام اهمیتی برای به‌روزرسانی پروفایل خود قائل نیستند؛ اما انجام این کار می‌تواند پروفایل شما را مرتبط و به‌روز نگه دارد. اضافه کردن لوگوها و طرح‌های متنوع که مختص یک کمپین بازاریابی است باعث تشویق دنبال‌کنندگان به پیگیری مکرر پروفایل شما می‌شود.

۱۲. نشان تیک آبی را برای افزایش اعتبار پروفایل خود کسب کنید

همانند توییتر، اینستاگرام می‌تواند این امکان را برای برند‌های معتبر فراهم آورد تا از طریق یک تیک آبی، وضعیت حساب‌های آن‌ها تأیید شده باشد. این تیک آبی به دنبال‌کنندگان اینستاگرام اطمینان می‌دهد که حساب شما نشان‌گر رسمی بودن سازمان شما است.

Instagram

درحالی‌که اینستاگرام قابلیت ایجاد صفحه‌های معتبر و دارای تیک آبی را برای عموم افراد ارائه نمی‌دهد؛ رسانه‌ی مشبل در گزارشی اشاره کرده است که راه‌هایی وجود دارد تا با استفاده از ابزاری خلاقانه به این اعتبار دست یافت.

۱۳. پروفایل اینستاگرام خود را روی دستگاه‌های متنوع بازبینی کنید

اینستاگرام همانند فیس‌بوک، یک شرکت تلفن همراه است. پیش از این‌که یک نسخه‌ی دسکتاپ یا تبلت از برنامه‌ی اینستاگرام وجود داشته باشد، در ابتدا اینستاگرام روی گوشی‌های آیفون و کمی بعد برای سیستم‌عامل‌های اندروید ارائه شد.

بازاریابان اینستاگرام باید پروفایل شرکت خود را روی انواع دستگاه‌ها بررسی کنند تا اطمینان حاصل شود که این تجربه در همه‌ی دستگاه‌ها مثبت و متناسب با آن دستگاه است.

۱۴. از بهینه بودن وب‌سایت خود برای تلفن‌ همراه اطمینان حاصل کنید

برای کسانی که علاقه‌مند به بالا‌بردن ترافیک وب‌سایت خود از طریق صفحه‌ی اینستاگرام شرکت هستند، باید اطمینان حاصل کنند که وب‌سایت آن‌ها برای استفاده در گوشی‌های هوشمند بهینه شده باشد. بسیاری از کاربران اینستاگرام از یک دستگاه تلفن همراه به صفحه‌ی شما دسترسی پیدا می‌کنند و اگر کاربران در اولین بازدید از صفحه‌ی شما با مشکل مواجه شوند، شانس شما برای تبدیل این کاربر به یک کاربر وفادار کم می‌شود. علاوه بر ایجاد یک تجربه‌ی بهینه برای کاربر، سرعت صفحه‌ی شما باید برای همه‌ی دستگاه‌ها بالا باشد. یک مطالعه نشان می‌دهد که سایت‌های موبایلی که ظرف مدت‌زمان ۳ ثانیه یا بیشتر بارگیری می‌شوند، بیش از ۵۰ درصد از بازدیدکنندگان خود را از دست می‌دهند.

۱۵. اموجی‌ها را برای سرگرمی به صفحه‌ی خود اضافه کنید

یکی از اهداف اینستاگرام داشتن سرگرمی است. یکی از روش‌های انجام این کار در صفحه‌ی اینستاگرام، استفاده از اموجی‌ها در قسمت بیو شرکت است. تعدادی از اموجی‌ها می‌توانند جایگزین کلمات باشند و تعداد کاراکترهای موجود در قسمت بیو را کاهش دهند. این کار همچنین نشان می‌دهد که سازمان شما قادر به ارتباط با کاربران جوان است که بسیاری از‌ آن‌ها در اینستاگرام فعال هستند.

SSID وای فای چیست؛ چگونه نام شبکه را تغییر دهیم یا مخفی کنیم

SSID همان نام شبکه‌ی وای‌فای است که به وسیله‌ی آن می‌توانید مودم خود را از میان چندین شبکه‌ی مختلف پیدا کنید؛ اگر مایلید نام وای‌فای خود را تغییر دهید یا با سازوکار و تنظیمات مختلف آن آشنا شوید، با زومیت همراه باشید.

هنگامی که قصد دارید به یک شبکه‌ی وای‌فای متصل شوید، به وسیله‌ی نام آن، شبکه‌ی مورد نظر را تشخیص می‌دهید؛ اگر در خانه باشید احتمالا نام وای‌فای شما همان اسم شرکت خدمات‌دهنده یامودم روتر شما است. همچنین می‌دانید که امکان تغییر نام شبکه وای فای وجود دارد؛ اما در پنل مدیریت مودم روتر، هیچ قسمت خاصی برای انجام این کار تخصیص داده نشده است، به این دلیل که گزینه‌ای به‌صورت «نام شبکه» یا «Network Name» در پنل وجود ندارد، در عوض گزینه‌ی SSIDمخفف عبارت Service Set Identifier موجود است که نام شبکه‌ی وای‌فای شما را مشخص می‌کند.

ssid

یک شبکه‌ی وای‌فای به وسیله‌ی SSID شناسایی می‌شود؛ زمانی که روی گزینه‌ی اتصال یا connectبه یک شبکه بی‌سیم در رایانه یا گوشی موبایل کلیک می‌کنید، فهرستی از اسامی شبکه‌های وای‌فای نزدیک به شما نمایش داده می‌شود که در واقع همان نام‌هایی هستند که تحت عنوان SSID روی شبکه تنظیم شده‌اند.

شبکه های مختلف با نام مشابه

ممکن است متوجه شده باشید که گاهی نام یک شبکه بیش از یک بار در لیست شبکه‌های موجود نمایش داده می‌شود.

شبکه‌های مختلف با نام یکسان، الزاما مشکل فنی یا شبکه‌ی مشابه نیستند، بلکه شبکه‌های مختلف وای‌فای می‌توانند SSID یکسان داشته باشند و هیچ مانعی وجود ندارد که شخصی نتواند نامی مشابه نام شبکه شما برای وای‌فای خود انتخاب کند. در واقع ممکن است شخصی SSID مشابه شما انتخاب کرده باشد که تنها تأثیر این امر، دشوار شدن تشخیص شبکه‌های مختلف هنگام اتصال به آن‌ها است. به‌جز این، رمز عبور وای‌فای، پهنای باند، سابقه‌ی مرور (Browsing history) و هر چیز دیگری کاملا محفوظ است.

هنگامی که کاربر تلاش می‌کند به یک شبکه WiFi متصل شود که SSID مشابه شبکه‌ی دیگر دارد، شبکه یک رمز عبور درخواست می‌کند و فقط اگر رمز عبور هر دو شبکه با SSID مشابه، یکسان باشد، مجاز به اتصال به آن می‌شود. برای مثال، هیچ کس نمی‌تواند از گذرواژه‌ای که برای اتصال به شبکه‌ی وای فای خود استفاده می‌کند، تنها به دلیل نام یکسان با شبکه‌ی شما، برای اتصال به وای‌فای شما استفاده کند. در واقع انتخاب نام‌های یکسان هیچ تأثیری بر امنیت شبکه‌ی شما ندارد و فقط پیدا کردن آن در میان چند نام مشابه را دشوار می‌کند؛ اما امروزه با استفاده از ذخیره‌ی خودکار گذرواژه، دستگاه به‌راحتی شبکه‌ی شما را بین انبوه اسامی پیدا می‌کند و به آن متصل می‌شود.

 تصور کنید که در خیابانی زندگی می‌کنید که درب ورودی تمامی خانه‌ها سبزرنگ است (SSID یکسان)؛ اما هر درب فقط با کلید مخصوص به خودش باز می‌شود (گذرواژه‌های متفاوت).

خصوصیات یک SSID

یک SSID میتواند حدکثر ۳۲ کاراکتر داشته باشد و به کوچک یا بزرگ بودن حروف حساس است، برای مثال: MyWiFiNetwork و mywifinetwork نام‌های مشابه نیستند. همچنین نمی‌توانید از کاراکتر‌های ویژه (!، @، #، $، *، & و ...) استفاده کنید اما امکان استفاده از فاصله یا Space وجود دارد.

البته این موضوع تنها زمانی اهمیت دارد که بخواهید همه‌ چیز را مجددا تنظیم کنید؛ برای کاربر عادی که تنها قصد دارند به شبکه متصل شوند، دانستن کلمه عبور و نام شبکه کافی است.

روش تغییر SSID

تغییر نام شبکه‌ی وای فای یا SSID کار آسانی است اما قبل از آن باید بدانید که چگونه به پنل تنظیمات مودم روتر خود وارد شوید. عموما آدرس ورود به پنل مودم 192.168.1.1 و نام کاربری و رمز عبور آن، هر دو admin است و در غیر این صورت پشت مودم درج می‌شود.

متأسفانه نمی‌توان روش پیدا کردن تنظیمات SSID را در پنل مودم شرح داد, زیرا هر مودم تنظیمات منحصر به خود دارد؛ عموما می‌توان در زیرشاخه‌ی Wireless گزینه‌ی Wireless Network Name یا SSID را پیدا کرد البته ممکن است در هر قسمت دیگری قرار داشته باشد؛ بهترین راه پیدا کردن آن جستجو در گوگل است.

ssid

هیچ اجباری برای تغییر نام شبکه‌ی Wi-Fi وجود ندارد، اما معمولا تغییر آن ایده‌ی جالبی است. اگر اغلب در محدوده‌ی شبکه‌های دیگر با نام مشابه شبکه‌ی خود باشید، تمایل بیشتری به این تغییر خواهید داشت.

تنظیمات SSID در برخی مودم‌ها

  • SSID TPLink
  • SSID DLink
  • SSID Asus
  • SSID Huawei

پنهان کردن SSID

به‌‎آسانی می‌توانید SSID خود را پنهان کنید. یک گزینه برای این کار در پنل مدیریت مودم وجود دارد (معمولا به نام Visibility Status یا Hide SSID یا SSID Broadcast و ...)؛ مخفی کردن SSID اغلب بسیار آسان و در حد برداشتن تیک یک گزینه است؛ اما اتصال به شبکه با SSID پنهان کمی متفاوت خواهد بود.

اتصال به شبکه‌ی WiFi با SSID مخفی هم کار آسانی است.

اتصال به شبکه‌ی مخفی در ویندوز ۱۰ 

با کلیک روی آیکون WiFi اگر یک شبکه مخفی در محدوده وجود داشته باشد، گزینه‌ی ‘Hidden Network’ را در لیست شبکه های موجود مشاهده خواهید کرد. روی آن کلیک کنید. از شما خواسته می‌شود که نام شبکه و رمز عبور را وارد کنید؛ این قسمت یکی از موارد نادری است که در آن نیاز به دانستن SSID دارید و باید حروف بزرگ و کوچک و فاصله‌ها را دقیقا به یاد بیاورید.

اتصال به شبکه‌ی مخفی در ویندوز ۷، ۸، ۸.۱ و ۱۰

می‌توانید از طریق کنترل پنل هم به یک شبکه مخفی متصل شوید، فایل اکسپلورر را باز و در نوار بالایی، آدرس زیر را کپی کنید:

Control Panel\Network and Internet\Network and Sharing Center

روی گزینه‌ی ‘Set up a new connection or network’ کلیک کنید و در پنجره جدید گزینه‌ی ‘select Manually connect to a network‘ را انتخاب کنید. 

connect to hiden ssid


در صفحه جدید نام و رمز عبور شبکه را وارد کنید تا به‌راحتی به آن متصل شوید.

connect to hiden ssid


 اتصال به شبکه‌ی مخفی در macOS

در macOS، اتصال به شبکه با SSID پنهان بسیار ساده‌تر است؛ با کلیک روی آیکون وای‌فای در نوار منو، گزینه‌ی 'Join the other network' را انتخاب کنید.

connect to hiden ssid


نام شبکه و گذرواژه آن را در پنجره‌ای که باز می‌شود وارد کنید و به شبکه متصل شوید.

connect to hiden ssid

در نهایت ذکر این نکته خالی از لطف نیست که مخفی کردن نام وای‌فای از جمله اقدامات اولیه‌ای است که تا حدی می‌توند امنیت سیستم و شبکه‌ی شما را بالا ببرد؛ اما نمی‌تواند کاملا از دسترس همه خارج شود. با این حال انجام این کار از همواره قابل شناسایی بودن شبکه بهتر خواهد بود.

راهنمای کامل طراحی وب سایت رایگان

#قدم اول: پلتفرم مناسب برای طراحی وبسایت خود را انتخاب نمایید.

قبل از اینکه شما در مورد طراح و نام دامنه خود نگران باشید، شما باید تصمیم بگیرید که چه پلت فرمی را برای ساخت وب سایت خود بکار می گیرید.

منظور من از پلتفرم چیست؟

خب، زمانی که من در سال ۱۳۸۸ شروع به طراحی وبسایت کردم، بسیاری از سایت های با استفاده از HTML (کد)، CSS و حتی فلش ساخته می شدند. این زمان بسیاری را برای یادگیری ساخت وبسایت از من گرفت.

به همین دلیل اکثر مردم هنوز هم فکر می کنند ساخت وب سایت از ابتدا مشکل است و یا نیاز به مقدار زیادی از مهارت های برنامه نویسی و طراحی دارد. – البته این تا حدی درست است اما برای طراحی هر وبسایتی نه!

در سال ۲۰۱۶، سیستم های مدیریت محتوا (CMS) مانند وردپرس وجود دارند که ایجاد یک وب سایت را برای همه قابل دسترس کرده اند.

به عبارت ساده، یک سیستم مدیریت محتوا (یا پلت فرم ساخت وب سایت)، یک بستر کاربر پسند برای ساخت وب سایت و مدیریت محتوای آنلاین آن، به جای استفاده از یک دسته از صفحات کدنویسی شده است.

سه پلتفرم محبوب ساخت وب سایت در سال ۲۰۱۶

popular-website-platforms

همانطور که شما می توانید در نمودار بالا بینید، نزدیک به نیمی از وب سایت ها در اینترنت در حال ساخت بر روی پلت فرم وب سایت وردپرس هستند. فقط به این آمار توسط W3Techs و BuiltWith نگاهی بکنید.

اما چرا وردپرس از بقیه بهتر است؟

هیج جای دنیا راهی بهتر و آسان تر از وردپرس برای ساخت یک وب سایت رایگان پیدا نمی کنید، زیرا:

۱. وردپرس فارسی بسیار عالی و آپدیت می باشد.

WordPress این سیستم مدیریت محتوا (CMS) در کشور ما نماینده رسمی دارد و تمامی نسخه های آن به صورت رایگان در وب سایت وردپرس فارسی قرار می گیرد.

۲. وردپرس کاملا رایگان است، همراه با بسیاری از پوسته ها و تم های زیبا که میتوانید انتخاب کنید.

آموزش طراحی وب سایت رایگان با وردپرس وقتی زیباتر می شود که بدانید تعداد نامحدودی از قالب های رایگان برای این CMS وجود دارد. از منابع رایگان آن میتوان به منبع پوسته وردپرس فارسی و از منایع پولی آن می توان به وب سایتthemeforest اشاره نمود.

نکته دیگر آنکه وردپرس یک جامعه برزگ از طراحان وبسایت را دارد که در دل همین مردم هستند. هزینه طراحی سایت با وردپرس وب سایت نکسار نیز قالب وردپرسی است که توسط تیم ما ساخته شده است. در قالب های موجود وردپرس با کمی گشت و گذار می توانید خلاقانه ترین طراحی وبسایت ها را ببینید و از میان آن قالب ها برای خود دانلود کنید.

۳. وردپرس برای تازه کاران عالی ست!

اگر شما میتوانید در ورد مایکروسافت مطلب بنویسید پس می توانید محتوای وبسایت خود را در وردپرس هم وارد کنید. شما می توانید با افزونه های وردپرس وبسایت خود را گسترش دهید و تقریبا هر امکاناتی در ساخت وبسایت خود نیاز داشته باشید از پلاگین های وردپرس به صورت رایگان استفاده کنید. با “پلاگین ها یا همان افزونه ها” شما قادر به اضافه کردن فرم های تماس، فرم های اشتراک، گالری عکس و … برای وب سایت تان خواهید بود. بسیار ساده است، نه؟

۴. وردپرس برای سایت های کوچک یا بزرگ؟ جواب: عالی برای هر دو

از وبلاگ های عمومی تا سایت های شرکتی زیبا و فروشگاه های آنلاین، وردپرس می تواند در هر نوع از طراحی وب سایتبهترین پبت فرم انتخابی شما باشد. وردپرس توسط eBay، موزیلا، رویترز، CNN، Google Ventures و حتی ناسا استفاده می شود.

۵. معمولا قالب های آماده وردپرس Responsive خواهند بود، یعنی برای موبایل، تبلت و رایانه بهینه شده اند.

پس بدون استخدام یک طراح وبسایت، میتوانید به صورت همزمان نسخه موبایل و تبلت سایت خود را داشته باشید.

۶. پشتیبانی وسیع و جامعه بزرگ برنامه نویس برای کمک به گسترش وردپرس.

بخاطر استفاده بسیاری از مردم از این پلت فرم (وب مستر ها، وبلاگ نویسان، توسعه دهندگان تم و سازندگان پلاگین)، پیدا کردن کمک سریع هنگامی که شما به مشکلی بخورید خیلی راحت می شود. بهترین جا برای این کار انجمن وردپس فارسیاست.

توصیه من این است که اگر شما به دنبال کتاب آموزش طراحی سایت نیز میگردید، کتابی را بخرید که آموزش ساخت وبسایتبا وردپرس را داده باشد.

البته، دیگر پلت فرم های سیستم مدیریت محتوا نیز برای طراحی وبسایت وجود دارد.

دروپال یک پلتفرم بسیار قدرتمند است که محبوب برای طراحی وب و برنامه نویسان با تجربه است، اما با یک منحنی یادگیری سخت! که یک انتخاب بد برای مبتدیان به حساب می آید.

جوملا شبیه وردپرس است و استفاده زیادی برای فروشگاه های آنلاین می شود. اما شما حداقل باید کمی از برنامه نویسی وبسایت سر در بیاوردید تا بتوانید با این platform طراحی وبسایت کنید.

اگر می خواهید جزئیات بیشتر بدانید، این لینک را مشاهده کنید که یک مقایسه بسیار جامع بین وردپرس، جوملا و دروپال کرده است.

بنیان‌گذاران شرکت‌های بزرگ چگونه با شرکای خود آشنا شدند؟

شراکت تجاری و رابطه‌ی میان بنیان‌گذاران هر کسب‌وکار به‌اندازه‌ای مهم است که برخی آن را به ازدواج تشبیه کرده‌اند. این موضوع شاید کمی اغراق‌آمیز به‌نظر برسد؛ اما از بسیاری جهات درست است. ساختن کسب‌وکار درست مانند تشکیل خانواده است، بنیان‌گذاران هر کسب‌وکاری موفقیت‌ها و شادی‌ها را با یکدیگر جشن می‌گیرند و دربرابر هر تهدیدی مبارزه می‌کنند.

زمانی‌که تجارت را با شخصی آغاز می‌کنید؛ یعنی در تمامی مراحل با یکدیگر خواهید بود؛ زیرا می‌دانید در این وضعیت حل‌کردن مشکلات راحت‌تر است. درادامه‌ی این مقاله‌ی زومیت، مصاحبه با تعدادی از هم‌بنیان‌گذاران استارتاپ‌های معروفی مانند Lyft ،Harry’s Drybar ،GOAT و تجربه‌ی یکی ازکارآفرینان جوان را می‌خوانیم و با دیدگاه آن‌ها درباره‌ی فرازوفرودهای شراکت تجاری و نکات آموزنده آشنا می‌شویم.

Logan Green and John Zimmer

جان زیمر و لوگان گرین بنیان‌گذاران استارتاپ Lyft هستند که به‌طور اتفاقی یکدیگر را ملاقات کرده‌اند. زیمر معتقد است زمانی‌که چند نفر بابت موضوعی هیجان‌زده هستند، عملی‌کردن آن ارزش خطرکردن و وقت‌گذاشتن دارد.

جان زیمر: شبی در سال ۲۰۰۷ در شبکه‌ی اجتماعی فیسبوک مشغول بودم که دیدم لوگان گرین، هم‌بنیا‌ن‌گذار فعلی من که آن زمان هیچ شناختی از هم نداشتیم، روی پروفایل یکی از دوستان مشترکمان نوشت درحال‌راه‌اندازی وبگاهی به‌نام Zimride است. او نام Zimride را از کشور زیمبابوه و بعد از سفر به این کشور انتخاب کرد. او متوجه شده بود مردم در این کشور مانند بسیاری از کشورهای درحال‌توسعه تاکسی خود را با دیگران به‌اشتراک می‌گذارند و به‌عبارتی با افرادی همسفر می‌شوند که مسیر یکسان دارند. بعد از دیدن پیغام او به دوست مشترکمان پیغام دادم و از او پرسیدم لوگان را چقدر می‌شناسد و چرا او نام شرکتش را Zimride گذاشته است؟ بعد از مدتی، من و لوگان یکدیگر را در نیویورک ملاقات کردیم. این ماجرا به دَه سال پیش بازمی‌گردد و بعد از آشنایی با یکدیگر همکاری‌مان را آغاز کردیم.

آلیسون شانتل: این اتفاق چگونه رخ داد؟ چگونه توانستی با شخصی در تجارت شریک شوی که هرگز ملاقات نکرده‌ای؟ محل زندگی شما کیلومترها از یکدیگر فاصله داشت و تو حتی آن زمان در کاری تمام‌وقت استخدام شده بودی.

زیمر: درست است. یادم می‌آید آن‌موقع از شدت هیجان نمی‌توانستم بخوابم. به‌اندازه‌ای بابت کار روی Zimride هیجان داشتم که احساس کردم باید بعد از دو سال کار به‌عنوان تحلیلگر از شغل قبلی خارج شوم و تمرکزم را روی کار جدید بگذارم. همه می‌گفتند دیوانه هستم که می‌‌خواهم کار در شرکت معتبری مانند Lehman Brothers را برای استارتاپ کارپولینگ ترک کنم. باوجوداین، تصمیمم را گرفته بودم و بعد از ملاقات با لوگان باهم به سیلیکون‌ولی رفتیم.

Lyft Ditch Your Car / لیفت

شانتل: واقعا جالب است بعد از اولین دیدار احساس کردید اگر این کار را باهم آغاز کنید، عالی پیش خواهد رفت. 

زیمر: درست است. این کار مانند یکی از پروژه‌های جانبی دانشگاه بود که برای انجام آن حسابی هیجان‌زده بودیم و چشم‌اندازهای بزرگی داشتیم. دقیقا نمی‌دانستیم چه اتفاقی خواهد افتاد؛ اما از ته دل می خواستیم کارمان نتیجه دهد. در ابتدا، مخاطبان هدف ما دانشجوها بودند و قصد داشتیم کاری کنیم دانشجوها برای رفتن به خانه در تعطیلات بهار از سرویس ما استفاده کنند. این مسئله‌ی اصلی ما بود و تمام تمرکز خود را روی آن گذاشته بودیم. ما در سه سال اول هیچ حقوقی دریافت نمی‌کردیم.

شانتل: سه سال حقوق نمی‌گرفتید؟

زیمر: بله، حداقل سه سال.

شانتل: پس، پس‌انداز خوبی داشتید؟

 زیمر: بله، مقداری پول پس‌انداز کرده بودم که بسیار به ما کمک کرد. ما در آپارتمانی زندگی می‌کردیم که محل کارمان بود و نام آن را apart-fice گذاشته بودیم. حتی قبل‌ازاینکه به محل بهتری برویم، حدود شش ماه روی کاناپه می‌خوابیدم. بعدازآن، به خانه‌ی یکی از دوستان صمیمی‌ام رفتیم که وضعیتمان کمی بهتر شد و هرکدام یک اتاق‌خواب جدا داشتیم.

Jeff Raider and Andy Katz-Mayfield

اندی کتزمیفیلد و جف رایدر هم‌بنیان‌گذار استارتاپ Harry’s هستند. رایدر پیش از راه‌اندازی ایناستارتاپ، هم‌بنیان‌گذار شرکتی به نام Warby Parker بود که در زمینه‌ی عینک فعالیت می‌کرد. او معتقد است همکاری زمانی شکل می‌گیرد که بنیان‌گذاران مسئولیت‌های هر شخص را به‌خوبی شرح داده و خودخواهی را کنار گذاشته باشند.

جف رایدر: فکر می‌کنم داشتن شریک تجاری یا حتی وجود چند مدیرعامل در یک شرکت بسیار خوب است؛ به‌شرطی‌که دو نفر رابطه‌ی خوبی با یکدیگر داشته باشند و توانایی‌هایشان مکمل یکدیگر باشد. زمانی‌که شرکتی راه‌اندازی می‌شود، کارهای زیادی باید انجام شود؛ کارهای که هرکدام صد زیرشاخه‌ی جداگانه دارند و باید به هرکدام جداگانه فکر شود. به‌عنوان مثال، برای پخش‌کردن محصولات به شریکی برای توزیع نیاز خواهید داشت و باید با شخصی همکاری کنید که بهترین نرخ را پیشنهاد دهد. درنتیجه، فرایند پیچیده و مشخصی باید انجام شود. همه‌ی این کارها برای یک نفر زیاد است و باید گروهی وجود داشته باشد که به انجام کارها کمک کند. بنابراین، اگر می‌خواهید در انجام این کارها موفق باشید، باید بهترین افراد را برای انجام هر بخش از کار انتخاب کنید. برای ما بسیار مهم بود که کارها را بین خودمان تقسیم کنیم و به یکدیگر اعتماد داشته باشیم و هرکدام به‌تنهایی بهترین کار خود را ارائه دهیم.

فلونی: وظایف هم‌مدیرعامل و مدیرعامل و رئیس عملیات چه تفاوتی با یکدیگر داشت و چگونه این وظایف را متمایز می‌کردید؟

رایدر: همیشه فکر می‌کردیم در این کسب‌وکار همکارانی هستیم که هرکدام به یک‌اندازه نقش داریم. کسب‌وکار را ازنظر اقتصادی با این روش آغاز کردیم و به این شکل در کارهای مرتبط با گروه همکاری می‌کنیم. باهم کارها را پیش می‌بریم و معتقدیم رعایت سلسله‌مراتب امری غیرضروری است که فقط کارها را پیچیده‌تر می‌کند. من و اندی پانزده سال است که یکدیگر را می‌شناسیم و یکدیگر را تکمیل می‌کنیم. به‌اندازه‌ای با یکدیگر زمان صرف کرده‌ایم که باید حتی آدرس ایمیل خود را به آدرس مشترک اندی و جف Harrys.com@ تغییر دهیم؛ مانند پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌هایی که هر دو از یک آدرس ایمیل استفاده می‌کنند.

Harry’s

فلونی: بله، درواقع آدرس ایمیل مشترک.

رایدر: بله، همکاری را با یکدیگر آغاز کرده‌ایم و عناوین شغلی‌مان نشان‌دهنده‌ی این همکاری است. اهمیت چندانی به عناوین خود نمی‌دهیم و هیچ‌وقت پیش نیامده که خودم را با سِمَت شغلی‌ام به دیگران معرفی کنم.

فلونی: حال که شما دو نفر عناوین یکسان دارید، پیش آمده در موضوعی با یکدیگر اختلاف پیدا کنید؟

بله، مطمئنا وضعیتی پیش آمده که با نظر یکدیگر مخالف باشیم؛ اما احترام زیاد و متقابلی برای یکدیگر قائل هستیم. درنتیجه، اختلاف‌نظرهای ما هیچ‌وقت مانند پاسخ به سؤالی مشخص شخصی نیست. همیشه از منطق و دلیل برای حل این نوع مسائل استفاده می‌کنیم. اگر به مسائل سختی برخورد کنیم که از پاسخ آن‌ها مطمئن نیستیم، ساعت‌ها با یکدیگر صحبت می‌کنیم و معتقدیم همیشه پاسخ صحیحی وجود ندارد. همیشه از نصیحت و کمک اطرافیانمان استفاده و مشکلات را با یکدیگر مطرح می‌کنیم. در این وضعیت، ابتدا صورت مسئله را برای طرف مقابل تعریف می‌کنیم. سپس، راه‌حلی که به ذهنمان رسیده، شرح می‌دهیم و درنهایت مزایا و معایب آن را مطرح می‌کنیم و از او می‌خواهیم ما را دراین‌زمینه یاری دهد. فکر می‌کنم گاهی اوقات ایده و نظرهای آن‌ها در فرایند تصمیم‌گیری بسیار مهم است.

فلونی: یعنی به این نتیجه رسیدید که باید خودخواهی را کنار بگذارید و اجازه دهید یک نفر تصمیم‌گیری کند؟

رایدر: فکر می‌کنم همین‌طور است. به چشم‌اندازهای یکدیگر احترام می‌گذاریم و تلاش می‌کنیم بخش‌های مجزای کسب‌وکار را با یکدیگر انجام دهیم. زمانی‌که صحبت از استراتژی به‌میان می‌آید یا به این فکر می‌کنیم که آینده‌ی شرکت در طولانی‌مدت چگونه خواهد بود، همه باهم مشورت می‌کنیم. فکر می‌کنم در این وضعیت است که بیشتر از هر زمانی با یکدیگر وقت می‌گذرانیم. همچنین، فکر می‌کنم یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که همیشه درباره‌ی آن صحبت می‌کنیم این است که چه کارهایی نباید انجام دهیم، به‌جای اینکه تصمیم بگیریم چه کاری باید انجام دهیم. فرصت‌ها و انتخاب‌های زیادی داریم و گاهی اوقات به این فکر می‌کنیم که به چه چیزهایی واقعا نیاز داریم و درباره‌ی چه موضوع‌هایی مطمئن نیستیم. سپس از اعضای گروه، هیئت‌مدیره، مشاوران و سایر کارمندان درباره‌ی پاسخ سؤال‌های نامشخص کمک می‌گیریم.

Michael Landau and Alli Webb

عالی وب، استارتاپ Drybar را به‌همراه برادرش، مایکل لاندو و همسرش، کامرون وب را‌ه‌اندازی کرد. او معتقد است باید مرزهای میان رابطه‌ی کاری و زندگی شخصی را در شراکت تجاری مشخص کرد.

عالی وب: فکر می‌کنم زمانی‌که شخصی کسب‌وکار خودش را راه‌اندازی می‌کند، خیلی سخت است که مرزهای میان زندگی شخصی و کاری خود را مشخص کند. همیشه درباره‌ی کسب‌وکار صحبت می‌کنیم و این موضوع به بخش جدایی‌ناپذیری از زندگی ما تبدیل شده است. مطمئنا دراین‌میان دعوا و اختلاف‌نظر هم وجود دارد؛ اما فکر می‌کنم همه‌چیز به احترام و اعتماد متقابل ما به یکدیگر مرتبط می‌شود. فکر می‌کنم در راه‌اندازی کسب‌وکار مهم نیست با یکی از اعضای خانواده شراکت کنیم؛ اما وجود شخصی لازم است که او را مانند عضوی از خانواده ببینیم و به‌هم اعتماد داشته باشیم.

فلونی: تا‌به‌حال پیش آمده چه در روزهای اول و چه سال‌های بعد از آن، اختلافی بینتان پیش بیاید و شما موضوع را حل کرده باشی؟

وب: بله، در روزهای اول راه‌اندازی کسب‌وکار نوعی راه ارتباطی میان کامرون و مایکل بودم و هرروز پیام‌های این دو نفر را منتقل می‌کردم. به‌عنوان مثال، یکی از طراحی‌های کامرون را برای مایکل می‌فرستم تا نظرش را بپرسم و او درحالی‌که بهانه می‌آورد، می‌‌گفت این طرح را نپسندیده است. سپس، به کامرون می‌گفتم مایکل طرحش را نپسندیده و او با عصبانیت درباره‌ی علت آن سؤال می‌کرد. من نوعی واسطه میان این دو نفر بودم و پیغام‌هایشان را منتقل می‌کردم تا اینکه روزی گفتم از این به‌بعد باید خودشان با یکدیگر صحبت و موضوع را حل کنند. این کار باعث شد دیگر از من به‌عنوان واسطه استفاده نکنند. صحبت‌کردن این دو نفر به‌طور مستقیم باعث شد کارها بهتر از قبل پیش رود. برادرم و همسرم ازنظر تکنیکی در یک سطح نیستند و فکر می‌کنم صحبت‌کردن این دو نفر درمقایسه‌با زمانی‌که تمام حرف‌هایشان را به من می‌زدند، باعث شد احترام بیشتری برای یکدیگر قائل باشند. این یکی از درس‌هایی بود که در روزهای اول گرفتیم. بعد از این ماجرا معجزه رخ داد: کامرون طراح و بازاریابی عالی است و برادرم نیز بازاریاب فوق‌العاده‌ای است و وقتی این دو نفر با یکدیگر صحبت می‌کنند، تصمیم‌های بسیاری بهتری گرفته می‌شود. فکر می‌کنم یکی از بهترین تصمیم‌هایی که گرفتم این بود که کاری کنم این دو نفر به‌جای صحبت‌کردن با من، مستقیم با یکدیگر حرف بزنند. البته انجام این کار آسان نبود؛ اما فکر می‌کنم یکی از دلایل موفقیت همکاری ما همین موضوع باشد.

Drybar

فلونی: منظورت داشتن دیدگاه‌ها و مسیرهای متفاوت است؟

وب: بله، منظورم این است که هر شخص ضعف‌ها و قوت‌هایی دارد که باید درباره‌ی آن‌ها آگاهی داشته باشد. فکر می‌کنم اینکه بدانی در انجام چه کارهایی خوب هستی در هر کسب‌وکاری و صرف‌نظر از موضوع آن بسیار مهم است. احساس می‌کنم Drybar به این اصل پایبند است که هر شخص باید تنها یک کار را به بهترین نحو انجام دهد. من توانمندی‌های متفاوتی دارم؛ اما فکر می‌کنم اصلی‌ترین و بهترین توانمندی‌ام در این کسب‌وکار آن است که موی مشتری در بهترین شرایط ممکن باشد، اینکه به مشتری خدمات خوبی ارائه دهم و نحوه‌ی اداره‌ی فروشگاه را مدیریت کنم. وظایف من این است و باید به آن‌ها پایبند باشم. مایکل مسئول رسیدگی به قراردادها و مذاکره و تمام کارهایی است که من از انجامشان متنفر هستم و کامرون مسئول کارهای مرتبط‌با برندینگ است. تا پیش از این کسب‌وکار اطلاعات زیادی درباره‌ی برندینگ نداشتم؛ اما کامرون بسیار دراین‌باره حساس است. رنگ لوگوی ما زرد است و او به این موضوع حساسیت دارد. یادم می‌آید چند سال پیش می‌خواستم در فروشگاه به مناسب روز ولنتاین دسته‌گل صورتی بگذارم. همان‌طورکه می‌دانید گل‌های روز ولنتاین صورتی و قرمز هستند؛ اما کامرون اصرار داشت که دسته‌گل باید با لوگوی برند همخوانی داشته و زرد باشد.

فلونی: درواقع، تو برندینگ را نادیده گرفتی؟

وب: درست است. همه چیز باید زرد و خاکستری و سفید باشد و این موضوع را از کامرون یاد گرفتم. همچنین، نکات زیادی درباره‌ی فضاها و نحوه‌ی پول درآوردن از برادرم یاد گرفتم. همه‌ی ما آموخته‌ها و تخصص‌هایمان را به یکدیگر یاد می‌دهیم؛ اما درعین‌حال، به یکدیگر احترام می‌گذاریم. کارها را تقسیم می‌کنیم و هرکس مسئولیت‌هایی در حوزه‌ی فعالیت خودش دارد.

 Eddy Lu and Daishin Sugano

ادی لو و دایشین سوگانو بنیان‌گذاران استارتاپ GOAT هستند که رابطه‌ی برادری نزدیکی دارند و تابه‌حال چندین دعوای بزرگ داشته‌اند؛ اما یاد گرفته‌اند چگونه با اختلاف‌نظرها کنار بیایند.

ادی لو: هرشب بعد از کار باهم صحبت می‌کردیم و به کارهایی فکر می‌کردیم که می‌توانیم باهم انجام دهیم. اینکه چگونه روی پروژه‌ی جانبی کار و کسب‌وکار جدیدی راه‌اندازی کنیم. در آن زمان، استارتاپ نداشتیم و فقط به این فکر می‌کردیم چگونه تا وقتی جوان هستیم، کسب‌وکار جدیدی بسازیم.

فلونی: چرا؟ فکر می‌کنی چه چیزی باعث این طرز تفکر شده بود؟

لو: دقیقا نمی‌دانم؛ فقط این را می‌دانم که همیشه بنابر هر دلیلی دلمان می‌خواست پیشرفت کنیم و موفقیت‌های بیشتری داشته باشیم. دایشین و من هر دو در یک روز در سال ۲۰۰۷ از کارمان استعفا دادیم تا بتوانیم بهتر تصمیم بگیریم. پدرومادرهایمان نیز از ما حمایت می‌کردند. یادم می‌آید پدرم بسیار خوشحال شده بود. من در Lehman Brothers کار می‌کردم؛ اما همیشه این احساس را داشتم که همه‌چیز درست نیست. می‌خواستیم تا وقتی جوانیم کار جدیدی امتحان کنیم. بنابراین، از کارمان کناره‌گیری و کار خودمان را آغاز کردیم.