قالب های فارسی وردپرس 11

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 11

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

کپی فیلم های معیوب بر روی هارددیسک



 

 

 

کپی فیلم های معیوب بر روی هارددیسک

 

بی شک شما نیز تاکنون همانند هر کاربر دیگری با مشکل کپی کردن بعضی از فیلم ها (که در داخل یک CD یا DVD می باشد) بر روی هارد کامپیوترتان برخورد کرده اید. CD را در CD-ROM کامپیوترتان قرار می دهید و عملیات کپی بر روی هارد کامپیوترتان را آغاز می کنید اما پس از مدت زمانی با پیغام خطا مبنی بر عدم کپی شدن فایل روبرو میشوید. در این مواقع چاره چیست؟! هم اکنون برای رفع این مشکل دو ترفند متفاوت اما بسیار ساده را برای شما بازگو می نماییم.

 

روش اول:
تمام برنامه ها و پنجره ها را بسته و فقط محیط Desktop را پیش رو داشته باشید.
CD معیوب را در CD-ROM کامپیوتر قرار داده و از فیلم مورد نظر خود Copy گرفته و به یک درایو که حجم خالی کافی دارد رفته و در آن جا Paste کنید.
صبر کنید تا تا آنجا که برای ویندوز مقدور است از CD کپی بگیرد؛ تا آنجا که پیغام خطا در کپی CD ظاهر شود.
این پیغام فقط به شما امکان انتخاب یک کلید OK را می دهد.
3توجه کنید که اکیدأ OK را کلیک نکنید، در عوض یک کار غیر منطقی را انجام دهید!
بی مقدمه و به طور مستقیم کلید Restart (راه اندازی) را که بر روی کیس واقع است را زده تا کامپیوتر به طور غیر اصولی راه اندازی شود!
بعد از راه اندازی، حتماً صبر کنید تا ویندوز هارد کامپیوتر را Scan Disk کند تا خطاهای احتمالی را بر طرف سازد.
حالا به همان درایو که فایل را در آنجا کپی کرده بودید بروید و فایل فیلم تان را در آنجا مشاهده کنید، البته تا آنجایی که کپی شده است.

 

چند نکته مهم:
# از این روش فقط برای مواردی استفاده کنید که کپی فیلم مورد نظر بر روی هارد کامپیوترتان برایتان خیلی مهم است، چون اسفاده مرتب از این روش کم کم به هارد آسیب می رساند.


# بعد از این راه اندازی غیر اصولی حتماً به ویندوز اجازه Scan Disk را بدهید.


# تمام برنامه ها و پنجره های غیر ضروری را بسته تا هیچ برنامه ای در مسیر نباشد و صدمه ببیند.


# سعی کنید برای Paste کردن از درایوی که حاوی کمترین اطلاعات است، استفاده کنید.


# توجه کنید که بعد از آمدن پیغام خطا در کپی (ترفندستان) ، حتی یک لحظه کوچک را هم از دست نداده و فورأ کلید Restart را بزنید. سعی کنید که این فاصله کمتر از یک ثانیه باشد.


# اگر دکمه Restart کامپیوتر شما کار نمیکند از دکمه سفید پشت کیس برای خاموش و روشن سازی سیستم بهره بگیرید.


# اجرای این روش بدون استفاده از نرم افزار خاصی می باشد، حال اینکه برای این مشکل هم نرم افزار هایی ساخته شده که از اصول و قواعد مخصوص به خود برای کپی کردن این گونه CD ها بر روی هارد کامپیوتر استفاده می کنند که البته در صورت موجود بودن پیشنهاد میشود از آنها استفاده کنید.


# نکته مهم دیگر این که، این فقط یک پیشنهاد و ریسک عملی می باشد و ما هیچ گونه مسؤلیتی در قبال خرابی های احتمالی هارد کامپیوترتان را عهده دار نمی باشد.

 

روش دوم:
برای اینکار روش ساده و کم خطرتری نیز در ویندوز XP، موجود است.
بدین منظور به محلی از هارد که قصد کپی کردن فیلم را دارید بروید.
از منوی New بر روی Briefcase کلیک کنید.
خواهید دید که آیکنی به شکل کیف دستی ظاهر میشود.
با دوبار کلیک وارد آن شوید.
در پنجره باز شده بر روی دکمه Finish کلیک کنید.
حالا تنها یک فولدر خالی دارید.
My Computer خود را باز کرده و به شکل همزمان در حالیکه پنجره Briefcase باز است وارد درایو CD شوید.
اکنون فایل فیلم را کشیده و در Briefcase رها کنید.
پس از مدتی که پیغام ارور ظاهر شد فایل در Briefcase ذخیره میشود اما بعد از فشردن کلید OK پاک نمیشود.
دقت کنید در این روش به مانند روش بالا فیلم تا آنجایی که کپی شده در دسترس است.

اگر شما یک دوربین دیجیتال داشته باشید قطعأ حدأقل به خاطر هزینه ای که متحمل شده اید در حفظ و نگه داری آن کوشا هستید. یکی از اجزای بسیار حساس دوربین دیجیتال، لنز آن است. به طوریکه در اغلب اوقات که دوربین را در جیب گذاشته اید تنها با یک فشار کوچک کافی است که لنز از بدنه خارج شده و بدین وسیله ضربه ای به آن وارد گردد. در این ترفند قصد داریم 4 روش ساده را به شما معرفی کنیم که در صورت استفاده از آنها سلامت لنز دوربین دیجیتال خود را تضمین کرده اید.

 

اول
بهترین جا برای نگهداری یک دوربین دیجیتال و در پی آن حفاظت از لنز دوربین، یک کیف دوربین ساده است ؛ چرا که از ضربه‌ها جلوگیری می‌کند. شاید بگویید کیف دوربین ها آنقدر بزرگ هستید که دیگر نتوان به راحتی آن را در جیب جا داد. اما طبعأ بهتر از آن است که بدون جلد و محافظ دچار مشکل شود و لنز آن آسیب ببیند.

هنگامی که بحث بهینه سازی داخلی صفحات مطرح می شود بسیاری از فروشگاه های مجازی فکر می کنند که درج یک متای توضیحات برای تمامی صفحات محصولات کافی است . در حالی که این کار یک اشتباه کبیر است . یادگیری تکنیک های سئوی فروشگاهی برای هر صفحه از محصولات باید توضیحات منحصربفرد و پیوسته با ان نوشته شود . متای توضیحات باید برای مشتریان با قصد کمک به آنها برای یافت فرآورده مورد نظرشان و دلگرمی کردن آنها برای کلیک بر روی محصول شما هنگامی که توسط موتور جستجو در نتایج جستجو نمایش دیتا می شود ، نوشته شود.

مرحله پنجم :

در چهره امکان اطلاعات هر صفحه فرآورده را بروزرسانی کنید. محصولات جدید را با اطلاعات کافی و پسندیده معرفی کنید . برای هر صفحه عنوانی پیوسته با عبارات کلیدی انتخاب کنید . اطمینان حاصل کنید که عنوان و توضیحات صفحات محصولات تکراری نباشند تا همگی صفحات بخوبی در نتایج جستجو نما شوند. صفحات را به طور منظم مطالب مرتبط با محصولات و خدماتی که ارائه می دهید بهینه سازی کنید.

فروشگاه های اینترنتی شما هر چقدر سئوی نیرومند تری داشته باشد، بازدید کننده و در نتیجه فروش اکثریت خواهید داشت. رهنمود میکنیم سئو و وب مارکتینگ را در برنامه های اصلی خویش جای دهید تا در پهنه سوداگری خود پیشگام باشید .

 

دوم
اگر لنز به هنگام باز و بسته شدن به جایی گیر کند دوربین حساسیت مکانیکی خود را از دست می‌دهد و یا امکان دارد با برخورد چیز ظریف به لنز خطی بر روی آن وارد شود. برای اینکه از خارج شدن سهوی لنز جلوگیری کنید باید نوع کاری مربوط به دیدن عکس‌ها را در دوربین انتخاب کنیم که این گزینه در بیشتر اوقات نیز با علامتی مانند سرنیزه مشخص شده است.

 

سوم
اگر دوربین دارای یک دکمه چرخشی باشد، این گزینه توسط آن پیدا شده و در غیر این صورت به عنوان دکمه‌ای در پشت دوربین قابل دسترسی خواهد بود. اگر دوربین سهوا در چنین حالتی روشن شود باز هم لنز آن بیرون نیامده و مشکلی را پبش نمی‌آورد.

 

چهارم

باید به این نکته ساده اما مهم نیز دقت داشته باشید که لنز در دوربین تنها زمانی بیرون می‌آید که حالت عکس گرفتن یا ویدیو ضبط کردن فعال شود. در نتیجه بهترین حالت قرار دادن دوربین در زمانی که از آن استفاده نمیکنید حالت نمایش عکس هاست. در این حالت طبعأ لنز دوربین بیرون نمی آید. پس بهتر است همواره پس از پایان کار عکسبرداری آن را در حالت نمایش عکسها قرار دهیم.

باتری های معمولی لپ تاپ نیز همانند سایر وسایل الکترونیکی برای خود عمر مشخصی دارند. این باتری ها معمولأ پس از 1 تا 2 سال کار مداوم ، کارایی اصلی خودشان را از دست میدهند و در نهایت تنها میتوانند 10 تا 15 دقیقه شارژ خود را حفظ کنند. در صورتی که باتری لپ تاپ شما نیز به این بلا دچار شده است پیش از هر اقدام دیگری دست نگاه دارید و این ترفند واقعأ اعجاب انگیز با روشی اعجاب انگیزتر را بر روی باتری خود را اعمال کنید! چرا که با این کار میتوانید جان دوباره ای به باتری ببخشید و به نوعی آن را احیا کنید ، چرا که مجددأ باتری میتواند 1 الی 2 ساعت شارژ خود را نگه دارد و دیگر نیازی به پرداخت هزینه اضافی ندارید.

برای اینکار ، روش کار را بدون ترس و واهمه انجام دهید!

کافی است باتری را به مدت 14 الی 15 ساعت در داخل فریزر قرار دهید!
تا باتری لپ تاپ شما کاملأ فریز شود!
سپس باتری را 3 الی 4 بار شارژ و دشارژ نمایید.
اکنون باتری لپتاپ شما پس از گذراندن یک خواب زمستانی جان تازه ای پیدا کرده است و میتوانید بیش از گذشته برای شما کار کند.

شاید از این عمل تعجب کنید و ارتباطی بین این دو کار نیابید.
اما جالب است بدانید که این کار پایه و اساسی کاملأ علمی دارد ، چرا که همانطور میدانید به طور کلی در اجسام مختلف به دلیل لرزش طبیعی مولکولها جریان برق به راحتی از آنها عبور نمی کند. این مشکل در اجسام رسانا کمتر است ، زیرا مولکول ها به شکل منظم قرار می گیرند و جریان راحت تر عبور می کند ، اما برای ابر رسانا کردن باید جسم رو سرد نمود تا لرزش مولکولها کمتر شود (این لرزش هیچ گاه صفر نخواهد شد ، مگر در صفر مطلق یعنی 273- درجه سانتیگراد که البته تا امروز دست نیافتنی باقی مانده است) ، در نتیجه سرعت و کیفیت عبور جریان بهتر خواهد شود. دلیل بهتر کار کردن سی پی یو در درمای پایین نیز همین موضوع است.

از این موضوع و به نوعی نوآوری میتوان حتی در مورد هارد دیسک هم استفاده کرد ، هاردی که کار نمیکند را در صورتی که 10 تا 15 ساعت در فریزر فریز نمایید و سپس وصل نمایید را نیز میتوان با این روش بازیابی کرد.

لازم به ذکر است تا باتری شما دچار مشکل نشده است این ترفند را بر روی آن اجرا نکنید. همچنین این تنها بر روی باتری لپ تاپ تست شده است ، طبعأ امکان این کار بر روی همه باتری های لوازم الکترونیکی یا خود آنها وجود ندارد ، مگر دستگاه هایی که ساختاری همانند باتری های لپ تاپ داشته باشند.

چقدر از کیبورد خودتان راضی هستید؟ آیا به درستی کار می کند؟ تمامی این کلیدها در صورتی می توانند مورد استفاده باشند که همگیشان به درستی کار کنند. کافیست یکی از آنها کار نکند دیگر صفحه کلید شما مورد اطمینان نیست و بزودی به کلیدی که کار نمی کند نیاز پیدا خواهید کرد. قبل از آنکه اعصابتان بخاطر مدام فشار دادن کلید خراب، خرد شود، چند نکته زیر را هم امتحان کنید شاید کلید کیبورد سر به راه شد و مدتها در کنارتان بدرستی انجام وظیفه کرد. در این ترفند سعی می کنیم مرحله به مرحله سرویس را به شما آموزش دهیم.


مراحل سرویس:

ابتدا کامپیوتر را خاموش کنید. سپس کیبورد را از کامپیوتر جدا کنید و آنرا به پشت برگردانید و تمامی پیچهای آنراباز کنید. سعی کنید در کنار دستتان ظرفی باشد که پیچها را درون آن بیندازید تا گم نشود. سپس قاب روی کیبورد را به آرامی و با دقت بردارید و مراقب باشید تا کلیدها از روی قاب جابجا نشوند، اکثر کیبوردها بعد از باز کردن پیچهایشان بوسیله خارهایی چفت می باشند، این خارها در کنار کیبورد وجود دارد، سعی کنید آنها را به آرامی باز کنید تا دو سطح کیبورد آزاد شود، این کار را به دقت انجام دهید تا این خارها نشکند.سپس قاب محافظ صفحه کلید راباز کنید. دقت کنید معمولا این قاب توسط پیچهایی به بدنه متصل می باشند. بعد از باز کردن پیچها امکان دارد باز هم قاب باز نشود. در بعضی از کیبوردها علاوه بر پیچ ، چفتهای پلاستیکی نیز وجود دارند که مانع از باز شدن صفحه محافظ می شوند آنها را با دقت آزاد کنید.
اکنون پنبه ای را به الکل سفید آغشته کرده و دو سطح مدار صفحه کلید را به آرامی تمیز کنید. بسیار احتیاط کنید که به مدارها آسیبی نرسانید. بعد از تمیز کردن،برد مربوطه را با پنبه خشک تمیز کنید تا اگر جرمی بجا مانده از بین برود و باعث قطع ارتباط دو سطح مدار نشود. توجه داشته باشید که در بعضی از موارد بعد از تمیز کردن مدار باز هم مشکل کماکان باقی می ماند.
در اکثر این موارد اتصال مدار قطع شده است، این امر بیشتر زمانی اتفاق می افتد که مایعات داخل کیبورد ریخته شده باشد. اکنون پا را فراتر می گذاریم و در صورتی که محل قطع اتصال دیده نشود با یک اهمتر مدار قطع شده را پیدا می کنیم. توضیح این کار ساده است. اهمتر را بر روی حالت اتصال کوتاه قرار دهید. در این حالت در صورتیکه هر دو سر اهمتر را به هم بزنید بوق اتصال کوتاه شنیده می شود. ابتدا یک سر اهمتر را به مدار کلید قطع شده بزنید و با سر دیگر آن مدار را تا انتها دنبال کنید در صورتیکه در هر کجا بوق اتصال شنیده نشد آن قسمت از مدار قطع شده است.
در بازار الکترونیک، ماژیکهایی وجود دارند( خیلی شبیه به خود کار غلط گیر) که قادرند اینگونه قطع شدگی ها را ترمیم کنند. با استفاده از آنها اتصال بین دو نقطه را بر قرار کنید. برای اطمینان مجددا با اهمتر چک کنید.سپس ریبون و محل اتصال آن به کیبورد را با اسپرس خشک تمیز کنید.در صورت نداشتن ماژیک فوق از یک رشته سیم نازک جهت بر قرار کردن اتصال بین دو نقطه قطع شده استفاده کنید. به وسیله چسب نواری (چسب شیشه ای) دو سر سیم را به ابتدا و انتهای محل قطع شدگی متصل کنید.

در انتها نیز کلیدها و قاب بدنه کیبورد را تمیز کنید، دقت داشته باشید که قاب و کلیدها کاملا خشک شده باشند. درصورتیکه کمی آب داخل کلیدها یا بدنه باقی بماند باعث از بین رفتن مدار کیبورد می شود. اکنون کیبورد را به دقت بسته و آن را چک کنید. امیدوارم مشکلات بر طرف شده باشد.

منبع:ترفندستان


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.