قالب های فارسی وردپرس 11

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 11

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

شنود و جاسوسی از لپ‌تاپ‌های اپل غیرممکن شد

به گزارش ایسنا، شرکت اپل در جریان برگزاری رویداد رونمایی از محصولات جدیدی اعم از مک بوک پرو و مک بوک ایر ۲۰۱۸ به تشریح قابلیت های این محصولات و امکاناتی که به واسطه بکارگیری تراشه‌های امنیتی موسوم به T۲ در آنها بوجود آمده است، ادعا کرده است که شنود و جاسوسی از اطلاعات رد و بدل شده کاربران از طریق میکروفون‌های این لپ تاپ های جدید بدین ترتیب غیرممکن شده است. چراکه این تراشه‌های امنیتی از حافظه داخلی، داده های مربوط به اثر انگشت کاربران و قسمت های دیگر این لپ تاپ ها به خوبی حفاظت می کند و به هکرها و مجرمان سایبری که قصد دارند بدون اجازه کاربران به اطلاعات آنها دسترسی و نفوذ پیدا کنند، امکان جاسوسی و شنود مکالمات را نخواهد داد.

 

این تراشه امنیتی به قابلیتی مجهز است که میکروفون دستگاه را در مواقع لزوم از لحاظ سخت‌افزاری قطع می کند و این بدان معناست پس از بستن و خاموش کردن دستگاه، ارتباط میکروفون با سایر قسمت‌های لپ‌تاپ از لحاظ فیزیکی نیز قطع می‌شود.

 

بر اساس گزارش وب سایت The Verge، اپل در این خصوص این چنین می‌گوید: وقتی ارتباط میان میکروفون با سایر بخش‌ها به صورت سخت افزاری قطع می شود، دیگر هیچ یک از نرم افزارها قادر نخواهند بود با میکروفون لپ تاپ ارتباط برقرار کنند و این امر امکان شنود مکالمات و جاسوسی از کاربران را به صفر می‌رساند.

 

البته لازم به ذکر است که همواره یکی از جنجالی‌ترین موضوعاتی که کاربران و کارشناسان را نگران کرده است، دوربین لپ‌تاپ است که ممکن است این امکان را به هکرها بدهد که بدون اجازه آنها از زندگی روزمره و مکالماتشان فیلم و عکس‌برداری کرده و به عبارتی دیگر جاسوسی کند.

 

با اینکه اپل درباره امکان قطع دسترسی هکرها به دوربین از طریق این تراشه امنیتی چیزی نگفته است، اما بسیاری از کاربران امیدوارند که در آینده‌ای نزدیک تراشه‌های امنیتی جدیدی در دستگاه‌های الکترونیکی بکار گرفته شود تا دسترسی به دوربین نیز همچون میکروفون به صورت سخت‌افزاری قطع و مسدود شود.

به گزارش ایسنا، با توجه به افزایش روزافزون محبوبیت فناوری‌های نوین و گسترش تلاش و فعالیت‌ شرکت‌های مختلف تکنولوژی و اپراتورهای بین المللی برای برقراری و توسعه زیرساخت‌های لازم برای فناوری نسل پنجم اینترنت ۵G، می‌توان گفت که یک ماراتن و رقابت تنگاتنگی میان این غول‌های تکنولوژی درگرفته است و هر یک از آن‌ها در تلاشند نخستین اپراتور و شرکت مخابراتی باشند که امکان دسترسی و بهره‌برداری از جدیدترین نسل از اینترنت ۵G را در اختیار کاربرانشان قرار می دهند.

 

حالا مدیرعامل شرکت وان‌پلاس به تازگی اعلام کرده است که نخستین گوشی هوشمندی که در اروپا از فناوری شبکه نسل پنجم اینترنت ۵G پشتیبانی می‌کند، به این برند تعلق خواهد داشت.

 

مدتهاست که شرکت‌های مختلف اعم از لنوو، وان‌پلاس، هواوی و غیره همگی از برنامه های خود برای رونمایی و عرضه یک گوشی هوشمند جدید که از فناوری نسل پنجم اینترنت ۵G پشتیبانی می‌کند، خبر داده‌اند. این در حالیست که هنوز زمان مشخصی را برای عرضه آن اعلام نکرده‌اند.  

 

از گزارش‌های منتشر شده در فضای مجازی به نظر می‌رسد که این محصول در نیمه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی روانه بازارهای جهانی شود.

 

این در حالیست که قبلا لنوو اعلام کرده بود که نخستین گوشی هوشمندی که از این فناوری نسل پنجم اینترنت پشتیبانی می کند، از آن خودش است. حال باید منتظر ماند و دید که کدام یک از این برندهای معروف و فعال در حوزه تکنولوژی لقب نخستین موبایل مجهز به ۵G را به خود اختصاص می دهند.

 

از طرفی دیگر کریستیانو آمون، معاون ارشد کوالکام نیز در خصوص تولید این محصول خاطرنشان کرده که از همکاری با وان‌پلاس برای ساخت و عرضه گوشی‌های مجهز به فناوری شبکه ۵G در آینده نزدیک بسیار خرسندیم.

 

همچنین گزارش‌های  وب سایت the verge حاکی از آن است که این شرکت چینی تولیدکننده موبایل اخیرا مذاکرات و گفتگوهایی را با برخی از اپراتورهای مخابراتی در اروپا آغاز کرده است تا در راستای هدف خود قدم بردارد و عرضه نخستین گوشی مجهز به ۵G در اروپا را به خود اختصاص دهد.

به گزارش خبرآنلاین، اپل در طراحی گوشی دو اولویت تعویض آسان باتری و اسکرین را در اولویت قرار داده است و پنل جلویی آیفون 10 آر بدون نیاز به درآوردن ماژول چهره شناس / Face ID قابلیت تعویض دارد.  

 

استفاده از پیچ‌های غیرمعمول در بازار نکته قابل‌توجه در طراحی 10 آر است که البته عدم استفاده از چسب را هم نشان می‌دهد. شکسته شدن گلس گوشی نیز نکته منفی در تعمیر است که باید بدان توجه نمود.

 

برخی مشخصات فنی آیفون 10 آر به شرح زیر است:

 

پردازنده 6 هسته‌ای A12 Bionic با انجین نسل جدید / ال سی دی رتینا 6.1 اینچی با رزولوشن 1792 در 828 پیکسل / دوربین 12 مگاپیکسلی اصلی و 7 سلفی / 64 گیگ حافظه داخلی / استاندارد IP67 ضد آب و غبار

 

تصاویر زیر فرایند باز کردن گوشی را نشان می‌دهد.  اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, آیفون ۱۰

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, آیفون ۱۰

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, آیفون ۱۰

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, آیفون ۱۰

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, آیفون ۱۰

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, آیفون ۱۰

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, آیفون ۱۰

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, آیفون ۱۰

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, آیفون ۱۰

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, آیفون ۱۰

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, آیفون ۱۰

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, آیفون ۱۰

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, آیفون ۱۰

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, آیفون ۱۰

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, آیفون ۱۰

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, آیفون ۱۰

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, آیفون ۱۰

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, آیفون ۱۰

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, آیفون ۱۰

 

اما نکته مهم این است که برخی از اولین نتایج جستجوی به نمایش درآمده توسط جستجوگر بینگ، سایت هایی حاوی بدافزار هستند. علت این است که از ماه ها قبل آگهی هایی برای بارگذاری مرورگر کروم در صدر نتایج جستجوی این موضوع در موتورجستجوی بینگ نمایش داده می شود که به سایت های آلوده لینک داده می شوند.

بارگزاری تنبل: این قابلیت که فقط در پلاگین WP Rocket قرار گرفته است، سرعت صفحات سایت را تا حتماً چشمگیری افزایش می دهد. به راستی زمانی که یک صفحه از سایت را باز می کنید، در حالت عادی باید صبر کنید تا همگی عکس ها و ویدیو ها لود شوند و بعد متعلق به صفحه مفتوح شود. اما با این قابلیت دیگر نیازی نیست منتظر لود شدن کل ی تصاویر باشید. وقتی که با اسکرول کردن به یک تصویر رسیدید، آن تصویر یا ویدیو لود می شود.


اگر میخواهید این قابلیت را فعال کنید، تیک گزینه باره نظرتان را بزنید. اولی مربوط به تصاویر و دومی مربوط به ویدیو ها و iframe ها است.


بهینه سازی فایل ها: این گزینه، با از میان بردن فضای خالی بین کد ها و یک سری ترفند دیگر، فایل های جاوااسکریپت، html، CSS و فونت ها را کم حجم یا اصطلاحا بهینه می کند. در پرکار سازی این گزینه ها نهایت دقت را به پیشه ببرید. چرا که بیشتر با پرکار کردن این گزینه، مشکلاتی در اجرای سایت و شیوه نمایش آن به هستی خواهد آمد. به عقیده من ارزشش را ندارد. فعالش نکنید.


کش موبایل: با فعال کردن این گزینه، سایت شما در دستگاه های موبایل هم کش می شود.


Feeds Cache: کش غذا را پرکار می کند. غیر فعال بگذارید بهتر است.


کش کاربران خارج شده: نمی دانم چه کسی این افزونه را به این صورت ترجمه کرده. اما مفتوح هم میگویم اگر بلد نیستید برگردان نکنید. کسی مجبورتان نکرده. این گزینه دقیقا برعکس است. یعنی قصد کش کاربران وارد شده است. به صورت پیشفرض، برای کاربرانی که به هر نحوی وارد سایت شده اند، حالت کش فعال نیست. ولی با انتخاب این گزینه، برای کاربران وارد شده نیز عملیات کش انجام می شود.


کش امنیتی: برای سایت هایی که از پروتکل https بهره‌گیری می کنند، کش را فعال می کند.


Emojis: اسمایل های وردپرس را جایگزین اموجی ها می کند. در واقع شمار درخواست های http را کاهش می دهد و با اینکار مایه افزایش سرعت سایت می شود. بهتر است فعال باشد. اما اگر با اجرای اسمایل ها دشوار داشتید غیرفعالش کنید.


زمانبندی منزه کردن کش: مشخص می کند که کش ذخیره شده در مرورگر کاربر هر چند وقت یکبار منزه شود و اطلاعات جدید سایت لود شود. به چهره پیشفرض روی ۲۴ ساعت است. ولی اگر روی ۵ روز باشد خوب است.


در نهایت روی دکمه اندوخته تغییرات کلیک کنید.


تب تنظیمات پیشرفته

در این دسته تنظیمات مترقی تر پیمان گرفته اند. اگر کاری با این تنظیمات نداشته باشید هم اتفاقی نمی افتد. خیلی هم مهم نیستند. اما اگر خیلی اصرار دارید، توضیحات پایین را بخوانید.


با WP Rocket سرعت لودینگ را افزایش دهید.


درخواست واکشی DNS: در این دسته میتوانید همگی تقاضا هایی که از طرف سایت شما به آدرس ها یا دامین های سایر فرستاده می شود را مشخص کنید. در واقع سایت شما از یکسری فایل های جاوااسکریپت، سی اس اس، جی کوئری و … استفاده می کند. هر کدام از این فایل ها آدرس های مشخصی دارند که شدنی است در خود سایت شما یا در سایتی سایر پیمان گرفته باشند. اگر کل ی این دامین ها را در این بخش وارد کنید، زمان کمتری برای معرفی و اخذ فایل های ذکر شده مصرف می شود. مثلا اگر سایت شما از کتابخانه جی کوئری موجود در سرور های گوگل کاربرد می کند، قطعا چنین سورسی برای منبع آن در سایتتان هستی دارد:


https://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.12.4/jquery.min.js


شما برای این مورد باید آدرس ajax.googleapis.com را در این دسته وارد کنید. سایر اقلام نیز به همین شکل است.


خالی کردن کش بروز رسانی نوشته: آدرس نوشته هایی را وارد کنید که میخواهید با بروزرسانی شان، کش قبلی منزه شود. مثلا اگر دیدگاهی اضافه شد یا خودتان مطلب را ویرایش کردید. چیزی وارد نکنید هم اتفاقی نمی افتد. بهتر است خالی باشد.


کش نشدن برگه ها: آدرس فیش هایی که میخواهید کش نشوند را وارد کنید. پروا داشته باشید که برگه های تسویه حساب ووکامرس، ایزی دیجیتال دانلود و … به صورت اتوماتیک کش نمی شوند. بعد نیازی به وارد کردن آنها نیست.


Never send cache pages for these user agents : میتوانید نام کاربرانی که میخواهید صفحات برای آنها کش نشود را وارد کنید. هر اسم در یک خط.


Reducing the number of minified files in one file on : فایل های بهینه شده را در یک فایل یکپارچه کردن  می کند. بهتر است فعالش نکنید.


فشرده سازی CSS: آدرس فایل های css ای که میخواهید فشرده شوند را وارد کنید. تکنیک های افزایش سرعت سایت این گزینه ممکن است در نمایش سایت مشکلاتی به هستی بیاورد. پس حتما قبلش یک بک آپ از سایت تهیه کنید.


فشرده سازی جاوا: آدرس فایل های جاوااسکریپتی که میخواهید فشرده شوند را وارد کنید.  این گزینه شدنی است در نمایش سایت مشکلاتی به وجود بیاورد. بعد حتما قبلش یک بک آپ از سایت تهیه کنید.


فشرده سازی جاوا در پاورقی: اگر میخواهید فایل های جاوااسکریپت موجود در فوتر سایت فشرده یا بهینه شوند آدرس آن ها را وارد کنید. این گزینه و گزینه بعدی بهتر است خالی بمانند.


تب Database

در این بخش، قادر خواهید بود لغایت دیتابیس خویش را بهینه کنید. حتما قبل از سپریدن تنظیمات این قسمت، از دیتابیس خویش یک نسخه حامی بگیرید.

 

یکی از این سایت های آلوده GoogleOnline۲۰۱۸.com است که شباهت زیادی به صفحه بارگذاری مرورگر کروم که توسط خود گوگل طراحی شده، دارد. زمانی که کاربران برای بارگذاری فایل ChromeSetup.exe بر روی آن کلیک کنند در عمل یک بدافزار سارق اطلاعات خصوصی را بر روی رایانه خود نصب می کنند.

 

گفتنی است که این مشکل تنها مربوط به مرورگر بینگ است و اگر از مرورگر فایرفاکس برای بارگذاری کروم استفاده شود، این مرورگر سایت های آلوده ای از این دست را شناسایی کرده و به کاربر هشدار می دهد. مایکروسافت به تازگی و بعد از اعتراضات مکرر کاربران سرانجام لینک به این وب سایت آلوده را از جستجوگر بینگ حذف کرده است.

مهر به نقل از فوربس، به نظر می رسد آخرین آپدیت سیستم عاملiOS، دستگاه GrayKey را مسدود می کند. این دستگاه می تواند ظرف چند دقیقه پسورد آیفون را هک کند.

 

چندی پیش مشخص شد نیروهای پلیس از این دستگاه برای هک کردن پسورد آیفون افراد مظنون در تحقیقات خود استفاده می کنند،نگرانی هایی میان کارشناسان امنیتی به وجود آمد.

 

در همین راستا طی ۶ ماه گذشته اپل مشغول ساخت موانعی بود تا دسترسی بدون اجازه  GrayKey به اطلاعات را  مسدود کند. اما هربار تولید کنندگان این ابزار می توانستند راهی برای غلبه بر این مشکلات بیابند.  

 

اما به نظر می رسد این بار اپل توانسته یک سد مستحکم را در برابر این ابزار ایجاد کند.

 

در حال حاضر GrayKey فقط می تواند  به بخشی از اطلاعات کاربر دست یابد. این بدان معناست که پلیس می تواند فقط بخشی از فایل های رمزگذاری شده را دست یابد.

از طریق عینک فوکالز می‌توان مسیج‌ها را روی شیشه عینک دید، از طریق دستور صوتی الکسا به آنها پاسخ داد، آپدیت لحظه‌ای آب و هوا را داشت، مسیریابی کرد، تاکسی آنلاین اوبر سفارش داد، یادآوری تقویم را فعال کرد و ابزار هوشمند خانگی را کنترل و مدیریت کرد.

 

علاقه‌مندان به این عینک می‌توانند به طور حضوری به دو مکان در تورنتو و بروکلین مراجعه کرده واز نزدیک با قابلیت‌های فوکالز آشنا شوند. کاربران همچنین می‌توانند از لنزهای طبی یا غیر طبی هنگام سفارش عینک دلخواه در فروشگاه استفاده کنند.

 

شاید در نگاه اول این عینک زشت به نظر رسیده و در مقایسه با عینک‌های موجود در بازار قدیمی به نظر برسد اما یک مینی پروژکتور با کیفیت کنار دسته عینک تعبیه شده است که دیتا را روی شیشه عینک می‌اندازد. سایر سازندگان از تکنیک‌های مشابه برای نمایش دیتا استفاده کرده‌اند اما کیفیت فوکالز را نداشته‌اند. در واقع آنها سعی کرده‌اند تا یک ال سی دی را داخل شیشه عینک تعبیه کنند و کاری که استارتاپ کانادایی انجام داده این بوده که کاملا آن را فیت کرده است.

 

مورد دیگر اینکه می‌توانید فعالیت هوشمند ساعت را متوقف کرده و به صورت عادی از عینک استفاده کنید. فوکالز که با یک بار شارژ  18 ساعت جواب می‌دهد، از طریق بلوتوث به گوشی اندرویدی یا آیفون وصل می‌شود.

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, عینک هوشمند

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, عینک هوشمند

شیائومی که یکی از برندهای نوپا و نوظهور در عرضه تولید موبایل و محصولات فناوری به شمار می‌رود، به تازگی اعلام کرده است که دارندگان گوشی‌های این شرکت قادر خواهند بود با سوژه‌های عکس گوناگون در مسابقه و چالش عکاسی شیائومی شرکت کرده و برای کسب جایزه ۱۰ هزار دلاری آن با یکدیگر به رقابت بپردازند.

 

جایزه مقام نخست این رقابت و چالش عکاسی ۱۰ هزار دلار بوده و علاقمندان باید عکس‌های گرفته شده با دوربین گوشی‌های شیائومی را حداکثر تا تاریخ ۲۲ نوامبر سال جاری ۲۰۱۸ میلادی جهت شرکت در این مسابقه ارسال کنند تا این تصاویر به داوری و قضاوت قرار بگیرد و برندگان آن نیز مشخص شوند.  

 

دومین نفر در این چالش عکس ۲ هزار دلار و سومین نفر نیز ۵۰۰ دلار برنده خواهد شد.

 

بر اساس گزارش منتشر شده در وب سایت gizmochina، کاربران قادر خواهند بود تصاویر و عکس‌های گرفته شده خود را با شرایط بخصوصی برای شیائومی ارسال کنند که از مهم‌ترین آنها می‌توان به دسته بندی‌های مختلف نظیر پرتره، چشم‌انداز طبیعی و تصاویر خیالی اشاره کرد.  لازم به ذکر است که حجم فایل و عکس‌های ارسالی به شیائومی نباید بیشتر از ۱۰ مگابایت و کمتر از ۳۰۰ کیلوبایت باشد.

 

گفته می‌شود این مسابقه در بسیاری از کشورهای جهان بخصوص چین از استقبال بی نظیر و کم‌سابقه‌ای برخوردار شده است به گونه‌ای که خیل عظیمی از کاربران تاکنون برای کسب جایزه ۱۰ هزار دلاری تلاش کرده و تصاویر خود را برای این شرکت ارسال کرده‌اند.

 

بسیاری از برندهای تکنولوژی و سازنده موبایل در چین هر از گاهی با برگزاری مراسم و مسابقاتی این چنینی سعی می‌کنند کاربران و مشتریان بیشتری را به سمت و سوی خود جذب کنند و نشان بدهند که کیفیت دوربین‌های بکار رفته در گوشی هایشان بسیار بالاست.


تین کلاینت چیست ؟

 

همچنان که فناوری اطلاعات، توسعه بیشتری می یابد، شبکه ها نیز به عنوان یکی از پیامدهای این توسعه اهمیت بیشتری می یابند. اما شبکه ها فقط منحصر به انواع متداول LANها یا WANها نمی گردند و شبکه سازی روش های دیگری نیز دارد. در این زمینه تجهیزاتی مانند Thin Clientها، Net PC ها و یا Network computer ها مطرح می گردند که هر یک ویژگی های خاص خود را دارند. در این مقاله قصد داریم به معرفی فناوری مرتبط با Thin Clientها بپردازیم.
شبکه مبتنی بر Thin Client، شبکه ای مبتنی بر سرور است که تقریباً کلیه پردازش ها در آن توسط این سرور صورت می پذیرد. کلیه برنامه های کاربردی روی سرور اجرا شده و توسط Clientها قابل استفاده هستند. واژه thin در این تکنولوژی، به دلیل حجم پایین پردازشی است که توسط Clientها صورت می پذیرد. در مقابلِ این تکنولوژیFat Clientها مطرح می باشند که کلیه پردازش ها را روی Client انجام می دهند. به طور کلی ساختار شبکه های مبتنی بر Thin Client از یک سرور با قدرت بالا و تعدادی Client تشکیل شده است که کارآیی محدودی دارند.

Thin Client چیزی جز یک کامپیوتر جمع و جور نیست اما این کامپیوتر برای استفاده به صورت یک پایانه ی شبکه ای طراحی و تنظیم شده است. شکل فوق نمونه ای از یک Thin Client ساخت datasheen را نشان می دهد.

 

یک شبکه مبتنی بر Thin Client چگونه فعالیت می کند؟
یک شبکه مبتنی بر این تکنولوژی دارای یک یا چند سرور با ویژگی های خاص می باشد. سیستم عامل این سرورها می تواند هریک از سیستم عامل های موجود (با توجه به برنامه های کاربردی موردنظر) نظیر یونیکس، لینوکس،
(Windows NT Terminal Server Edition (NT TSE ، یا ویندوز باشد. علاوه بر سیستم عامل، بر روی هر یک از این سرورها یک نرم افزار کنترلی وجود دارد که فعالیت های Clientها را کنترل می نماید. بسیاری از این نرم افزارهای کنترلی به صورت رایگان عرضه می*شوند و معمولا ً توسط شرکت های نرم افزاری، تولید می گردند.

 

کاربردها

این شبکه ها در بسیاری از سازمان ها مورد استفاده قرار می گیرند. اما بزرگترین مشتریان این شبکه ها، بانک ها، آژانس های هوایی و سازمان هایی هستند که دارای شعبات متعدد می باشند. امروزه از این تجهیزات برای تجهیز مدارس نیز استفاده می شود. با توجه به این نکته که سیستم های Thin Client دارای هارددیسک نمی باشند و امکان download کردن نرم افزار نیز روی آن ها وجود ندارد، هیچ نوع ویروسی نمی تواند سیستم را مورد حمله قرار دهد. به این ترتیب امنیت این نوع سیستم ها تضمین شده می باشد. ارتقاء و نگهداری Thin Clientها بسیار ساده و مقرون به صرفه است. زیرا برای ارتقاء شبکه لازم است فقط سرور مربوطه را upgrade نمود.


ویژگی های شبکه های مبتنی بر تین کلاینت

مدیریت پذیری
در این شبکه فقط کافی است سرور مدیریت گردد. جهت رفع نقایص احتمالی نیز سرور اصلی مد نظر می باشد.

 

امنیت
در سیستم های Thin Client به علت عدم وجود نقطه ورود به شبکه، عدم امکان download کردن نرم افزار از اینترنت و نصب آن بر روی Clientها و همچنین عدم وجود هارددیسک، ویروسی شدن سیستم ها غیرممکن است. همچنین با استفاده از امکانات سیستم مدیریتی و کنترلی موجود بر روی سرورها می توان دسترسی کاربران را نیز به نحو مطلوب محدود نمود. در صورتی که نرم افزاری بر روی سرور نصب نشده باشد، کاربران نمی توانند از آن استفاده نمایند.

 

کنترل و نظارت
کاربران شبکه های Thin Client نمی توانند applicationهای خود را بر روی Client نصب نمایند همچنین قادر به تغییر پیکربندی سیستم نیز نمی باشند.

 

هزینه سخت افزار
این تجهیزات از PCها به مراتب ارزان تر می باشند. به علاوه به دلیل عدم وجود قطعات جانبی، کمتر دچار خرابی می شوند. در نتیجه هزینه نگهداری این تجهیزات نیز کمتر است. ارتقاء و نگهداری Thin Clientها بسیار ساده و مقرون به صرفه است. زیرا برای ارتقاء شبکه لازم است فقط سرور مربوطه را upgrade نمود.

 

سهولت ارتقاء
برای اضافه کردن ترمینال های جدید به شبکه، فقط کافی است از طریق نرم افزار مرکزی که روی سرور نصب شده نرم افزار کنترلی را روی Client جدید نصب نمود. در صورت خرابی نیز می توان به راحتی ترمینال مورد نظر را از شبکه خارج نمود.

 

ذخیره انرژی
در مقایسه با کامپیوترهای شخصی، این سیستم ها انرژی کمتری مصرف می نمایند. در این سیستم ها به علت پردازش پایین، توان مصرفی آنها در حدود ده الی بیست وات در ساعت می باشد. در حالی که توان مصرفی یک کامپیوتر از نوع PC در حدود 250 وات در ساعت می باشد.

 

وابستگی به سرور
با توجه به ساختار Thin Client، لازم است سرور از امنیت بالایی برخوردار باشد. زیرا در صورت از کار افتادن سرور، شبکه به طور کامل مختل خواهد شد. در نتیجه برای جلوگیری از این امر، روش های مختلفی جهت ایجاد redundancy نرم افزاری و سخت افزاری استفاده می شود. مکانیزم های متفاوت Failover نیز برای پردازنده ها و پایگاه داده مورد استفاده قرار می گیرد. امکان Load balancing سخت افزاری و نرم افزاری نیز برای این سرورها از موارد ضروری می باشد که همه این ها قیمت سرور موردنظر را به شدت بالا می برد.

 

پهنای باند
مانند سایر شبکه های کامپیوتری، پهنای باند این شبکه نیز وابسته به تعداد Clientها می باشد. با توجه به انجام کلیه فرآیندهای پردازشی توسط سرور، ترافیک این شبکه بسیار بالا است. زیرا کلیه دستورات پردازشی باید به سرور منتقل شده و نتایج به Clientها تحویل گردند.

 

فضای حافظه
با توجه به ساختار این سیستم ها امکان استفاده از هیچ نوع حافظه جانبی نظیر انواع دیسک ها وجود ندارد.


پروتکل های ارتباطی
همان گونه که ذکر شد، دو پروتکل مطرح در این زمینه وجود دارند.
پروتکل Citrix ICA: پروتکلی است محصول شرکت Citrix که به Clientها این امکان را می دهد تا با سرور مرکزی ارتباط برقرار نمایند. با استفاده از این پروتکل بسیاری از applicationهای تحت ویندوز قابل اجرا هستند.
پروتکل RDP: این پروتکل که توسط شرکت مایکروسافت توسعه داده شده، نیز یک پروتکل ارتباطی است که امکان برقراری ارتباط میان سرور و Clientها را میسر می سازد.

 

نتیجه گیری
در این نوشتار با نوع دیگری از شبکه سازی مبتنی بر فناوری Thin Clientها آشنا شدید. شبکه هایی که تمرکز اصلی آن بر روی سرور بوده و کلاینت ها با حداقل توان پردازشی در اختیار کاربران قرار می گیرند. کاربر عمده این قبیل شبکه ها، با توجه به معایب و مزایای گفته شده، مکان هایی نظیر آژانس های هواپیمایی، بانک ها و مراکز آموزشی می باشند.

روزانه بسیاری افراد در مراکز تجاری و بازارها در پی خرید یک لپ‏تاپ با امکانات متفاوت هستند. مطمئنأ برای خرید یک دستگاه لپ‏تاپ نکات زیادی را باید مد نظر قرار داد. از وزن و شکل ظاهری دستگاه تا امکانات جانبی و خدمات پس از فروش آن. هم اکنون به معرفی 5 ترفند مهم به هنگام خریداری یک دستگاه لپ‏تاپ میپردازیم.

1- هنگام خرید به اندازه و وزن دستگاه توجه کنید.
هدف اولیه تولید لپ‏تاپ ها ساخت دستگاهی است که امکان حمل و نقل داشته باشد. در حال حاضر لپ‏تاپ هائی تولید می شوند که بسیار سبک هستند ولی گران تر هم هستند. اصولأ لپ‏تاپ ها می توانند امروزه به جای کامپیوترهای معمولی هم مورد استفاده قرار گیرند.

 

2-به پورت ها و امکانات لپ‏تاپ توجه کنید.
مطمئن شوید که لپ‏تاپ مورد نظر شما نیازهای شما را از جهت پورت ها و وسائل قابل اتصال حداقل تا یک سال آینده برطرف خواهد کرد. اگر در محیطی کار می کنید که نیاز به درگاه USB دارید حتماً از فروشنده بخواهید دستگاهی به شما معرفی کند که دارای این درگاه باشد. امکانات بی سیم و بلوتوث هم در حال بازکردن جای خود در دنیای امروزی می باشند. آنها را فراموش نکنید.

 

3- قابلیت ارتقا.
لپ‏تاپ ها عمومأ دارای قابلیت ارتقای قطعات و متعلقات نیستند مگر در مواردی مثل RAM و دیسک سخت (HDD). ولی معمولأ افزایش سرعت CPU و کارت گرافیکی مقدور نمی باشد. پس لازم است بدانید دستگاهی که می خرید باید نیازهای پردازشی و گرافیکی شما را تا حداقل 2 سال برطرف سازد.

 

4- خدمات پس از فروش.
لپ‏تاپ ها از قطعات متعددی ساخته می شوند که با وجود کیفیت بالای ساخت امکان خرابی و عیب دارند. سعی کنید دستگاه شما دارای گارانتی معتبری باشد و یا حداقل اگر آن را بدون گارانتی می خرید از وجود مرکز سرویس و خدمات پس از فروش آن در نزدیکی محل سکونت تان مطمئن شوید. از فروشنده بخواهید به شما بگوید کدام قطعات شامل گارانتی می شوند و تا چه مدت. قطعات اصلی شامل صفحه نمایش، باطری، آداپتور، درایو نوری و برد مادر باید حداقل دارای یکسال گارانتی و سه سال خدمات پس از فروش باشند. گول ارزان بودن لپ‏تاپ در بعضی فروشگاهها را نخورید.


5- کاربرد خود را مورد توجه قرار دهید.
اگر دستگاه را برای محیط های سخت مثل محیط های صنعتی یا پر غبار و آلوده می خواهید یا به سراغ نوعی خاص از هر مدل بروید مثلأ خانواده Latitude در لپ‏تاپ ها و Optiplex درکامپیوتر های رومیزی Dell برای این گونه مصارف طراحی شده اند و عمومأ دارای 3 سال گارانتی بین المللی می باشند.

در صورتی که احساس میکنید هنگام کار با کامپیوتر، مانیتور چشم شما را اذیت میکند و یا دچار پرشهای گاه و بیگاه میشود، این مشکل ممکن است مشکلی نرم افزاری باشد که به راحتی و از طریق ویندوز قابل حل است.

بدین منظور:
از منوی Start به Control Panel بروید.
سپس بر روی Display دوبار کلیک کنید.
در پنجره باز شده به تب آخر یعنی Settings بروید و از آنجا بر روی دکمه Advanced کلیک کنید.
در پنجره جدید به تب Monitor بروید.
در آنجا می توانید میزان Screen Refresh Rate را تنظیم و مشاهده کنید؛ این مقدار بر حسب هرتز می باشد و هر چه عدد انتخاب شده بزرگتر باشد میزان پرش صفحه کمتر خواهد بود.
با OK کردن پنجره تنظیمات ذخیره میشود.

این روزها ما در واقع دو آمریکا داریم یا شاید حتی آمریکا را به دو صورت می‌بینیم؛ یکی آمریکایی با مردم بیکار و در جست‌وجوی کار که در آن نرخ بیکاری هر روز افزایش پیدا می‌کند و در مقابل نفوذ فقر و تنگدستی هم بیشتر و بیشتر می‌شود.
از طرف دیگر این روزها شاهد آمریکایی دیگر هستیم با شرکت‌های تکنولوژی بزرگ و با فروش چشمگیر، سرمایه‌های رو به رشد و البته فرصت‌هایی که انگار پایانی ندارند. با این اوصاف چندان هم بعید به نظر نمی‌رسد که بزرگان عرصه تکنولوژی آمریکا جایگاهی ویژه در فهرست ثروتمندترین افراد دنیا برای خودشان دست و پا کرده باشند. شاید باور نکنید اما دارایی‌های 10 ثروتمند عرصه تکنولوژی آمریکا تا پایان سال 2010 افزایشی برابر 6/13 میلیارد دلار نسبت به سال میلادی گذشته خواهد داشت. بسیاری از این ثروتمندان حالا دیگر آنقدر مشهور شده‌اند که در میان اغلب مردم دنیا شناخته می‌شوند. شاید بیل گیتس نمونه خوبی باشد که این روزها دیگر به عنوان ثروتمندترین مرد جهان شناخته می‌شود. دارایی‌های خالص گیتس تا پایان سال 2010 به 54 میلیارد دلار می‌رسد که این رقم در مقایسه با سال 2009 تا 4 میلیارد دلار رشد پیدا کرده است. شرکت Microsoft که غول نرم‌افزاری دنیا است، چنان فروش خوبی دارد که از تصور اغلب ما خارج است. سیستم عامل Windows 7 این شرکت که در سال گذشته معرفی شد، فروش هفت نسخه‌ای در هر ثانیه را تجربه کرد تا به این ترتیب قیمت سهام این شرکت را تا حد قابل توجهی افزایش دهد. این اتفاقی است که مشابه آن برای اغلب شرکت‌های بزرگ این عرصه می‌افتد تا مدیران این شرکت‌ها را به ثروت‌های میلیارد دلاری برساند. به این ترتیب مجله معتبر فوربس به تازگی فهرستی از ثروتمندترین افراد عرصه تکنولوژی را اعلام و منتشر کرده است که در آن اغلب نام‌ها آشنا به نظر می‌رسند. این ثروتمندان به ترتیب عبارتند از:

 

 

ثروتمندترین مردان دیجیتالی جهان

 

1-بیل گیتس موسس شرکت Microsoft

دارایی‌های خالص بیل گیتس برابر 54 میلیارد دلار است که نسبت به سال 2009 رشد 4 میلیارد دلاری داشته است. قیمت سهام او در شرکت Microsoft در حال حاضر برابر 16 میلیارد دلار است؛ در حالی که نرخ سهام این شرکت در سال گذشته تقریبا ثابت و بدون تغییر بوده است و تنها با ورود سیستم عامل Windows 7 کمی رشد کرد. با این همه، اما گیتس این روزها تمام وقت خودش را صرف فعالیت‌های بشردوستانه در بنیاد بیل و ملیندا می‌کند و دیگر وقت چندانی را در شرکتی که او را به چنین ثروت هنگفتی رسانده است، نمی‌گذارند.

 

 

ثروتمندترین مردان دیجیتالی جهان


2-لری الیسون مدیر عامل و یکی از موسسان شرکت Oracle

یکی از روسای شرکت بزرگ Oracle که دارایی‌های خالص آن به 27 میلیارد دلار می‌رسد. این شرکت نرم‌افزاری هم یکی از پردرآمدترین شرکت‌های تکنولوژی است که قیمت سهام آن با رشد 23 درصدی از سال گذشته به 49/27 دلار برای هر سهم در امسال رسیده است. از طرف دیگر فصل تابستان برای این شرکت علاوه بر درآمد چشمگیری که به همراه داشت، با اخبار مربوط به در اختیار گرفتن «مارک هوارد» مدیر عامل اسبق شرکت HP به عنوان یکی از روسای Oracle حسابی در دنیای تکنولوژی جنجال آفرین شد. همین موضوع قیمت سهام این شرکت را افزایش داد. با این اوصاف حالا کارشناسان و تحلیلگران بازار پیش‌بینی فصل جدیدی از فعالیت‌های این شرکت را کرده‌اند؛ فصلی که با مدیریت مارک هوارد می‌تواند سود و درآمد شرکت و از طرف دیگر دارایی‌های الیسون را هم افزایش دهد.

 

 

ثروتمندترین مردان دیجیتالی جهان


3-سرگی‌برین یکی از موسسان Google

میزان دارایی‌های خالص او برابر 15 میلیارد دلار است، در حالی که این میزان نسبت به سال 2009 کاهش 300 میلیون دلاری داشته است. به عقیده بعضی از کارشناسان، این اتفاق به دنبال از دست رفتن بخشی از سهم بازار Google در بازار جست‌وجوی اینترنتی و حضور موتور جست‌وجوی Bing شرکت Microsoft روی داده است. این در حالی است که این روزها بازار سیستم عامل آندرویید این شرکت به خاطر تمایل شرکت‌های تولید کننده موبایل‌های هوشمند به استفاده از این سیستم عامل حسابی رونق گرفته است.

 



 

ثروتمندترین مردان دیجیتالی جهان


4-لری پیج یکی از موسسان Google

او هم مانند همکارش ثروتی با میزان خالص 15 میلیارد دلار دارد. او هم درست مانند سرگی برین شاهد کاهش 300 میلیون دلاری دارایی‌هایش بوده است. درآمد او از منبع شرکت Google تنها یک دلار در هر سال است، اما او سهامدار شرکت‌های دیگری مانند Tesla Motors هم هست.

 

 

ثروتمندترین مردان دیجیتالی جهان


5-مایکل دل مدیر عامل و رییس شرکت Dell

حجم ثروت خالص او برابر 14 میلیارد دلار است. با وجود آنکه شرکت Dell هنوز درگیر تاثیرات بحران مالی سال گذشته است، اما همچنان بیشترین حجم سرمایه این شرکت از سرمایه‌گذاری‌های MSD Capital تامین می‌شود.



بازی‏های پیکان گرد از سرگرمی‏های کامپیوتری هستند که به خاطر ویژگی‏های خاصی که دارند از محبوبیت خاصی نزد کاربران برخوردارند. این بازی‏ها در عین جذاب بودن حجم کمی دارند. علاوه بر آن برای اجرا نیاز به امکانات سخت‏افزاری نیرومند ندارند و وانگهی بدون نیاز به نصب قابل بازی هستند. ولی احتمالاً تا به حال به این جستار فکر نکرده بودید که آیا می‏توان در بازی‏های فلش دغلی کرد؟! پاسخ این سوال مثبت است. در این ترفند منظور داریم یک ترفند بسیار ساده را برای شما بازگو کنیم که با استفاده از آن می‏توانید در بسیاری از بازی‏های فلش دغلی کرده و به مرحله بعدی بازی بروید.

در سئو رسیدن به جایگاه هدف، اهمیتی اقلیت نسبت به بالا آمدن سایت دارد

بصورت چکیده ، در سئو بالا آمدن سایت اهمیت زیادی ندارد، بلکه سایت شما در لینک و رتبه های جایگاه بماند مهم میباشد.


برای بالا آمدن سایت شیوه های بسیار زیادی هستی دارد که بعضی از این روش ها روش های استاندارد و بنیادین هستند که اصطلاحا به آنها سئوی کلاه سفید نامیده میشود (این باره معمولا زمانگیر میباشد )


یک طریق سایر نیز وجود دارد به اسم سئوی کلاه سیاه که در این شیوه شخص سئوکار از تکنیک ها و شیوه های خاصی که خلاف قوانین گوگل هستند بهره‌گیری میکند تا سایت شما را در نتایج بالا بیاورد و واقعا این کار و جنبش های شخص سئوکار نیز کارایی گزار هستند اما بصورت موقتی سایت شما بالا می آید و پس از مدتی گوگل با سایت شما برخورد میکند و شدنی است که سایت شما را از نتایج حذف بکنید (اصطلاحا به این باره پنالتی گفته میشود).


در پیمان نامه های سئو شخصی که موعد کمتر از کران استاندارد را به شما میگوید،یا پیمان نامه و تضمینی بر روی پشتیبانی و ماندگاری سایت شما در رتبه های اول را نمیدهد شدنی است که از شیوه های سئوی کلاه سیاه بهره‌گیری بکند. لازم به ذکر میباشد که معین کردن سررسید بالا آمدن سایت و تعیین بها سئو پیشه ساده ای نیست و باید حتما بدست یک شخص کارآزموده انجام شود.


گزارش شغل و کار و جنبش مداوم روی سایت

شاید احد از مهم ترین و اصلی ترین سوال هایی که شدنی است باری هر کسی وجود داشته باشد بحث همین نحوه کار کردن شرکت سئوکار بر روی سایت شما میباشد، گرد از بهترین و ساده ترین شیوه هایی که میتوانید با به کارگیری آن تکاپو شرکت مروبطه را تحت عقیده و مهار داشته باشید اخذ گزارش شغل از این شرکت ها میباشد و هچنین باید مد نظر داشت که اگر گزارش کاری هم در کار نباشد، شما باید خودتان هم افزایش ورودی های سایت خود را پس از چند ماه از پیمان نامه احساس بکنید.


در گزارش کار چند باره زیاد مهم است:


چقدر بر روی سئوی سایت شما موعد گزاشته شده است

آیا ناگهانی کل لنیک ها برای شما تولید شده است؟

آیا بصورت مداوم روی سایت شما تکاپو شده است؟

لینک هایی که برای سایت شما گرفته شده است از سایت های معتبری میباشد یا خیر؟

کار های سئوی سایت شما توسط انسان انجام میشود یا رباط؟

بعد از چه مدت میتوانید تاثیرات مثبت تکاپو های سئوکار را متوجه شوید

آیا کل اقدامات باره نیاز خدمات سئو روی سایت شما انجام شده است؟

هر کمپانی سئو شغل یک طریق متفاوت برای ارائه گزارش پیشه را دارد ولی همه موارد بالا بصورت مشترک در بینشان وجود دارد.


سئو یک پیشه ابدیت است

با هر شرکتی که پیمان نامه سئو میبندید حتما در عقیده داشته باشید که پیمان نیست سایت شما بالا بیاید و در بالا بماند و فقط با یک قرارداد ساده چشمداشت این را داشته باشید که برای دائم در رتبه و جایگاه باره نظر قرار بگیرید و قیمت خدمات سئو کسی طاقت رقابت با شما را نداشته باشد


با هر شرکتی که قرارداد میبندید حتما در زمان عقد پیمان نامه اقدامات مورد نیاز برای آینده را نیز صریح کنید، چون شما پس از اینکه سایتتون به رتبه و جایگاه مورد نظر رسید باید بر روی پایدار گذاشتن در همان رتبه هم تدابیری داشته باشید.

 


برای این کار:

پس از اجرا بازی کافی است کلیدهای ترکیبی Ctrl+Enter را از روی کیبورد خپگی دهید.

این شغل در برخی بازی‏‏ها مایه صعود به مرحله بعد و در برخی بازی‏‏ها باعث افزایش امتیاز یا تقلب‏های سایر می‏شود.

البته در بعضی از بازی‏ها نیز این باگ برطرف شده است و امکان استفاده از آن نیست.

 با این حال، اما 80 درصد از سهام این شرکت متعلق به مایکل دل است. ثروت خالص او نسبت به سال 2009 تا 500 میلیون دلار کاهش پیدا کرده است و بسیاری از کارشناسان معتقدند این اتفاق به دنبال کاهش 29 درصدی سهام این شرکت در سال گذشته میلادی افتاده است.

 

 

ثروتمندترین مردان دیجیتالی جهان


6-استیو بالمر مدیر عامل شرکت Microsoft

حجم دارایی‌های خالص او برابر 1/13 میلیارد دلار است. او این روزها به عنوان یک مدیر عامل پر انرژی و فعال در عرصه تکنولوژی شناخته می‌شود و بسیاری از کارشناسان موفقیت سیستم عامل جدید این شرکت را به خاطر حضور بالمر در Microsoft می‌دانند. با این همه اما حجم ثروت خالص بالمر نسبت به سال 2009 تا 200 میلیون دلار کاهش پیدا کرده است.

 

 

ثروتمندترین مردان دیجیتالی جهان

 

7-پل آلن یکی از موسسان شرکت Microsoft

در حال حاضر حجم دارایی‌های خالص او برابر 7/12 میلیارد دلار است. پل آلن در سال 1983 از شرکت Microsoft بازنشسته شد. با این حال اما شرکت سهامی او با نام Vulcan در زمینه تکنولوژی مانند سفرهای فضایی و هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری می‌کند. اخیرا هم شرکت Interval Research او بسیاری از شرکت‌های بزرگ دره تکنولوژی را به خاطر تخلف از قوانین حق انحصاری تولید متهم کرد. ثروت خالص آلن نسبت به سال 2009 رشدی برابر 2/1 میلیارد دلار داشته است.

 

 

ثروتمندترین مردان دیجیتالی جهان


8-جف بزوس مدیر عامل شرکت Amazon

دارایی‌های خالص او برابر 6/12 میلیارد دلار است. قیمت سهام شرکت او در سال 2010 افزایش 30 درصدی داشته است که این اتفاق باعث افزایش دارایی‌های خاص بزوس تا 8/3 میلیارد دلار بیشتر شده است. او همچنان 90 درصد از ثروتش را از سهام شرکت Amazon به‌دست می‌آورد. او از ابتدای سال 2010 موفق شده است تا 400 میلیون دلار از سهام شرکتش را به فروش برساند.

 

 

ثروتمندترین مردان دیجیتالی جهان


9-مارک زوکربرگ موسس شبکه اجتماعی Facebook

او تمام دارایی‌هایش را از منبع شبکه اجتماعی پرطرفدارش به‌دست آورده است تا جایی که حالا حجم ثروت او به 9/6 میلیارد دلار می‌رسد. کارشناسان اعلام کرده‌اند که ارزش شبکه اجتماعی او نسبت به سال گذشته میلادی تا سه برابر بیشتر شده است. این شرکت هنوز کاملا خصوصی است، با درآمدی که انتظار می‌رود تا پایان سال 2010 به 2 میلیارد دلار برای یک سال برسد. سرمایه‌گذاری‌های خصوصی انجام شده در این شرکت برابر 23 میلیارد دلار است.

 

 

ثروتمندترین مردان دیجیتالی جهان

 

10-استیو جابز مدیر عامل شرکت Apple

مدیر عامل سیب پر طرفدار دنیای تکنولوژی، ثروتی برابر 1/6 میلیارد دلار دارد که انتظار می‌رود این ثروت در سال‌های آینده رشد زیادی داشته باشد. دلیل این پیش بینی هم به معرفی و عرضه محصولات جنجالی و پر طرفدار این شرکت مانند iPad و iPhone مربوط می‌شود که بیشترین میزان درآمد و سود این شرکت را به خودشان اختصاص داده‌اند. در حال حاضر شرکت Apple ارزشمندترین شرکت در تمام آمریکا به حساب می‌آید و همین موضوع برای تضمین افزایش ثروت مدیر عاملش کافی به نظر می‌رسد. با تمام اینها، اما بسیاری از کارشناسان معتقدند که بیشترین حجم ثروت جابز از سهام آن در شرکت Disney به‌دست آمده است. ارزش سهام او در این شرکت در حال حاضر برابر 4/4 میلیارد دلار است و ثروت خالص او نسبت به سال 2009 رشد یک میلیارد دلاری داشته است.

فرض کنید یک فایل متنی با فرمت txt در اختیار دارید و قصد دارید تا متون داخل آن را کپی کرده و در جایی مورد استفاده قرار دهید. بدین منظور چه می‏کنید؟ آیا ابتدا فایل را با Notepad باز کرده، محتویات داخل آن را Select All کرده و کپی می‏کنید، سپس Notepad را می‏بندید؟ اما دیگر نیازی به طی کردن این چند مرحله نیست. با استفاده از این ترفند می‏توانید متون و محتویات داخل یک فایل txt را بدون اینکه فایل آن را باز نمایید Copy کرده و در جای دیگر Paste کنید.

 

بدین منظور:
در صورتی که شما از ویندوز XP استفاده می‏کنید، ابتدا بایستی فایلی با نام CLIP.EXE را از سایت مایکروسافت دریافت نمایید. این فایل از نشانی زیر قابل دانلود است:

 

ftp://ftp.microsoft.com/Services/TechNet/...t/FILE/CLIP.EXE

 

پس از دانلود فایل، آن را با دوبار کلیک اجرا نمایید.
در صورتی که از ویندوز ویستا استفاده می‏کنید نیازی به انجام کار فوق ندارید.

پس از انجام مرحله بالا:
از منوی Start وارد Run شده و عبارت regedit را وارد نموده و Enter بزنید تا ویرایشگر رجیستری ویندوز باز شود.
به مسیر زیر بروید:

HKEY_CLASSES_ROOT\SystemFileAssociations\text\shell

 

اکنون بر روی shell راست کلیک کرده و New > Key را انتخاب کنید تا زیرشاخه‏ای ساخته شود. نام آن را Clipboard قرار دهید.
حال بر روی Clipboard کلیک کنید تا انتخاب شود.
در سمت راست پنجره، بر روی (Default) دوبار کلیک نموده و در قسمت Value data عبارت Copy to Clipboard را وارد کرده و OK کنید.
اکنون بر روی Clipboard راست کلیک کرده و مجددأ New > Key را انتخاب کنید تا این بار زیرشاخه‏ای برای آن ساخته شود. نام آن را command قرار دهید.
حالا بر روی command کلیک کنید تا به حالت انتخاب درآید.
از سمت راست پنجره، بر روی (Default) دوبار کلیک نموده و در قسمت Value data عبارت زیر را وارد کنید:

cmd.exe /c type "%1" |clip.exe

سپس پنجره را OK کنید.
کار تمام است.

اکنون در صورتی که بر روی یک فایل متنی راست کلیک کنید، گزینه ای با نام Copy to Clipboard به چشم می‏خورد. با کلیک بر روی آن، محتویات فایل متنی کپی خواهد شد و می‏توانید در محل مورد نظر آن را Paste کنید.

با Delete نمودن کلیدهایی که در رجیستری ساخته‏اید، می‏توانید این گزینه را منوی راست کلیک فایل‏های متنی حذف کنید.

کپی نمودن محتویات یک فایل متنی بدون باز کردن فایل دقت کنید در این ترفند به علت تغییرات در رجیستری، پیش از هر کاری از رجیستری خود Backup بگیرید.

بازی‏های فلش یکی از سرگرمی‏های کامپیوتری هستند که به خاطر ویژگی‏های خاصی که دارند از محبوبیت خاصی نزد کاربران برخوردارند. این بازی‏ها در عین جذاب بودن حجم کمی دارند. علاوه بر آن برای اجرا نیاز به امکانات سخت‏افزاری قوی ندارند و همچنین بدون نیاز به نصب قابل بازی هستند. اما شاید تاکنون به این موضوع فکر نکرده بودید که آیا می‏توان در بازی‏های فلش تقلب کرد؟! پاسخ این سوال مثبت است. در این ترفند قصد داریم یک ترفند بسیار ساده را برای شما بازگو کنیم که با استفاده از آن می‏توانید در بسیاری از بازی‏های فلش تقلب کرده و به مرحله بعدی بازی بروید.

 

برای این کار:
پس از اجرا بازی کافی است کلیدهای ترکیبی Ctrl+Enter را از روی کیبورد فشار دهید.
این کار در بعضی بازی‏‏ها باعث صعود به مرحله بعد و در برخی بازی‏‏ها باعث افزایش امتیاز یا تقلب‏های دیگر می‏شود.
البته در بعضی از بازی‏ها نیز این باگ برطرف شده است و امکان استفاده از آن نیست.


نمایشگرهای سه بعدی

صفحات نمایشگرهای سه بعدی مانند نمایشگرهای عادی از پیکسل تشکیل شده با این تفاوت که تمامی پیکسل های موجود در صفحه، یک نوع تصویر را نمایش نمی دهند.به عبارتی در یک لحظه دو تصویر از نمایشگر پخش می شود. نیمی از پیکسل ها یک تصویر و نیمی دیگر تصویری دیگر را پخش می کنند زیرا یکی از آن تصاویر، فقط برای دیدن با چشم چپ و تصویر دیگر فقط برای دیدن با چشم راست است.


تعداد پیکسل های تشکیل دهنده صفحه نمایش در کیفیت تصاویر سه بعدی نقش بسیار مهمی دارد.از طرفی سرعت انتقال اطلاعات به پیکسل ها نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.امروزه نمایشگرهای پلاسما و LCD دارای سرعت مناسبی در جایگزینی تصاویر هستند.به همین منظور از این نوع نمایشگرها در تولید تصاویر سه بعدی استفاده می شود.
یکی از تفاوت های عمده بین نمایشگرهای سه بعدی با LCD یا پلاسما در شیشه این نمایشگرهاست.
این شیشه ها به گونه ای ساخته شده اند که نور را پخش نمی کنند بلکه به صورت متمرکز به نقطه هدف ارسال می کنند.هدف آن به طور متناوب بین چشم چپ و راست بیننده تغییر می کند.در یک لحظه هدف آن یکی از چشمان بیننده است و در لحظه ای دیگر چشم دیگر بیننده را مورد هدف قرار می دهند و چون تصاویر با سرعت بالایی عوض می شود و به تناوب به چشم راست و چپ ارسال می گردد، در نتیجه سه بعدی از تصاویر نمایشگر ایجاد خواهد شد.
البته با استفاده از عینک های ویژه هم اختلاف زمانی دو تصویر برطرف شده و تصویری واحد به مغز مخابره می شود و همچنین تصاویر با وضوح و کیفیت بالاتری دیده می شوند.به عبارتی سیستم داخل این عینک ها به گونه ای طراحی شده است که اختلاف زمانی دو تصویر متناوب را با سرعتی بسیار بالا از بین می برد در نتیجه آنچه ما تصور می کنیم تصاویری با وضوح و کیفیت مناسب است که به محیط طبیعی بسیار نزدیک است.
عینک های ساخته شده برای این نمایشگرها به دو نوع تقسیم می شوند.نوع اول آن دارای تکنولوژی ساده ایست و در ساخت آن از لنز anaglyph استفاده شده است.در صورتی که بدون این عینک به صفحات نمایشگر سه بعدی نگاه می شود دو گونه تصویر دیده می شود و چشم دچار دوبینی شده و بعد از مدتی خیره شده به صفحه نمایشگر، احساس سرگیجه به فرد دست می دهد.لنز به کار رفته در این عینک ها به رنگ های قرمز و آبی است و تصاویر سه بعدی را از صفحه تلویزیون به چشم بیننده منتقل می کند.چگونگی عملکرد این لنزها بدین قرار است که لنز قرمز نورهای قرمز ساطع شده از نمایشگر را جذب می کند و باعث حذف نور قرمز در تصاویر می شود.لنز آبی نیز به همین ترتیب نورهای آبی تصاویر را جذب می کند.به عبارتی چشم با لنز آبی تصاویر قرمز و با لنز قرمز تصاویر آبی را می بیند.از آنجا که چشم دارای قدرت همگرایی روی نقطه ای خاص در شبکیه است، مغز هنگامی تصویری را تشخیص یا تفسیر می کند که هر دو چشم، یک تصویر را دیده باشند.در نمایشگرهای سه بعدی نورهای وارد شده از صفحه نمایشگر به چشم، در نقطه ای متمرکز می شود که روی فاصله کانونی چشم نیست و اندکی با آن تفاوت دارد با استفاده از عینک، این اختلاف با فاصله کانونی بر طرف شده و یکی از تصاویر نزدیک تر و دیگری دورتر دیده می شود و بیننده تصور می کند که تصویر عمق دارد؛ بدین ترتیب تصاویر سه بعدی ایجاد می شود.امروزه نوع پلاریزه این عینک ها برای دیدن فیلم در سینما مورد استفاده قرار می گیرد. در نوع دیگر این عینک ها از تکنولوژی LCD یا نمایشگرهای کریستال مایع استفاده شده است.این عینک ها مجهز به حسگرهای مادون قرمز می باشند و از طریق بی سیم با صفحه نمایشگر مرتبط هستند.بدین ترتیب آنچه در صفحه نمایشگر وجود دارد بر روی این عینک ظاهر می شود و همچنین تأخیر زمانی بین مجموعه تصاویری که به چشم چپ و راست بیننده می رسد، در کسر بسیار کوچکی از ثانیه از بین می رود و بیننده تصاویر نمایش داده شده را بدون تأخیر زمانی و دارای کیفیت ووضوح بسیار بالایی می بیند.لنزهای LCD این عینک ها در دو حالت شفاف و مات در تناوب هستند که هر یک از این حالات روی یک چشم عمل می کند و به طور متناوب تغییر می کند ولی چون این اتفاق با سرعت بسیار بالایی می افتد، ذهن انسان قادر به کشف و تشخیص آن نیست.به همین دلیل است که اگر هنگام دیدن نمایشگرهای سه بعدی از عینک استفاده نشود، بیننده دچار دوبینی خواهد شد.


تصور کنید که دوربینی از نقطه x به سمت نقطه y از چپ به راست ( مطابق فلش نشان داده شده)حرکت کند.اگر بیننده ای با یک لنز تیره و چشم چپ به این نقطه خیره شود سپس این تصویر را با چشم راست و همان لنز ببیند، هنگامی که دوربین به نقطه y می رسد چشم چپ با یک هزارم ثانیه زودتر از چشم راست آن را دیده است.این تأخیر زمانی در چشم چپ و راست باعث خلق تصاویر سه بعدی می شود.به عبارتی تصویر برداری سه بعدی تکنیکی است که با دوربین های فیلمبرداری و انجام تأخیر زمانی در ثبت تصاویر، ایجاد می شود.عمق ایجاد شده در تصاویر سه بعدی، ارتباط مستقیم با سرعت حرکت دوربین و نیز فاصله از جسم دارد.در فیلمبرداری حرفه ای سه بعدی از دوربین هایی با پایه ثابت استفاده می شود که به طور مداوم به دور جسم یا شیء بی حرکت گردش می کنند.از این روش در ساخت فیلم های تلویزیونی و بازی های کامپیوتری در قالب سه بعدی استفاده می گردد.

 

نمایشگرهای سه بعدی
تصاویر سه بعدی در انواع نمایشگرهای زیر قابل دیدن است:
Anaglyphic 3D (با عینک های تیره)
Polarization 3D (با عینک های پلاریزه)
Alternate-frame sequencing (با عینکی که صفحات آن به تناوب باز و بسته می شود یا کرکره ایست)
Autostereoscopic (نمایشگرهایی بدون عینک)
شرکت سونی به تازگی نمایشگری ارائه داده است که بیننده می تواند بدون عینک تصاویر آن را به صورت سه بعدی ببیند.این شرکت اعلام کرده است که این محصول در ابعاد بزرگ تولید می شود و برای نمایش تبلیغات مورد استفاده قرار می گیرد.
برای نمایشگرهای سه بعدی می بایست فیلم های خاصی تولید شود که به آن فیلم های سه بعدی گفته می شود.فیلم سه بعدی عبارتند از تصاویر متحرکی که تعبیری غیرواقعی از عمق محیط در ذهن ایجاد می کند.برای این منظور دوربین های ویژه ای تصاویر را از دو جهت ثبت می کنند یا با استفاده از تکنیک های کامپیوتری و سخت افزارهای مخصوص، محیط مورد نظر، تصویر پردازی می شود.این روش محدود به فیلم های سینمایی بلند نمی شود بلکه شامل فیلم های تلویزیونی یا ویدیوئی نیز خواهد شد.از طرفی به دلیل هیجان زیاد ایجاد شده ناشی از دیدن تصاویر سه بعدی، بازی های کامپیوتری ساخته شده با این تکنیک ها، مورد استقبال عده کثیری از افراد به ویژه جوانان قرار گرفته است.

 
با دوربین هایی که دارای لنز مخصوص است، این امکان وجود دارد که تصاویر از چندین جهت یا نما دیده شود یا برای داشتن دید چند جهتی پردازش های لازم روی آن صورت گیرد.
تصاویر چند جهتی بعد از پردازش به تصاویر 2D تبدیل می شوند و با پردازش های نهایی می توانند به 3D یا سه بعدی مبدل گردند.به عبارتی یکی از راه های خلق تصاویر سه بعدی، انجام پردازش های نرم افزاری روی تصاویر دو بعدی است.نمایشگرهای 3D صفحات نمایشی هستند که در ساخت آنها از تکنولوژی نمایش سه بعدی تصاویر و نیز نمایش چند تصویر به طور هم زمان استفاده شده است یا به تعبیر دیگر نمایش تصاویر به صورت 3D با عمق 2D در این نمایشگرها امکان پذیر است.
از سال 1990 طراحی و پیاده سازی این نمایشگرها قوت بیشتری گرفت و تاکنون فیلم ها و سریال های گوناگونی با این تکنولوژی ساخته شده است. یکی از شاخص ترین آنها سریال کمدی Rock From 3rd The Sun است.


دیدن فیلم های سه بعدی با داشتن عینک های مخصوص، همیشه مورد توجه بوده است زیرا فرد بیننده خود را در صحنه فیلم احساس می کند و همچنین شبیه پنداری شخصیتی، در حرکات و رفتار بسیار واقعی به نظر می رسد.اگر شخصیت فیلم به مانعی برخورد فیزیکی کند، گویی این اتفاق برای بیننده افتاده است؛ یا به عنوان مثال صحنه های طبیعی از حیوانات و پرندگان و... بسیار واقعی و زنده به نظر می رسند و این احساس را ایجاد می کنند که اتفاقات درون فیلم در فاصله ای بسیار نزدیک در جریان است.هیجان و زنده بودن تصاویر باعث شده است تا طراحی و زنده بودن تصاویر باعث شده است تا طراحی و پیاده سازی نمایشگرهای سه بعدی با سرعت بیشتری در جریان باشد.زیرا انجام بازی های کامپیوتری ودیدن فیلم های گوناگون با نمایشگرهای سه بعدی مورد توجه و استقبال گروه کثیری از افراد قرار گرفته است.
امروزه در اخبار تکنولوژی و فناوری های نوین، گزارش های زیادی در رابطه با نمایشگرها یا تلویزیون های سه بعدی می شنویم.نمایشگرهای سه بعدی، هیجان ناشی از دیدن فیلم های سه بعدی و سینمای سه بعدی را در ذهن تداعی می کنند.طراحان و سازندگان نمایشگرهای سه بعدی با الهام از نحوه عملکرد دیدن اشیا با چشم، و چگونگی تفسیر آن توسط مغز، ساختار چنین وسایلی را طراحی نمودند.هنگامی می توانیم جسمی را ببینیم که نوری از آن به چشم ما وارد شود، سپس مغز شروع به تفسیر نور دریافت شده می کند و تصور جسم در فکر ما خلق می شود، در این زمان است که جسم را می بینیم.هنگامی که جسمی دور باشد نور منعکس شده از آن به صورت موازی به دو چشم ما وارد می شود و در صورتی که فاصله از جسم کم باشد، نورهای تابشی به صورت همگرا وارد چشم می شوند.در هر دو حالت، چشم تاخیر و جابه جایی نور را روی نقطه کانونی شبکیه اصلاح کرده و اطلاعات یکپارچه ای را به مغز ارسال می کند و جسم دیده می شود.از طرفی، هنگامی که چشم تلاش می کند تا سمت راست یا چپ بینی را ببیند، بعد از مدت کوتاهی دچار دوبینی می شود.این ویژگی چشم اساس و پایه ساخت نمایشگرهای سه بعدی اعم از سینما، تلویزیون، مانیتور و... شده است.

از دید فناوری؛ سال 2010 سال خوبی بود. چرا که گجت هایی به بازار معرفی شد که هیجان دوباره را به فعالان عرصه تکنولوژی هدیه دادند. امسال سالی پر جنجال و پر حاشیه بود و رقابت کمپانی ها بار دیگر شدت گرفت. اما حالا به روز های پایانی سال 2010 نزدیک شده ایم و باید با آن خداحافظی کنیم. به همین دلیل هم تصمیم گرفتیم که ده گجت برتر امسال را به شما معرفی کنیم تا برندگان نهایی رقابت های گجتی امسال مشخص شوند. پس با ما همراه باشید. ‏

‏ رتبه اول: آی پد! ‏ ‏

 

ده گجت برتر سال 2010 از نگاه مجله تایم

 

‏iPad اولین تبلت لمسی در تاریخ کامپیوتر نبود اما موفق ترین تبلتی بود که بازار را به نفع خود کرد. این گجت در سه ماه اول عرضه اش حدودا 3 میلیون فروخت و تبدیل به ستاره ای برای روزنامه ها و مجلات شد. این تبلت بسیاری را به هیجان آورد و مجذوب خود کرد. پس شایسته است که آن را به عنوان گجت اول امسال بشناسیم. آن هم با قیمت 499 تا 829 دلار. هر چند در ایران، این قیمت بالا تر از این حرف هاست. ‏


‏ رتبه دوم: سامسونگ Galaxy S ‏ ‏

 

ده گجت برتر سال 2010 از نگاه مجله تایم

 

در میان تلفن های همراه، سال 2010، سال اندروید بود. سیستم عامل موبایلی - تبلتی گوگل، بر اساس آمار موسسه Canalys روی بیش از 9 میلیون تلفن هوشمند در سه ماهه سوم سال 2010 نصب شد. بر همین اساس 44 درصد از اسمارتفون های جدید از اندروید استفاده می کنند. در حالی که سال قبل، این رقم فقط 5 درصد بود! ‏

در بین همین تلفن های اندرویدی؛ Galaxy S از سامسونگ را می توان بهترین دانست. بهترین قابلیت این اسمارتفون، بدون شک صفحه نمایش آن است. که روشنایی و شفافیت آن حتی در نور روز در حد شگفت آوری است. این صفحه Super AMOLED باریک تر و کم مصرف تر نیز هست و استفاده از آن باعث شده وزن کلی و ضخامت گلکسی اس کاهش بیابد. پس با قیمت 200 تا 250 دلار (به صورت قرار دادی با اپراتور)؛ شایسته است که سلطان تلفن های هوشمند سال 2010 را تشویق کنید. ‏


 

‏ رتبه سوم: مک بوک ایر (11 اینچی) ‏ ‏


ده گجت برتر سال 2010 از نگاه مجله تایم

 

تا به امروز این کوچک ترین و باریک ترین و ظریف ترین لپ تاپ اپل است که با زیبایی و ظاهر منحصر به فردش افراد زیادی را مجذوب خود ساخته. استفاده از حافظه های SSD به جای هارد دیسک، سرعت شگفت آوری در بوت شدن این کامپیوتر و همچنین عملکرد های خواندن و نوشتن فایل ها داده است. این نوت بوک موفق شد رتبه سوم گجت برتر 2010 را ازآن خود کند چون با عملکرد، زیبایی و وزن کم یک کیلوگرمی اش، قیمت 1000 تا 1200 دلاری خود را به خوبی توجیه می کند. ‏
‏‏

 

 

‏رتبه چهارم: تلویزیون گوگل بر روی دستگاه لاجیتک ریوو ‏ ‏

 

ده گجت برتر سال 2010 از نگاه مجله تایم

 

گیک ها و خبره های تکنولوژی مدت های زیادی بود که می گفتند: روزی فرا می رسد که شما بتوانید تلویزیون تان را هم از طریق اینتزنت هم تماشا کنید و به این ترتیب به صد ها یا هزاران کانال تلویزیونی آن هم با تعامل بسیار بهتر در دسترس شما خواهند بود. ‏

معرفی تلویزیون اینترنتی گوگل در امسال یک قدم مهم برای فاصله گرفتن از تلویزیون های کلاسیک و رفتن به سوی تلویزیون های اینترنتی بود. نرم افزار این تلویزیون با دستگاه های مختلف و متفاوتی کار می کند. اما برای بسیاری لاجیتک ریوو بهترین سخت افزار برای تلویزیون های موجود بود. Revue بین تلویزیون و کابل قرار می گیرد و وظیفه سویچ کردن اطلاعات ورودی به تلویزیون را دارد. وقتی شما می خواهید از Google TV استفاده کنید، ریوو به شما اجازه می دهد که وب را بگردید و ویدئو ها را به تلویزیون خود استریم کنید. وقتی هم نمی خواهید از آن استفاده کنید، می توانید به روش قدیمی میان کانال های تلویزیون بگردید. این دستگاهی است که برای هر دو حالت تلویزیون اینترنتی یا کلاسیک مناسب می باشد. پس مقام چهارم جدول ما را تشویق کنید. و اینک: ‏

 

 

مقام پنجم: گوگل Nexus One ‏ ‏


ده گجت برتر سال 2010 از نگاه مجله تایم

 

امسال گوگل تصمیم گرفت که شانس خود را در رقابت با شرکت های دیگر در حوزه ساخت تلفن های هوشمند امتحان کند. نکسوس وان اولین تلفنی بود که توسط گوگل طراحی شد و توانست برتری تلفن های هوشمند اندرویدی را به رخ رقیبان خودش بکشد. نکسوس وان همان گوشی ای است که گوگل آن را یک سوپر فون نامید و البته به موفقیت بسیار بزرگی هم دست یافت. اما بعد از مدتی گوگل نکسوس وان را کشت و تصمیم گرفت تلفن دیگری را تولید کند. به نام نکسوس اس! با این همه هنوز هم دارندگان نکسوس وان می توانند از آپدیت های مستقیم آن توسط گوگل بهره مند شوند و این شرکت هنوز پشتیبانی از این تلفن را متوقف نکرده است. این تلفن شایسته مقام پنجم جدول ماست پس روحش شاد و یادش گرامی باد. هر چند می توانید هنوز هم با 529 دلار آن را بخرید. ‏

مقام ششم: iPhone 4 ‏ ‏

 

ده گجت برتر سال 2010 از نگاه مجله تایم


با فروش 1.7 میلیون عدد در سه روز اول؛ این تلفن همراه توانست قدرت خود را به همگان نشان دهد. صفحه نمایش فوق العاده این گوشی با رزولوشن 960 در 640 هم که یکی از بهترین قسمت های آن بود. توانست قدرت اپل را در بخش فنی به دیگران نشان دهد. از دیگر امکاناتی که به این تلفن اضافه شده بود؛ دوربین جلویی و نرم افزار Face Time بود که اجازه ی چت تصویری را هم می داد. این همان چیزی بود که بسیاری را خوشحال کرد و به سوی آیفون کشاند. قیمت این تلفن با قرداد با اپراتور AT&T از 199 تا 299 دلار می باشد اما در ایران باید حدود یک میلیون تومان برایش پرداخت کنید! ‏

رتبه هفتم: تلویزیون اپل ‏ ‏

 

ده گجت برتر سال 2010 از نگاه مجله تایم


شماره ی هفت را هم مهمان اپل باشید. اپل تی وی نشانه ی کوشش اپل برای یک تغییر اساسی در مالکیت محتواست. نه نیاز به دانلود دارد و نه نیاز به مالکیت دائمی یک اثر. همه چیز در آن به صورت اجاره ای می باشد. آخرین نسخه این تلویزیون در سپتامبر امسال وارد بازار شد و بر خلاف نسل قبلی آن کاربرانش قادر خواهند بود که به اکانت نت فلیکس خود وصل شوند که این قابلیت دستگاه را جذاب تر می کرد. به طور کلی این دستگاه سازگاری بالا؛ خرید متفاوت محتوا و جذابیت را به مخاطبش هدیه می داد که همه این ها آن هم با قیمت 99 دلار. آن را شایسته مقام هفتم این جدول می کند. ‏

 

مقام هشتم : توشیبا لیبرتو ‏ ‏

 

ده گجت برتر سال 2010 از نگاه مجله تایم

 

این هم یک تبلت است که البته ایده نو آورانه ای را دنبال کرد و به موفقیت رسید. این تبلت از دو مانیتور لمسی استفاده می کند و در آن از هیچ کیبردی خبری نیست. بلکه صفحه دوم می تواند به عنوان کیبرد استفاده شود. لیبرتو که در تابستان امسال با قیمت 1100 دلار معرفی شد، یکی از نمونه های موفق این عرصه است. توشیبا این محصول را به گونه ای طراحی کرد که با در دست گرفتن عمودی آن بتوانید با آن مانند یک کتابخوان الکترونیکی رفتار کنید و هر گاه نیازمند یک لپتاپ باشید، با افقی کردن این تبلت بتوانید با آن همانند یک لپتاپ با سیستم عامل ویندوز 7 کار کنید. پس مقام هشتم جدول ما یک پی سی مفومی است به نام لیبرتو W100! ‏

 

رتبه نهم: کینکت ‏ ‏

 

ده گجت برتر سال 2010 از نگاه مجله تایم

 

کینتک کنترلر حرکتی مایکروسافت است که با تبلیغات بسیار معرفی شد و البته جنجالی برای خودش بر پا کرد. این دستگاه که به ایکس باکس 360 وصل می شود؛ به شما اجازه می دهد که حرکات خود را به بازی ها منتقل کنید و به قول مایکروسافت: خودتان کنترل کننده باشید. با وجود این که هیچ کنترلر فیزیکی در کینکت نیاز نیست این دستگاه از نظر جذابیت برای بازی های خانگی از Wii پیشی گرفته و با فروش 1 میلیون عدد در ده روز؛ توانست قدرت نمایی خوبی داشته باشد. پس اگر مشتاقش شده اید؛ می توانید آن را با قیمت 150 دلار به دست آورید. (اگر در ایران هستید (که احتمالا هستید) قیمت دو برابر را در نظر بگیرید!) ‏

رتبه دهم: Nook Color ‏ ‏

 

ده گجت برتر سال 2010 از نگاه مجله تایم

 

اگر تا الان بر این اعتقاد بودید که کتاب های رنگی فقط از نوع چاپی هستند؛ در اشتباه بوده اید. در سال 2010 تعدادی از تولید کننده ها تصمیم گرفتند که رنگ را هم به کتاب خوان های الکترونیکی بیاورند. کتاب خوان الکترونیکی Nook Color مانند آیپد اپل قابلیت نمایش رنگ ها را داراست اما قیمت آن به طور قابل ملاحظه ای از آیپد کم تر است. شما می توانید این کتاب خوان الکترونیکی را با قیمت 250 دلار تهیه کنید. پس این محصول می تواند گزینه ی خوبی برای کسانی باشد که می خواهند از کتاب خوان های الکترونیکی دارای رنگ استفاده کنند. این محصول به عنوان رتبه دهم گجت برتر سال 2010 انتخاب شد. ‏

حتماً بارها برای شما پیش آمده است که هنگام ثبت نام در سایتها و یا ایجاد یک ID جدید در یاهو ، برای خود یک Password تعیین کنید. اما آیا تاکنون به این موضوع توجه کرده اید که پسوردهای ساده همانند اسم ها و تاریخ تولد، بسیار ساده لو میروند؟ اکنون 7 راه بسیار مفید را به شما معرفی خواهیم کرد که با استفاده از آنها میتوانید بهترین رمزهای عبور را برای خود تعیین کنید ، رمزهایی که در عین پیچیدگی در خاطر شما میمانند!

 

1- برای ایجاد کلمه عبور، از حروف بزرگ و کوچک و به صورت یک در میان و غیر متناوب استفاده کنید. مثال:

TaRfAnDeStAn

2- حروف اول کلمات یک جمله را به عنوان رمز عبور خود انتخاب کنید. مثلأ در جمله "If sentence is longer password would be safer" که رمز عبور آن Isilpwbs میشود.

 

3- عدد یا تاریخی را برای خود در نظر بگیرید و آن را با دکمه Shift تایپ کنید. مثلأ تاریخ 13.06.2002 با دکمه Shift به این کلمه تبدیل می شود: !#>)^>@))@

4- لغتی را در نظر بگیرید و سپس حروف سمت راست آن را که بر روی صفحه کلید قرار دارد، بنویسید: مثال: Hardware تبدیل می شود به Jstfestr

 

5- لغت یا ترکیبی را برای خود در نظر بگیرید مانند "24October" و بعد آن را بهم بریزید به این صورت که حروف اول آن را با حرف آخر، حرف دوم را با حرف ماقبل آخر و به همین ترتیب بقیه را بنویسید: 24r4eObcot

 

6 - لغات یک جمله را به اختصار بنویسید؛ این اختصارات را خود شما تعیین می کنید و از قاعده خاصی پیروی نمی کنند. مثلأ عبارت White meat with cabbage تبدیل می شود به whtmtwtcabge

 

7- در رمز عبور از علائم ویژه استفاده کنید. مثال: "c/Om%u §E~r

مگر خرید Mp3Player هم نیاز به راهنما دارد؟ هنگام خرید که فرا برسد متوجه میشوید که ماجرا سخت تر از چیزی است که فکر می کنید. امکانات متفاوت، سایز، رنگ، قیمت و... همه عوامل مهمی هستند که در خرید شما موثراند. علاوه بر این چه پخش کننده ای برای نیاز شما مناسب تر است؟ پاسخ تمام سوالات را در این مطلب پیدا می کنید. ‏



‏به طور کلی ام پی تری پلیرها از یک نگاه به دو دسته کلی تقسیم میشوند: ‏‏
پخش کننده های دارای هارد درایو: ‏ این ام پی تری پلیرها ظرفیت بالایی دارند و می توانید بیشتر آرشیو موسیقی تان را به همراه داشته باشید. ظرفیت آنها معمولا بین ۲۰ تا ۱۶۰ گیگابایت است. آی پاد کلاسیک مثال خوبی از یک پخش کننده موسیقی دارای هارد درایو است. ‏

مزایا: ‏ با داشتن ظرفیت بالا می توانید یک عالمه موسیقی و کتاب صوتی به همراه داشته باشید. این پخش کننده ها امکانات زیادی دارند و معمولا یک نمایشگر بزرگ هم آنها را همراهی می کند. به خاطر ظرفیت بالا، هنگام خرید آنها حس خوبی پیدا می کنید چون نسبت به پولی که میدهید ظرفیت بالایی دریافت می کنید! ‏

معایب: ‏ این پخش کننده ها معمولا بر اساس هارد دیسک های ۱.۸ اینچی ساخته میشوند. بنابراین کمی سنگین تر و بزرگ تر از مدل های دیگر هستند. در کنار آن به یاد داشته باشید که هارد درایو دارای قطعات متحرک است. سئو سایت حرفه ای و خدمات پشتیبانی بنابراین این پخش کننده ها برای کسانی که به هنگام تحرک و ورزش موسیقی گوش می کنند انتخاب مناسبی نیستند چون ممکن است آسیب ببینند. بیشتر آنها از باطری های قابل شارژی استفاده می کنند که قابل جایگزینی نیستند و احتمالا بعد از چند سال استفاده مجبور به خرید یک پخش کننده جدید هستید. ‏

اولین قدم در بحث شبکه های مختلف ، IP و اطلاعات محیط آن است. در این ترفند هدف داریم به معرفی روشی ساده جهت یافتن IP سیستم خودتان از طریق CMD بپردازیم.


از منوی Start وارد Run شوید.

سپس عبارت cmd را وارد کرده و Enter بزنید.

حال در محیط CMD دستور netstat -n را وارد نمایید و Enter بزنید.

در ستون Local Address آی پی شما درج شده است.

 

پخش کننده های دارای حافظه فلش: ‏ این ام پی تری پلیر ها قطعات متحرک ندارند بنابراین تقریبا در هر وضعیتی می توانید از آنها استفاده کنید. سایز آنها کوچکتر و در اندازه های بسیار متنوعی با ظرفیت ها و امکانات متفاوت ارایه میشوند. اما از نظر قیمت گران تر هستند. باطری انها طول عمر بیشتری دارند و از نظر امکانات جانبی موارد جالبی روی انها پیدا می کنید که در مورد اش مفصل صحبت می کنیم. پس ادامه مطلب را از دست ندهید... ‏



ام پی تری پلیر چگونه کار می کند؟

هر فایل موسیقی مانند تمام فایل های دیگری که روی کامپیوتر شما قرار دارد از یک سری اعداد صفر و یک تشکیل شده. برای اینکه سیگنال های آنالوگ صوتی به دیجیتال تبدیل شود، مثلا صدای خودتان را که با میکروفن ضبط می کنید. دستگاه های الکترونیک از یک مبدل به نام ADC استفاده می کنند که مخفف Analog to Digitall converter است. این در واقع یک نرم افزار است که می تواند یک صوت آنالوگ را به قطعات کوچک صفر و یک تبدیل کند. 

هر ثانیه از این اطلاعات که به صفر و یک تبدیل میشوند حدود ۱.۳ مگابایت فضا اشغال می کند. بنابراین ما به یک سیستم فشرده سازی نیاز داریم تا فایل های صوتی مان ۳۰۰ مگابایتی نشوند. با تحقیق های مختلف روی اینکه مغز انسان چگونه صدا ها را می شنود و حذف صداهایی که مغز قادر به شنیدن آنها نیست مهندسین الگوریتم های فشرده سازی ایجاد کردند که Codec نام دارند و احتمالا اسم آنها را شنیده اید. کار این Codec ها فشرده سازی فایل ها تا جایی است که کاهش کیفیت زیادی نداشته باشیم. ‏

در واقع کیفیت صدایی که می شنوید به دو عامل بستگی دارد. کیفیت روش فشرده سازی که به کار رفته و Bit rate که بر اساس Kbps محاسبه میشود. ‏

زمانی که یک فایل را روی ام پی تری پلیرتان پخش می کنید این دستگاه از یک مبدل به نام DAC استفاده می کند تا اطلاعات صفر و یک را به صدای آنالوگ تبدیل کند. این مبدل دقیقا بر عکس مبدل قبلی عمل می کند. بنابراین کیفیت صدایی که در یک پخش کننده می شنوید بستگی به این عوامل دارد: کیفیت فایل، توانایی چیپ مبدل پخش کننده، سر و صدا و نویزی که خود دستگاه پخش کننده ایجاد می کند و کیفیت هدفون یا اسپیکری که موسیقی را با آن گوش می کنید. بنابراین تمام این ۴ عامل در شنیدن یک موسیقی با کیفیت عالی موثر هستند. ‏

اولین Codec که بسیار فراگیر شد MP3 نام داشت و حالا آنقدر فراگیر است که خیلی ها فایل موسیقی را MP3 می نامند. اما هم اکنون Codec های صوتی دیگری هم مانند AAC ‪-‬ WMA ‪-‬ OGG فراگیر شده است. بنابراین یکی از مواردی که هنگام خرید باید توجه کنید این است که پخش کننده شما قادر به پخش چه Codec هایی است. ‏


‏‏

هنگام خرید به چه امکاناتی توجه کنم؟

‏ این روزها انواع و اقسام امکانات را روی این پخش کننده ها پیدا می کنید تا شما را ترغیب به خریدن بکنند. باید هنگام انتخاب ببینید که کدام یک از آنها برایتان مهم تر است تا انتخاب خودتان را بر اساس مدل هایی انجام بدهید که دارای خصوصیات لازم است. ‏



نمایشگر رنگی، مشاهده عکس و پخش ویدیو: ‏ بسیاری از پخش کننده های فعلی با یک نمایشگر رنگی می توانند برایتان تصاویر را هم پخش کنند این امکان برای کسانی که دوست دارند همیشه خاطرات را به همراه داشته باشند مفید است. اگر این امکان برایتان خیلی مهم است به دنبال پخش کننده هایی باشید که نمایشگر OLED دارند که کیفیت بهتر و زاویه دید بیشتری دارند. در کنار آن امکان پخش فایل های ویدیویی هم برای بعضی افراد مهم است. هر چند اکثر این پخش کننده ها نمایشگر بسیار کوچکی دارند که در عمل برای این کار مفید نیستند. ‏



 رادیو: ‏ رادیو زیاد گوش می کنید؟ پس به دنبال پخش کننده ای باشید که رادیو هم دارد. بهتر است بدانید که رادیو معمولا از نوع FM است و مدل هایی که رادیو AM داشته باشند بسیار نادر هستند. بعضی از مدل ها می توانند رادیو FM را ضبط هم بکنند بنابراین شاید نیاز باشد به این مورد دقت کنید. در کنار آن انواعی هم وجود دارند که امکان ارسال صوت به صورت FM را هم دارند و از آنها می توانید برای پخش موسیقی در ماشین یا پخش خانگی استفاده کنید.



 امکان WiFi و بلوتوث: ‏ امکان جدیدی که در پخش کننده ها به کار میرود اتصال بی سیم است. برای مثال Zune مایکروسافت می تواند به صورت بی سیم به دیگر پخش کننده ها متصل شود تا بتوانید فایل هایتان را با دیگران به اشتراک بگذارید. یا اینکه به اینترنت بی سیم متصل شده و از آنجا موسیقی دانلود کنید. بعضی از مدل ها هم از بلوتوث برای انجام همین کار استفاده می کنند. ‏



 ضبط موسیقی: ‏ این مورد را با ضبط صدا که مورد بعدی است اشتباه نگیرید. بعضی پخش کننده ها یک ورودی برای ضبط صدا از طریق یک ورودی آنالوگ دارند. در موارد کمتری می توانید یک ورودی میکروفن هم روی برخی مدل ها پیدا کنید که می توانند به صورت دیجیتالی از از روی میکروفونی که به آنها متصل می کنید کار ضبط صدا را انجام بدهند. ورودی اولی به شما اجازه می دهد که از روی استریو قدیمی خانگی تان نوارهای کاست را ضبط کنید و به ورودی دومی می توانید یک میکروفون کوچک متصل کنید تا صدای یک جلسه یا کلاس را با کیفیت خیلی خوب ضبط کنید. ‏

اگر به دنبال کیفیت ضبط صدای بالا هستید اطمینان حاصل کنید که پخش کننده شما می تواند صدا ها را از طریق میکروفن خارجی و بدون فشرده سازی با فرمت WAV ضبط کند. برخی مدل ها همزمان فایل را در فرمت Mp3 ضبط می کنند که اگر محدویت فضا دارید می توانید سراغ این Codec بروید. ‏


 ضبط صدا: ‏ بعضی پخش کننده ها یک میکروفن کوچک داخلی دارند و از آنها می توانید برای ضبط یک جلسه یا کلاس درس استفاده کنید. در مقایسه با آنهایی که ورودی میکروفن خارجی با ثبت دیجیتال دارند، از اینها نمی توانید انتظار کیفیت بالایی را داشته باشید. ضبط صدا در اینها فضای کمی اشغال می کند و بنابراین می توانید ساعت ها روی آنها کار ثبت صدا را انجام بدهید. دانشجوها و روزنامه نگارها معمولا به دنبال پخش کننده هایی هستند که دارای چنین امکاناتی باشند. ‏



‏ نگهداری اطلاعات متفرقه:
 ‏ بیشتر پخش کننده ها به شما اجازه می دهند که از آنها به عنوان یک حافظه قابل حمل برای انتقال فایل بین کامپیوترها استفاده کنید. بنابراین اگر می خواهید ام پی تری پلیر جدیدتان جایگزین حافظه فلش درون جیب هم بشود روی داشتن این امکان دقت کنید. ‏


 مدیریت اطلاعات شخصی: ‏ برخی پخش کننده ها مثل آی پاد و Zen ساخت شرکت کریتو به شما اجازه نگهداری دفترچه تلفن و برنامه کاری را می دهند. این اطلاعات معمولا از طریق نرم افزاری در کامپیوتر روی آنها ارسال می شود. در برخی مدل ها فقط امکان مشاهده اطلاعات را دارید. البته به طور کلی این امکان در این گجت ها محدود است. ‏



 شخصی سازی صدا: ‏ اکثر پخش کننده ها امکان استفاده از انواع اکولایزرهای صوتی را به شما می دهند تا بتوانید موسیقی را مطابق سلیقه خودتان شخصی سازی کنید. بعضی پخش کننده ها یک افزونه SRS هم دارند که صدای موسیقی که از طریق هدفون می شونید را به گونه ای تغییر میدهند که انگار در یک اتاق بزرگ مشغول شنیدن اش هستید. همه اینها بستگی به سلیقه شما دارد. ‏



 امکانات پخش پیشرفته: ‏ همه پخش کننده ها امکان Shuffle و تکرار یک موسیقی را دارند اما جای پیشرفت زیادی وجود دارد. مدل های جدید به شما اجازه ساخت انواع و اقسام PlayList ها را می دهند. انواع هوشمند تر می توانند برای شما ترکیب های متنوع و جالب موسیقی ایجاد کند. بعضی ها می توانند به صورت خودکار میزان صدای فایل ها را تنظیم کنند تا موسیقی یکنواختی گوش کنید و به طور کلی این امکانات برای فردی که زیاد موسیقی گوش می کند بسیار مهم تلقی میشود. اگر جزو این دسته هستید، توصیه نارنجی ‏ را گوش کنید و پیش از خرید در مورد آنها تحقیق کنید. ‏



 نوع باطری و طول عمر: ‏ پخش کننده های دارای هارد درایو معمولا باطری لیتیومی دارند که حدود ۲ تا ۴ سال عمر می کنند. انواع دیگر ممکن است باطری قلمی یا نیمه قلمی داشته باشند یا از باطری های قابل شارژ استفاده کنند. کاربران اغلب باطری داخلی را ترجیح می دهند. طول عمر باطری از موارد مهمی است که قبل از انتخاب نهایی مدل باید در مورد اش بپرسید تا بعدا پشیمان نشوید. ‏



‏ نکات مهم دیگر:
 ‏ هنگام انتخاب به این فکر کنید که می خواهید چه استفاده ای از این پخش کننده بکنید؟ اگر هنگام ورزش از آن استفاده می کنید دنبال مدل های کوچک و سبک باشید که به راحتی به لباس متصل می شوند اما در عین حال حجم بالایی ندارند. اگر به دنبال گوش کردن به موسیقی در خودرو هستید بنابراین وزن و اندازه مهم نیست و می توانید یک پخش کننده دارای هارد درایو با ظرفیت بالا انتخاب کنید. اگر ضبط اتومبیل شما بلوثوت دارد به دنبال مدل مناسبی بگردید که این امکان را به شما میدهد یا اینکه امکان ارسال از طریق رادیو FM را دارد. ‏

اگر با ام پی تری پلیر کتاب صوتی گوش می کنید حتما به دنبال مدل هایی باشید که امکان علامت گذاری فایل یا Bookmarking را داشته باشد. فایل های کتب صوتی معمولا طولانی هستند. برای اینکه مجبور نشوید با عقب و جلو کردن فایل به دقیقه ۵۵ فایل برسید بهتر است این امکان را داشته باشید که بتوانید به نقاط علامت گذاری شده در فایل بروید. در عین حال دقت کنید که پخش کننده انتخابی تان امکان عقب و جلو کردن سریع فایل ها را داشته باشد. در صورتی که کتاب ها را از مکان های خاصی مانند iTunes یا Audible دانلود می کنید توجه کنید که پخش کننده شما با آنها کار کند. ‏



‏ابزارهای جانبی: 
‏ تا اینجا با چگونگی انتخاب یک ام پی تری پلیر مناسب آشنا شدید اما انواع و اقسام ابزارها جانبی هم برای این گجت ها وجود دارد. مهم ترین آن هدفون است. انتخاب یک هدفون مناسب خودش یک داستان مجزا است و به زودی یک مطلب راهنمای خرید هدفون در نارنجی خواهید خواند. ابزارهای دیگر شامل کنترل از راه دور، کیت های مخصوص دویدن، کیف های ویژه حمل، ترانسمیترهای FM و.... می شود. ‏

در این میان Dock ها را هم نباید فراموش کنیم که به شما امکان میدهد هم در اتومبیل و هم در منزل از پخش کننده راحت تر استفاده کنید. معمولا شرکت های سازنده برای برخی مدل های خودشان داک را هم ارایه می کنند. اما می توانید از داک های ساخته شده توسط شرکت های دیگر هم استفاده کنید. در این صورت باید دقت کنید که ولتاژ و آمپر داک شما باید با پخش کننده هماهنگی داشته باشد. در مورد آمپر تا ۲۰ درصد کمتر از میزان مورد نیاز و حدود ۸۰ درصد بیشتر قابل اغماض است. اما در مورد ولتاژ باید دقیق باشید در غیر این صورت ممکن است ام پی تری پلیر عزیزتان را از دست بدهید. ‏

اولین قدم در بحث شبکه های مختلف ، IP و اطلاعات پیرامون آن است. در این ترفند قصد داریم به معرفی روشی ساده جهت یافتن IP سیستم خودتان از طریق CMD بپردازیم.

از منوی Start وارد Run شوید.
سپس عبارت cmd را وارد کرده و Enter بزنید.
حال در محیط CMD دستور netstat -n را وارد نمایید و Enter بزنید.
در ستون Local Address آی پی شما درج شده است.


چرا DVD بهتر ازCD است؟

 

شاید بسیاری از کاربران از DVD تنها به علت ظرفیت بالای ذخیره اطلاعات به جای CD استفاده میکنند. در صورتی که DVD مزیتها و تفاوت های بسیار زیادی با CD های معمولی دارد. در این ترفند قصد داریم به بررسی این تفاوت ها که بیشتر منشأ سخت افزاری دارد بپردازیم. شاید شما نیز با خواندن این ترفند از این پس همواره از DVD برای ذخیره اطلاعات مهم خود استفاده کنید.

DVD از CD بسیار ایمن تر است ؛ در هر دو طرف یک DVD لایه‌ای از پلی‌کربنات موجود میباشد. این لایه از لایه زیرین خود که آلومنیومی می‌باشد و به عنوان لایه منعکس کننده‌ای برای لیزر عمل می‌کند، در برابر خط خوردگیها محافظت می‌کند.

دستورالعمل فنی سئو on-page گاید لاین دوم است که به تیم برنامه نویسی و پیاده سازی سایت اعمال می شود . این دستورالعمل به نحوه کدنویسی سایت بر اساس استانداردهای سئو اشاره دارد که بدست سئو شغل نوشته می شود. پروا به عناوین و تایتل ها، شیوه درج کدهای CSS و Java، کوتاه بودن سورس و مختصر حجم بودن صفحه برای لود تند تر در این مرحله اتمام می شود. همچنین توجه به مواردی که از عقیده سئو منع می شود و آیتم هایی که به رشد بهتر سایت در گوگل کمک می کند. پیاده سازی سایت برای گونه ها گوشی ها و تبلت ها و استاندرادسازی سایت های ریسپانسیو برای کاربران و گوگل در درجه اهمیت فوقانی پیمان دارد.

پس از این دو مرحله، کار و جنبش های بعدی سئوکار که اجرایی تر می باشند، آغاز می شوند. خدمات آنالیز سئوی فروشگاه اینترنتی بحث فرآوری محتوای سایت یکی از مباحث اولیه در سئو on-page است. در این کار باید بحث رضایت کاربر و گوگل هردو باره پروا پیمان گیرد و درونمایه به چهره جذاب و کاربر پسندانه نوشته شود. بحث بعدی لینک سازی درونی در سایت است که باعث پرتو دادن وابستگی میان صفحات مختلف سایت می باشد و ایندکس صفحات را تند تر می کند. وانگهی ویرایش های لازم در فایل های مهم سئو امثال سایت مپ، جزئی سایر از سئو on-page است.

در CD تنها لایه زیرین دارای پلی‌کربنات می‌باشد. اما بر خلاف این مسئله روی CD که حالت چاپ شده ای را به خود می‌گیرد حساس‌تر می‌باشد. در زیر بر چسب، در بیشتر CD‌ها تنها یک لاک نازکی کشیده شده است. و در زیر آن لایه منعکس کننده قرار دارد. تنها خط‌خوردگ‍ی بسیار کوچکی مثلاً توسط یک خودکار می‌تواند باعث ضربه‌ خوردن به لایه انعکاسی شود.

در قسمت ضربه‌خورده شده دیگر اشعه‌های لیزر منعکس نمی‌شود، لذا CD دیگر به صورت کامل و یا بخشی از آن اجرا نمی‌شود. لازم به ذکر است که بهتر است به خصوص در مورد CD‌ها همیشه برای نوشتن بر رویشان از خودکارهای مخصوص CD ها استفاده کنید.

علاوه بر این از نظر حساسیت در قبال نور و گرما، CD‌ها و DVD‌هایی که شخصا بر روی‌انها چیزی ثبت می‌شود. نسبت به آن دسته که همراه در فایل از شرکت‌ها می‌آیند آسیب‌پذیرتر می‌باشند. در صفحاتی که شخصا فایلی را در آنها ثبت کرده‌اید، (ترفندستان) یک ماده ارگانی رنگی که به نور نیز بسیار حساس است. کار حمل اطلاعات را بر عهده می‌گیرد. نور مستقیم خورشید می‌تواند این ماده را خراب کند، پس بهتر است همیشه در جای تاریکی از آنها نگهداری کنید و نگذارید که تغییرات دما بر آنها اثر کنند.

اگر از رایانه‌های دسکتاپ PC خسته شده‌اید و پول کافی هم دارید، لپ‌تاپ‌های سنتی برای شما بهترین انتخاب هستند. برخلاف نت‌بوک‌ها (Netbook)‌، اندازه صفحه نمایش و صفحه کلیدهای این رایانه‌های قابل‌حمل، کامل بوده و می‌توانید یک روز کامل کاری را با آنها بدون هیچ گونه احساس خستگی و ناراحتی سپری کنید. تفکیک‌پذیری (رزولوشن) صفحه نمایش لپ‌تاپ‌های عادی از نت‌بوک‌ها بیشتر است و به شما اجازه می‌دهد تا در یک زمان، محتوای بصری بیشتری را یکجا روی صفحه داشته باشید و این امر امکان استفاده آسان‌تر از بسیاری از برنامه‌های نرم‌افزاری را برای شما فراهم می‌کند.


تنها نکته منفی آنها این است که قیمت و وزن لپ‌تاپ‌ها از نت‌بوک‌ها بیشتر است، اما به هر حال با بودجه‌ای در حدود 500 هزار تومان، می‌توانید لپ‌تاپ‌هایی را از اندازه صفحه نمایش 3/13 تا 6/15 اینچ انتخاب کنید که صفحه کلیدهای شکیل و خوبی داشته باشند و در عین این که از قدرت کافی برای پاسخگویی به نیازهای روزمره و اجرای نرم‌افزاری شما برخوردارند، زمان دوام باتری در حد 3 ساعت یا بیشتر را نیز ارائه می‌دهند. به همین علت برای افرادی که به طور مداوم آنها را برای استفاده در کارها و ارجای وظایف گوناگون به‌کار می‌برند، همراهی ایده‌آل است.

 

انواع لپ‌تاپ

1ـ‌ لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی (Gaming laptop)‌

معرفی این لپ‌تاپ‌ها به این معنا نیست که شما تنها قادر به بازی روی این رایانه‌های خاص هستید و امکان اجرای این بازی‌ها را روی انواع دیگر لپ‌تاپ‌ها ندارید. با آن که بیشتر تولیدکنندگان لپ‌تاپ‌های معمولی در ساخت آنها چندان تاکیدی بر قدرت اجرای بازی آنها ندارند، اما با کمال تعجب، برخی مدل‌های نه‌چندان گرانقیمت مانند
Acer Aspire 5741 با آن که اصلا به ظاهر آنها نمی‌خورد که قادر به اجرای بازی‌های رایانه‌ای باشند و برای این کار، ساخته نشده‌اند، اما در زمینه اجرای بازی‌ها قدرتمند هستند. شاید قدرت این نوع سیستم بیشتر مربوط به تراشه (چیپ) گرافیکی ATI Radeon HD 5470 آن باشد که قادر است از عهده جدیدترین بازی‌های رایانه‌ای موجود برآید. اگر به دنبال یک لپ‌تاپ بازی واقعی هستید که بتواند براحتی به‌درد همه بازی‌ها بخورد، لپ‌تاپ گرانقیمت Alienware M17x که 2 عدد کارت گرافیکی را در قالب یک بسته در خود جا داده است و فضای دیسک سختی معادل 2/1 ترابایت دارد، یکی از بهترین گزینه‌هاست. لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی مزیت‌های دیگری را نیز بجز اجرای بازی‌های با گرافیک بالا و سه‌بعدی دارند، از قبیل غول‌پیکر بودن که اگر صفحه نمایش آنها 17 اینچ نباشد، می‌توانید صفحه حداقل 15 اینچی را از آنها انتظار داشته باشید. به همراه فضای کافی برای کار و بازی و همچنین فضای ذخیره داده زیادی که در اختیار شما قرار می‌دهند. شما باید به این نکته در مورد این لپ‌تاپ‌ها توجه داشته باشید که با داشتن صفحه نمایشی اینچنین بزرگ و قطعات سخت‌افزاری با کارایی بالا، زمان دوام باتری 5/1 یا 2 ساعته برای یک چنین سیستم‌های بازیخوری به هیچ وجه غیرعادی نیست. در ضمن باید آماده دست و پنجه نرم کردن با وزن زیاد آنها نیز باشید. شما می‌توانید آنها را برای زمان‌های نه‌چندان طولانی در یک کوله پشتی به آسانی حمل کنید.

 

2 ـ لپ‌تاپ‌های فرا ـ قابل حمل (Ultraportable)‌ و نت‌بوک‌ها

اگر به دنبال لپ‌تاپی باشید که شانه و کتف شما را از کار نیندازد، باید به دنبال یک لپ‌تاپ فرا ـ قابل حمل یا نت‌بوک باشید. این لپ‌تاپ‌ها از جهت کوچکی و سبکی، براحتی در سفر و در راه منزل و کار در کیف دستی جا می‌گیرند و در اولین نظر، بسیار شبیه هم هستند. همچنین شما، زمان دوام باتری شگفت‌انگیز بیش از 8 ساعت را نیز می‌توانید از آنها انتظار داشته باشید. لپ‌تاپ‌های فرا ـ قابل حمل در برخی مواقع کمتر از 5/1 کیلوگرم وزن دارند که می‌توانند به آسانی به همه جا حمل شوند.

لپ‌تاپ‌های فرا ـ قابل حمل در مقابل لپ‌تاپ‌های معمولی بسیار لوکس به نظر می‌رسند. اندازه‌های 5/11 و 12 اینچی صفحه نمایش‌های آنها بسیار به درد بخورتر از اندازه 10 اینچی صفحه نمایش نت‌بوک‌ها بوده و همچنین سیستم‌هایی بسیار مفید و قابل استفاده‌تر و دارای کارایی بیشتری از آنها هستند که از قطعات بسیار مرغوب و گران‌تری ساخته شده‌اند که در این امر در مقابل نت بوک‌ها جذابیت بیشتری به آنها می‌بخشد. لپ‌تاپ‌های سری X سونی که از فیبر کربن (Carbo Fibre)‌ و آلومینیوم ساخته شده و بهره‌مند از فضای ذخیره‌سازی از نوع وضعیت جامد (SSD)‌ یا Solid-state disk هستند، با دوام طولانی‌تر شارژ باتری و کارآیی بالا و طراحی مناسب، در راس دیگر لپ‌تاپ‌های این دسته قرار دارند. یک ایراد بزرگ لپ‌تاپ‌های فرا ـ قابل حمل قیمت بالای آنها است به طوری که یک لپ‌تاپ فرا ـ قابل حمل سونی بیش از 000/000/1 تومان گران‌تر از یک نت‌بوک است و این در حالی است که حتی از قدرت لپ‌تاپ‌های معمولی ارزان‌تر از خود هم برخوردار نیست.

 

3 ـ لپ‌تاپ‌های تبلت یا لوحه‌ای (Tablet PC)‌

رایانه‌های لوحه‌ای سال‌هاست که کم و بیش در بین لپ‌تاپ‌ها حضور دارند. تا به امروز کاربردهای آنها اختصاصا جهت مصارف تخصصی و تجاری بوده است، اما با ورود آیپد اپل (Apple iPad)‌ که رایانه‌ای است طراحی شده برای مصارف خانگی، این روال کاملا به هم خورد. آیپد سیستم‌عامل iOS را روی خود در حال اجرا دارد و برخی از رقیبان آن نیز از سیستم‌عامل آندروید گوگل (Google Android)‌ استفاده می‌کنند که هر دوی این سیستم‌ها با فراهم ساختن امکان گشت‌و‌گذار شما در وب (web surf)‌، دانلود بازی‌ها و برنامه‌های نرم‌افزاری ساده که برنامه‌های کاربردی (apps)‌ نامیده می‌شوند، کاملا کارآمد و خوب روی صفحه نمایش‌های صفحه لمسی (touchscreen)‌ تقریبا کوچک آنها عمل می‌کنند. اگر به دنبال رایانه‌ای هستید که با سیستم عامل ویندوز کار کند، ما مطمئن نیستیم که لپ‌تاپ‌های تبلت گزینه‌ای مناسب برای شما باشند. البته ویندوز با تنظیمات و کنترل‌های صفحه لمسی کار می‌کند و رایانه‌های لمسی هوشمند (Touchsmart)‌ در اجرای برنامه‌ها به‌وسیله کنترل انگشتان بسیار خوب عمل می‌کنند، اما حتما باید در کنار آنها صفحه کلید و ماوس نیز در دسترس باشد. این رایانه‌های لوحه‌ای به عنوان یک راه و گزینه قابل حمل برای گشت و گذار در وب بسیار مناسب هستند و انواع گوناگونی از آنها با اندازه‌های صفحه نمایش بزرگ و کوچک در بازار یافت می‌شوند.

ممکن است شما نیز به همانند بسیاری از کاربران دیگر یک پرینتر برای کامپیوتر شخصی تان داشته باشید. این امکان وجود دارد که در چاپگر شما کارتریج جوهر و هد چاپگر از هم جدا می‌باشند. این نوع چاپگرها که بیشتر در محصولات اپسون به چشم میخورد. هد چاپگر بسیار کثیف است و در چاپ خطوط اضافی ایجاد می‌کند، در نتیجه نیاز به پاک سازی دارد.این هدها را نباید از هم جدا کرد چرا که به صورت میلیمتری و دقیق باید جایگذاری شوند. اما با هر تفسیری به هر حال این هدها هم کثیف شده و یا جوهر خشک شده بر روی آنها قرار می‌گیرد. نگران نباشید چرا که با استفاده از این ترفند اینگونه هدها هم به سادگی پاک میشوند.

نقطه ابتدایی هر چاپگری حالت خاموشی آن است. در این حالت هد سفت شده و در یک جا قرار دارد. برای اینکه بتوانید آن را تکان دهید باید، هد را از حالت قفل شده خارج کنید. برای این کار چاپگر را روشن کرده و به محض حرکت هد، سیم برق چاپگر را از پریز برق بیرون بکشید. اکنون قابل حرکت است.
دستمال خیسی را زیر سری چاپگر بکشید. با یک دست محگم نگه دارید و با دست دیگر سری را به آرامی به جلو و عقب حرکت دهید. سپس مکانی را که در در حالت خاموش، هد در آن قرار می‌گیرد را هم پاک کنید. چرا که در آنجا هم بیشتر اوقات گرد و خاک و یا جوهر خشک شده قرار می‌گیرد. هنگامی که کار پاکسازی تمام شد، دوباره سیستم را به برق وصل کنید.
هد چاپگر به مکان اول باز می‌گردد. پس از این پاکسازی، چاپگر شما دوباره بدون هیچ خط اضافی کار خواهد کرد.

با استفاده از این ترفند که در اصل معرفی یک سایت است میتوانید به صورت کاملأ آنلاین و از طریق اینترنت، با تایپ نام و نام خانوادگی شخص پی به شماره تلفن و محل سکونت او ببرید. با این کار شما از تماس با اپراتورهای 118 شرکت مخابرات بی نیاز میشوید و میتوانید بدون دردسر شماره تلفن تمامی افراد حقیقی و حقوقی را به دست آورید.

بدین منظور کافی است به آدرس http://118.tct.ir بروید.
همان طور که مشخص است برای جستجوی تلفن افراد حقیقی به قسمت "مشترکین حقیقی" و برای جستجوی تلفن شرکت ها و موسسات به قسمت "مشترکین حقوقی" بروید.
در هر دو قسمت هم با استفاده از دکمه جستجو تکمیل فرم نظر به زبان فارسی میتوانید شماره و آدرس فرد مورد نظر را بیابید.
دقت کنید برای استفاده از این سرویس تنها باید از مرورگر اینترنت اکسپلورر استفاده نمایید.

اگر از کاربران دنیای اینترنت هستید حتما با گوگل و امکانات و خدمات متنوع این غول اینترنتی کاملا آشنا هستید. حتی افرادی که آشنایی اندکی با دنیای اینترنت داشته باشند هم حتما نام گوگل را شنیده اند. وقتی سری پیج و سرگئی برین در نخستین سال های جوانی تصمیم گرفتند پایگاه اینترنتی گوگل را راه اندازی کنند هرگز تصور نمی کردند که روزی بتوانند به عنوان جوان ترین میلیاردرهای دنیا نام خود را به ثبت برسانند و به این ترتیب نخستین جرقه هایی که در ذهن این دو جوان ایجاد شد زمینه مناسبی را برای ظهور اندیشه های خلاق در این پایگاه اینترنتی به وجود آورد. سری پیج که سال ۱۹۷۳ میلادی متولد شده بود با راه اندازی موتور جستجوی گوگل نام خود را به عنوان یکی از برترین کارآفرینان حوزه فناوری اطلاعات در ایالات متحده آمریکا معرفی کرد.

سری پیج از نخستین افرادی است که موفق به اخذ مدرک دکتری علوم کامپیوتر از دانشگاه میشیگان شد و در حال حاضر نیز علاوه بر این که مدیریت بخش تولیدات گوگل را بر عهده دارد به عنوان یکی از اساتید دانشگاه میشیگان در رشته های علوم کامپیوتر، برنامه نویسی و هوش مصنوعی در این دانشگاه به تدریس مشغول است. سری پیج سال ۱۹۹۸ میلادی یعنی همزمان با وقتی که در رشته علوم کامپیوتر در مقطع دکتری در دانشگاه استمفورد تحصیل می کرد با سرگئی برین آشنا شد و پس از راه اندازی موتور جستجوی گوگل با همکاری سرگئی برین تصمیم گرفت تحصیل در این مقطع را به طور موقت کنار بگذارد.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که از دیگر علاقه مندی های مشترک این دو جوان علاقه زیاد آنها به شناخت دنیای خارج از زمین است تا جایی که آنها حتی در امکانات و خدمات مختلفی که در موتور جستجوگر اینترنتی گوگل ارائه کرده اند نیز به این موضوع توجه کرده و نرم افزارهای اختصاصی را برای جستجو در میان تصاویر ستارگان و کهکشان طراحی کرده و در اختیار کاربران قرار داده اند. پدر سری پیج از محققان برجسته و معروف ایالت میشیگان بود و این در حالی است که مادرش نیز در زمینه برنامه نویسی کامپیوتر فعالیت می کرد و همین موضوع سبب شد تا زمینه مناسبی برای علاقه مندی او به علوم کامپیوتر فراهم شود. سری پیج در این سال ها در انجام ماموریت خود برای ارائه بهترین نتایج جستجو در اینترنت بسیار موفق بوده است. براساس بررسی های انجام شده دارایی های سری پیج بیش از ۲۰ میلیارد دلار برآورد شده است و همین موضوع سبب شده که نام این دو دوست در رتبه ۲۶ فهرست اسامی ثروتمندان جهان ثبت شود.


کپی فیلم های معیوب بر روی هارددیسک



 

 

 

کپی فیلم های معیوب بر روی هارددیسک

 

بی شک شما نیز تاکنون همانند هر کاربر دیگری با مشکل کپی کردن بعضی از فیلم ها (که در داخل یک CD یا DVD می باشد) بر روی هارد کامپیوترتان برخورد کرده اید. CD را در CD-ROM کامپیوترتان قرار می دهید و عملیات کپی بر روی هارد کامپیوترتان را آغاز می کنید اما پس از مدت زمانی با پیغام خطا مبنی بر عدم کپی شدن فایل روبرو میشوید. در این مواقع چاره چیست؟! هم اکنون برای رفع این مشکل دو ترفند متفاوت اما بسیار ساده را برای شما بازگو می نماییم.

 

روش اول:
تمام برنامه ها و پنجره ها را بسته و فقط محیط Desktop را پیش رو داشته باشید.
CD معیوب را در CD-ROM کامپیوتر قرار داده و از فیلم مورد نظر خود Copy گرفته و به یک درایو که حجم خالی کافی دارد رفته و در آن جا Paste کنید.
صبر کنید تا تا آنجا که برای ویندوز مقدور است از CD کپی بگیرد؛ تا آنجا که پیغام خطا در کپی CD ظاهر شود.
این پیغام فقط به شما امکان انتخاب یک کلید OK را می دهد.
3توجه کنید که اکیدأ OK را کلیک نکنید، در عوض یک کار غیر منطقی را انجام دهید!
بی مقدمه و به طور مستقیم کلید Restart (راه اندازی) را که بر روی کیس واقع است را زده تا کامپیوتر به طور غیر اصولی راه اندازی شود!
بعد از راه اندازی، حتماً صبر کنید تا ویندوز هارد کامپیوتر را Scan Disk کند تا خطاهای احتمالی را بر طرف سازد.
حالا به همان درایو که فایل را در آنجا کپی کرده بودید بروید و فایل فیلم تان را در آنجا مشاهده کنید، البته تا آنجایی که کپی شده است.

 

چند نکته مهم:
# از این روش فقط برای مواردی استفاده کنید که کپی فیلم مورد نظر بر روی هارد کامپیوترتان برایتان خیلی مهم است، چون اسفاده مرتب از این روش کم کم به هارد آسیب می رساند.


# بعد از این راه اندازی غیر اصولی حتماً به ویندوز اجازه Scan Disk را بدهید.


# تمام برنامه ها و پنجره های غیر ضروری را بسته تا هیچ برنامه ای در مسیر نباشد و صدمه ببیند.


# سعی کنید برای Paste کردن از درایوی که حاوی کمترین اطلاعات است، استفاده کنید.


# توجه کنید که بعد از آمدن پیغام خطا در کپی (ترفندستان) ، حتی یک لحظه کوچک را هم از دست نداده و فورأ کلید Restart را بزنید. سعی کنید که این فاصله کمتر از یک ثانیه باشد.


# اگر دکمه Restart کامپیوتر شما کار نمیکند از دکمه سفید پشت کیس برای خاموش و روشن سازی سیستم بهره بگیرید.


# اجرای این روش بدون استفاده از نرم افزار خاصی می باشد، حال اینکه برای این مشکل هم نرم افزار هایی ساخته شده که از اصول و قواعد مخصوص به خود برای کپی کردن این گونه CD ها بر روی هارد کامپیوتر استفاده می کنند که البته در صورت موجود بودن پیشنهاد میشود از آنها استفاده کنید.


# نکته مهم دیگر این که، این فقط یک پیشنهاد و ریسک عملی می باشد و ما هیچ گونه مسؤلیتی در قبال خرابی های احتمالی هارد کامپیوترتان را عهده دار نمی باشد.

 

روش دوم:
برای اینکار روش ساده و کم خطرتری نیز در ویندوز XP، موجود است.
بدین منظور به محلی از هارد که قصد کپی کردن فیلم را دارید بروید.
از منوی New بر روی Briefcase کلیک کنید.
خواهید دید که آیکنی به شکل کیف دستی ظاهر میشود.
با دوبار کلیک وارد آن شوید.
در پنجره باز شده بر روی دکمه Finish کلیک کنید.
حالا تنها یک فولدر خالی دارید.
My Computer خود را باز کرده و به شکل همزمان در حالیکه پنجره Briefcase باز است وارد درایو CD شوید.
اکنون فایل فیلم را کشیده و در Briefcase رها کنید.
پس از مدتی که پیغام ارور ظاهر شد فایل در Briefcase ذخیره میشود اما بعد از فشردن کلید OK پاک نمیشود.
دقت کنید در این روش به مانند روش بالا فیلم تا آنجایی که کپی شده در دسترس است.

اگر شما یک دوربین دیجیتال داشته باشید قطعأ حدأقل به خاطر هزینه ای که متحمل شده اید در حفظ و نگه داری آن کوشا هستید. یکی از اجزای بسیار حساس دوربین دیجیتال، لنز آن است. به طوریکه در اغلب اوقات که دوربین را در جیب گذاشته اید تنها با یک فشار کوچک کافی است که لنز از بدنه خارج شده و بدین وسیله ضربه ای به آن وارد گردد. در این ترفند قصد داریم 4 روش ساده را به شما معرفی کنیم که در صورت استفاده از آنها سلامت لنز دوربین دیجیتال خود را تضمین کرده اید.

 

اول
بهترین جا برای نگهداری یک دوربین دیجیتال و در پی آن حفاظت از لنز دوربین، یک کیف دوربین ساده است ؛ چرا که از ضربه‌ها جلوگیری می‌کند. شاید بگویید کیف دوربین ها آنقدر بزرگ هستید که دیگر نتوان به راحتی آن را در جیب جا داد. اما طبعأ بهتر از آن است که بدون جلد و محافظ دچار مشکل شود و لنز آن آسیب ببیند.

هنگامی که بحث بهینه سازی داخلی صفحات مطرح می شود بسیاری از فروشگاه های مجازی فکر می کنند که درج یک متای توضیحات برای تمامی صفحات محصولات کافی است . در حالی که این کار یک اشتباه کبیر است . یادگیری تکنیک های سئوی فروشگاهی برای هر صفحه از محصولات باید توضیحات منحصربفرد و پیوسته با ان نوشته شود . متای توضیحات باید برای مشتریان با قصد کمک به آنها برای یافت فرآورده مورد نظرشان و دلگرمی کردن آنها برای کلیک بر روی محصول شما هنگامی که توسط موتور جستجو در نتایج جستجو نمایش دیتا می شود ، نوشته شود.

مرحله پنجم :

در چهره امکان اطلاعات هر صفحه فرآورده را بروزرسانی کنید. محصولات جدید را با اطلاعات کافی و پسندیده معرفی کنید . برای هر صفحه عنوانی پیوسته با عبارات کلیدی انتخاب کنید . اطمینان حاصل کنید که عنوان و توضیحات صفحات محصولات تکراری نباشند تا همگی صفحات بخوبی در نتایج جستجو نما شوند. صفحات را به طور منظم مطالب مرتبط با محصولات و خدماتی که ارائه می دهید بهینه سازی کنید.

فروشگاه های اینترنتی شما هر چقدر سئوی نیرومند تری داشته باشد، بازدید کننده و در نتیجه فروش اکثریت خواهید داشت. رهنمود میکنیم سئو و وب مارکتینگ را در برنامه های اصلی خویش جای دهید تا در پهنه سوداگری خود پیشگام باشید .

 

دوم
اگر لنز به هنگام باز و بسته شدن به جایی گیر کند دوربین حساسیت مکانیکی خود را از دست می‌دهد و یا امکان دارد با برخورد چیز ظریف به لنز خطی بر روی آن وارد شود. برای اینکه از خارج شدن سهوی لنز جلوگیری کنید باید نوع کاری مربوط به دیدن عکس‌ها را در دوربین انتخاب کنیم که این گزینه در بیشتر اوقات نیز با علامتی مانند سرنیزه مشخص شده است.

 

سوم
اگر دوربین دارای یک دکمه چرخشی باشد، این گزینه توسط آن پیدا شده و در غیر این صورت به عنوان دکمه‌ای در پشت دوربین قابل دسترسی خواهد بود. اگر دوربین سهوا در چنین حالتی روشن شود باز هم لنز آن بیرون نیامده و مشکلی را پبش نمی‌آورد.

 

چهارم

باید به این نکته ساده اما مهم نیز دقت داشته باشید که لنز در دوربین تنها زمانی بیرون می‌آید که حالت عکس گرفتن یا ویدیو ضبط کردن فعال شود. در نتیجه بهترین حالت قرار دادن دوربین در زمانی که از آن استفاده نمیکنید حالت نمایش عکس هاست. در این حالت طبعأ لنز دوربین بیرون نمی آید. پس بهتر است همواره پس از پایان کار عکسبرداری آن را در حالت نمایش عکسها قرار دهیم.

باتری های معمولی لپ تاپ نیز همانند سایر وسایل الکترونیکی برای خود عمر مشخصی دارند. این باتری ها معمولأ پس از 1 تا 2 سال کار مداوم ، کارایی اصلی خودشان را از دست میدهند و در نهایت تنها میتوانند 10 تا 15 دقیقه شارژ خود را حفظ کنند. در صورتی که باتری لپ تاپ شما نیز به این بلا دچار شده است پیش از هر اقدام دیگری دست نگاه دارید و این ترفند واقعأ اعجاب انگیز با روشی اعجاب انگیزتر را بر روی باتری خود را اعمال کنید! چرا که با این کار میتوانید جان دوباره ای به باتری ببخشید و به نوعی آن را احیا کنید ، چرا که مجددأ باتری میتواند 1 الی 2 ساعت شارژ خود را نگه دارد و دیگر نیازی به پرداخت هزینه اضافی ندارید.

برای اینکار ، روش کار را بدون ترس و واهمه انجام دهید!

کافی است باتری را به مدت 14 الی 15 ساعت در داخل فریزر قرار دهید!
تا باتری لپ تاپ شما کاملأ فریز شود!
سپس باتری را 3 الی 4 بار شارژ و دشارژ نمایید.
اکنون باتری لپتاپ شما پس از گذراندن یک خواب زمستانی جان تازه ای پیدا کرده است و میتوانید بیش از گذشته برای شما کار کند.

شاید از این عمل تعجب کنید و ارتباطی بین این دو کار نیابید.
اما جالب است بدانید که این کار پایه و اساسی کاملأ علمی دارد ، چرا که همانطور میدانید به طور کلی در اجسام مختلف به دلیل لرزش طبیعی مولکولها جریان برق به راحتی از آنها عبور نمی کند. این مشکل در اجسام رسانا کمتر است ، زیرا مولکول ها به شکل منظم قرار می گیرند و جریان راحت تر عبور می کند ، اما برای ابر رسانا کردن باید جسم رو سرد نمود تا لرزش مولکولها کمتر شود (این لرزش هیچ گاه صفر نخواهد شد ، مگر در صفر مطلق یعنی 273- درجه سانتیگراد که البته تا امروز دست نیافتنی باقی مانده است) ، در نتیجه سرعت و کیفیت عبور جریان بهتر خواهد شود. دلیل بهتر کار کردن سی پی یو در درمای پایین نیز همین موضوع است.

از این موضوع و به نوعی نوآوری میتوان حتی در مورد هارد دیسک هم استفاده کرد ، هاردی که کار نمیکند را در صورتی که 10 تا 15 ساعت در فریزر فریز نمایید و سپس وصل نمایید را نیز میتوان با این روش بازیابی کرد.

لازم به ذکر است تا باتری شما دچار مشکل نشده است این ترفند را بر روی آن اجرا نکنید. همچنین این تنها بر روی باتری لپ تاپ تست شده است ، طبعأ امکان این کار بر روی همه باتری های لوازم الکترونیکی یا خود آنها وجود ندارد ، مگر دستگاه هایی که ساختاری همانند باتری های لپ تاپ داشته باشند.

چقدر از کیبورد خودتان راضی هستید؟ آیا به درستی کار می کند؟ تمامی این کلیدها در صورتی می توانند مورد استفاده باشند که همگیشان به درستی کار کنند. کافیست یکی از آنها کار نکند دیگر صفحه کلید شما مورد اطمینان نیست و بزودی به کلیدی که کار نمی کند نیاز پیدا خواهید کرد. قبل از آنکه اعصابتان بخاطر مدام فشار دادن کلید خراب، خرد شود، چند نکته زیر را هم امتحان کنید شاید کلید کیبورد سر به راه شد و مدتها در کنارتان بدرستی انجام وظیفه کرد. در این ترفند سعی می کنیم مرحله به مرحله سرویس را به شما آموزش دهیم.


مراحل سرویس:

ابتدا کامپیوتر را خاموش کنید. سپس کیبورد را از کامپیوتر جدا کنید و آنرا به پشت برگردانید و تمامی پیچهای آنراباز کنید. سعی کنید در کنار دستتان ظرفی باشد که پیچها را درون آن بیندازید تا گم نشود. سپس قاب روی کیبورد را به آرامی و با دقت بردارید و مراقب باشید تا کلیدها از روی قاب جابجا نشوند، اکثر کیبوردها بعد از باز کردن پیچهایشان بوسیله خارهایی چفت می باشند، این خارها در کنار کیبورد وجود دارد، سعی کنید آنها را به آرامی باز کنید تا دو سطح کیبورد آزاد شود، این کار را به دقت انجام دهید تا این خارها نشکند.سپس قاب محافظ صفحه کلید راباز کنید. دقت کنید معمولا این قاب توسط پیچهایی به بدنه متصل می باشند. بعد از باز کردن پیچها امکان دارد باز هم قاب باز نشود. در بعضی از کیبوردها علاوه بر پیچ ، چفتهای پلاستیکی نیز وجود دارند که مانع از باز شدن صفحه محافظ می شوند آنها را با دقت آزاد کنید.
اکنون پنبه ای را به الکل سفید آغشته کرده و دو سطح مدار صفحه کلید را به آرامی تمیز کنید. بسیار احتیاط کنید که به مدارها آسیبی نرسانید. بعد از تمیز کردن،برد مربوطه را با پنبه خشک تمیز کنید تا اگر جرمی بجا مانده از بین برود و باعث قطع ارتباط دو سطح مدار نشود. توجه داشته باشید که در بعضی از موارد بعد از تمیز کردن مدار باز هم مشکل کماکان باقی می ماند.
در اکثر این موارد اتصال مدار قطع شده است، این امر بیشتر زمانی اتفاق می افتد که مایعات داخل کیبورد ریخته شده باشد. اکنون پا را فراتر می گذاریم و در صورتی که محل قطع اتصال دیده نشود با یک اهمتر مدار قطع شده را پیدا می کنیم. توضیح این کار ساده است. اهمتر را بر روی حالت اتصال کوتاه قرار دهید. در این حالت در صورتیکه هر دو سر اهمتر را به هم بزنید بوق اتصال کوتاه شنیده می شود. ابتدا یک سر اهمتر را به مدار کلید قطع شده بزنید و با سر دیگر آن مدار را تا انتها دنبال کنید در صورتیکه در هر کجا بوق اتصال شنیده نشد آن قسمت از مدار قطع شده است.
در بازار الکترونیک، ماژیکهایی وجود دارند( خیلی شبیه به خود کار غلط گیر) که قادرند اینگونه قطع شدگی ها را ترمیم کنند. با استفاده از آنها اتصال بین دو نقطه را بر قرار کنید. برای اطمینان مجددا با اهمتر چک کنید.سپس ریبون و محل اتصال آن به کیبورد را با اسپرس خشک تمیز کنید.در صورت نداشتن ماژیک فوق از یک رشته سیم نازک جهت بر قرار کردن اتصال بین دو نقطه قطع شده استفاده کنید. به وسیله چسب نواری (چسب شیشه ای) دو سر سیم را به ابتدا و انتهای محل قطع شدگی متصل کنید.

در انتها نیز کلیدها و قاب بدنه کیبورد را تمیز کنید، دقت داشته باشید که قاب و کلیدها کاملا خشک شده باشند. درصورتیکه کمی آب داخل کلیدها یا بدنه باقی بماند باعث از بین رفتن مدار کیبورد می شود. اکنون کیبورد را به دقت بسته و آن را چک کنید. امیدوارم مشکلات بر طرف شده باشد.

منبع:ترفندستان