قالب های فارسی وردپرس 11

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 11

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

Xiaomi Mi Power Bank 2 20000mAh

در این پاوربانک ساخت شیائومی یک باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 20000 میلی‌آمپر ساعت بکار رفته و ابعاد آن 23.9 × 67.6 × 135.5 میلی‌متر با 326 گرم وزن است. این پاوربانک دارای دو خروجی است و از تکونولوژی Quick Charge 3 کمپانی کوالکام نیز بهره می‌برد. پاوربانک Mi Power Bank 2 دارای سیستم تشخیص شدت‌جریان پسندیده دستگاه با اسم Fit Charging است. این سیستم با پروا به نوع دستگاهی که وصل می‌شود، شدت‌جریان پسندیده را به آن تخصیص می‌دهد.  همچنین خود این پاوربانک نیز با سرعت فوقانی شارژ شده و حائز سیستم نگهداری چندلایه‌ی MultiProtect جهت بازداری از اتصال کوتاه، افزایش بیش از کران دما و جریان است.


 


Energizer UE20001QC 20000mAh

پاوربانک انرجایزر 20000 میلی آمپر ساعت


قیمت: حدود 175 هزار تومان (خرید از جانبی)




این پاوربانک ساخت کمپانی انرجایزر دارای گنجایش 20000 میلی‌آمپرساعت بوده و باتری آن از گونه لیتیوم‌پلیمری است. این پاوربانک دارای سه خروجی جهت شارژ مقارن دو دستگاه است. فرآورده انرجایزر دارای فناوری Qualcomm Quick Charge 3 است که می‌تواند گوشی یا تبلت‌های پشتیبانی‌کننده از این تکنولوژی را با سرعت بسیار بالایی شارژ کند. در ضمن یک کابل با قابلیت پیوستگی به بدنه نیز همراه آن عرضه شده است. وزن این پاوربانک تبلیغاتی  440 گرم بوده و  ابعاد آن نیز 26 × 76 × 147 میلی‌متر است. این پاوربانک همچنین حائز تکنولوژی Fast Charge برای شارژ سریعتر خود و گوشی و فناوری Multi protect برای محافظت در برابر پیوستگی اختصار و شارژ بیش از حتماً و غیره است.


RAVPower RP-PB058 26800mAh  

پاوربانک راوپاور 26800 میلی آمپر ساعت


قیمت: حدود 350 هزار تومان (خرید از جانبی)




پاوربانک RP-PB058 ساخت کمپانی راوپاور با ظرفیت عظیم 16,750mAh، دارای 456 گرم وزن و ابعاد 172 × 32 × 22 میلی‌متر است. این پاوربانک حائز سه پورت خروجی مجهز به تکنولوژی iSmart 2.0 جهت تشخیص دستگاه‌های وصل شده و کنترل هوشمند خروجی جریان است. گرد از این پورت‌ها از گونه USB-C است که می‌توان متعلق به برای ورودی نیز بهره‌گیری کرد. در چهره به کارگیری یک شارژر پسندیده و ورودی USB-C می‌توانید این باتری عظیم را در مدت نزدیک 5 ساعت کاملاً شارژ کنید. با استفاده از این باتری می‌توانید برای نمونه یک آیفون 7 را کم و بیش به 10 بار شارژ کنید. مدار‌های این پاوربانک در برابر اتصال کوتاهی و افزایش بیش از بی گمان جریان محافظت شده‌اند. این پاوربانک مجهز به تکنولوژی Power Delivery است که از یک پروتکل شارژر بسیار سریع برای شارژ دستگاه‌ها استفاده می‌کند. با این پاوربانک حتی می‌توانید لپ‌تاپ‌های مجهز به USB-C یا یک نینتندو سوییچ را حتی در حال بازی شارژ کنید.


Anker PowerCore 26800-A1277

پاوربانک انکر 26800 میلی آمپر ساعت


قیمت: نزدیک 400 هزار تومان (خرید از جانبی)




پاور بانک PowerCore 26800 با ظرفیت 26,800mAh ساخت کمپانی انکر است. این پاوربانک دارای سه پورت خروجی است که امکان شارژ مقارن سه دستگاه را به شما می‌دهد.این پاوربانک دارای تکنولوژی‌های‌ PowerIQ و Voltage Boost مختص انکر است. PowerIQ از شارژ هوشمند تند وسایل شما اطمینان حاصل می‌کند و VoltageBoost نیز از تفریق سرعت شارژ به دلیل پایداری کابل بازدارندگی می‌کند. این پاوربانک از تکنولوژی Universal High-Speed Charging برای شارژ هرچه تندتر دستگاه‌های شما استفاده می‌کند. در این پاوربانک به صورت اختصاصی از دو ورودی برق microUSB بهره‌گیری شده است الی  سرعت شارژ دوباره را دو برابر کند که با به کارگیری هر دو پورت شارژ مجدد این پاوربانک 6 ساعت درازا خواهد کشید. با این پاوربانک می‌توانید یک آیفون 6S را ده بار یا گلکسی S6 را هفت بار شارژ کنید. سیستم حفاظتی چند لایه‌ی این پاوربانک دارای حفاظت در برابر نوسان برق، پیوستگی کوتاه، افزایش گرما و دیگر ویژگی‌های پیشرفته‌ی حفاظتی است که از شما و دستگاه‌تان محافظت می‌کند. این پاوربانک در مساوی ضربه، لرزش و افزایش دما تست شده است. وزن این پاوربانک 356 گرم و ابعاد آن نیز 178x82x23 میلی‌متر است.

Dell دسکتاپ گیمینگ اینسپایرون را با جدیدترین پردازنده‌های اینتل به‌روز کرد

شرکت Dell نسخه‌ی به‌روزشده‌ای از رایانه‌ی رومیزی مخصوص گیمینگ Inspiron را معرفی کرد. این رایانه به جدیدترین پردازنده‌های شرکت اینتل مجهز است.

اگر بودجه‌ی کافی برای خرید رایانه‌های رومیزی رده بالای Alienware ندارید، دسکتاپ گیمینگ Inspiron شرکت Dell می‌تواند یک جایگزین بسیار خوب با قیمت پایین‌تر باشد. این شرکت در نمایشگاه CES 2018 نسخه‌ی به‌روزشده‌ی دسکتاپ Inspiron را با پردازنده‌های جدید معرفی کرد.

دسکتاپ مخصوص بازی Inspiron مدل ۵۶۸۰ به جدیدترین پردازنده‌های نسل هشتم Core مجهز شده است. این دستگاه در نسخه‌های مختلف از پردازنده‌ی پایین‌رده‌ی Core i3 تا پردازنده‌ی بالارده‌ی Core i7 را شامل می‌شود. در خصوص کارت گرافیک، نسخه‌های مختلف این رایانه از پایین‌رده تا بالارده به ترتیب به کارت‌های GeForce GTX 1050 و 1060 و 1070 مجهز هستند. گزینه‌های موجود برای رم ۸ تا ۱۶ گیگابایت هستند؛ اما این دستگاه تا ۶۴ گیگابایت رم را پشتیبانی می‌کند.

امکان اضافه کردن هارددیسک استاندارد تا دو ترابایت و حافظه‌‌ی M.2 SATA SSD تا سقف ۲۵۶ گیگابایت نیز وجود دارد.

ویژگی‌های یادشده در یک کیس کم‌نظیر که در یک سمت آن درخشش نور آبی خودنمایی می‌کند، قرار گرفته است. Dell ارتقاء‌پذیری بالای این دستگاه را به‌عنوان ویژگی مثبت آن مطرح می‌کند؛ اما با توجه به این که پاور استفاده‌شده در این دستگاه ۴۶۰ واتی است، شاید هنگام ارتقاء سیستم با محدودیت مواجه شوید.

دسکتاپ مخصوص بازی اینسپایرون ۵۶۸۰ از امروز از طریق سایت شرکت Dell قابل خرید است. نسخه‌ی پایه‌ی این رایانه‌ی رومیزی به‌روزشده ۷۴۹ دلار اعلام شده است.

میزان عرضه PC برای اولین بار طی ۶ سال گذشته، افزایش یافت

بازار کامپیوتر شخصی پس از مدت‌های طولانی، نشانه‌هایی از پایداری از خود نشان می‌دهد. بر اساس گزارش اخیر IDC، میزان عرضه‌‌ی کامپیوترهای شخصی در سه‌ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۱۷، نزدیک به ۰.۷ درصد نسبت به بازه‌ی زمانی مشابه در سال ۲۰۱۶ افزایش پیدا کرده است؛ درحالی‌که میزان کلی عرضه‌ی سالانه نیز در سال ۲۰۱۷ کاهشی ۰.۲ درصدی نسبت به سال گذشته‌ی میلادی نشان می‌دهد.

تحلیل‌گران مؤسسه‌ی IDC معتقدند که ۲۰۱۷، پایدارترین سال برای بازار کامپیوترهای هوشمند از سال ۲۰۱۱ محسوب می‌شود؛ امسال شاهد عرضه‌ی حدود ۲۵۹.۵ میلیون دستگاه PC به بازار بودیم. در فصل تعطیلات، تولیدکنندگان PC با عرضه‌ی ۷۰.۶ میلیون دستگاه کامپیوتر شخصی، پیش‌بینی‌ها در خصوص کاهش ۱.۷ درصدی عرضه در این برهه‌ی زمانی را از میان برداشتند؛ اما با وجود رشد ۰.۷ درصدی در سه‌ماهه‌ی پایانی، دستگاه‌های موبایل کماکان از فروش جهانی کامپیوتر شخصی می‌کاهند.

اچ‌پی با افزایش ۸.۳ درصدی عرضه‌ی محصولاتش در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۷ نسبت به بازه‌ی زمانی مشابه در سال گذشته، کماکان برترین تولیدکننده‌ی کامپیوتر شخصی دنیا محسوب می‌شود.لنوو بدون تغییر قابل توجه، کماکان جایگاه دوم را در اختیار دارد و شرکت‌های دل،  اپل،  ایسوس وایسر جایگاه‌های سوم تا ششم را به خود اختصاص داده‌اند.

جی چو، مدیر پژوهش IDC در بخش پایش کامپیوترهای شخصی، در این خصوص می‌گوید:

نتایج سه‌ماهه‌ی چهارم [۲۰۱۷]، پیشرفت دلگرم‌کننده‌ای در فضای دشوار و رقابتی کامپیوترهای شخصی نشان می‌دهد. عرضه‌ی طیف گسترده‌ای از محصولات با وعده‌هایی نظیر شارژدهی باتری در کل روز، قابلیت حمل بالا و افزایش توان پردازشی، باعث شده است تا کاربران نگاه جدی‌تری به این کامپیوترهای متحول‌شده داشته باشند. با این حال، بازار PC کماکان چالش‌برانگیز است.

گزارش IDC حکایت از آن دارد که بازار PC آمریکا، با کاهش فروش لپ‌تاپ و کامپیوتر رومیزی، عملکردی پایین‌تر از حد انتظار در فصل پایانی سال ۲۰۱۷ از خود به نمایش گذاشته است. میزان عرضه‌ی PC در این برهه‌ی زمانی در آمریکا ۱۶.۵ میلیون دستگاه بوده است که در این بین، اچ‌‌پی با سهم ۳۴ درصد، پیشروی بازار کامپیوتر شخصی ایالات متحده به‌شمار می‌رود.

در گزارشی دیگر، مؤسسه‌ی گارتنر، میزان عرضه‌ی پی‌سی در سه‌ماهه‌ی پایانی سال گذشته‌ی میلادی را ۷۱.۶ میلیون دستگاه اعلام کرده است که نسبت به بازه‌ی زمانی مشابه در سال ۲۰۱۶، کاهشی ۲ درصدی نشان می‌دهد. برخلاف IDC، گارتنر فصل چهارم ۲۰۱۷ را سیزدهمین سه‌ماهه‌ی متوالی با کاهش عرضه‌‌ی PC می‌داند.

تحلیل‌گران گارتنر مدعی هستند که در سال ۲۰۱۷ نزدیک به ۲۶۲.۵ میلیون دستگاه PC عرضه شده است که نسبت به سال ۲۰۱۶، کاهشی ۲.۸ درصدی نشان می‌دهد؛ اما به‌ نظر می‌رسد که گارتنر نیز درست‌ مانند IDC، به کاهش فروش PC در بازار آمریکا برخلاف رشد این حوزه در آسیا/اقیانوسیه‌، ژاپن و آمریکای لاتین اذعان دارد.

میکاکو کیتاگاوا، از تحلیل‌گران ارشد گارتنر، می‌گوید:

نتایج حاصل از فصل چهارم [۲۰۱۷] بار دیگر ثابت کرد که کامپیوتر شخصی دیگر کالای محبوبی در فصل تعطیلات نیست؛ البته این نتایج بدین مفهوم نیستند که PC از خانه‌ها ناپدید خواهد شد. در حقیقت کامپیوترهای شخصی به دستگاه‌های تخصصی‌تر و هدفمندتری بدل خواهند شد. خریداران PC به‌جای قیمت پایین، به‌دنبال کیفیت و عملکرد خواهند بود و این موضوع قیمت میانگین فروش PC را افزایش خواهد داد و در نهایت سود بیشتری به ارمغان خواهد آورد.


کامپیوترهای ویندوزی مبتنی بر فناوری 5G در سال ۲۰۱۹ از راه می‌رسند

کنسرسیومی متشکل از اینتل و چندین شرکت فعال در زمینه‌ی رایانه‌های شخصی، قصد دارند رایانه‌های شخصی با امکان پشتیبانی از فناوری 5G توسعه دهند. هدف اصلی این گروه، استفاده از مودم‌های XXM 8000 اینتل است که مخصوص اتصال 5G طراحی شده است. در حال حاضر گفته می‌شود چندین شرکت ارائه دهنده خدمات ارتباطی تا پایان سال جاری میلادی، دسترسی زود هنگام به 5G را برای عموم ارائه خواهند کرد. هدف اینتل و شرکای آن یعنی دل،  اچ‌پی،  لنوو و مایکروسافتاین است که محصولاتی با امکان بهره‌گیری از فناوری 5G را تا تعطیلات کریسمس سال ۲۰۱۹، وارد بازار کنند.

اینتل این اعلامیه را درست کمی قبل از برگزاریMWC امسال، منتشر کرده است. کنگره‌ی جهانی موبایل با محوریت گوشی‌های هوشمند و تجهیزات ارتباطی از روز دوشنبه در شهر بارسلونا شروع خواهد شد. به گفته‌ی مدیر عمومی فناوری 5G اینتل، هم‌اکنون اطلاعاتی پیرامون مشخصات و ویژگی‌های محصولات آینده منتشر نشده؛ اما اینتل با شرکت‌های یادشده بر سر مسائل اساسی و راهبردی به توافق دست پیدا کرده است.

توسعه و عرضه‌ی محصولات مبتنی بر مودم‌های 5G برای اینتل، امری بسیار حیاتی محسوب می‌شود؛ چرا که این شرکت هم‌اکنون در حوزه‌ی اتصال همراه اینترنت با شرکت‌های بزرگی مانند کوالکام وسامسونگ در حال رقابت است. در این بین سامسونگ می‌تواند محصولات تجاری به همراه مودم‌های ساخت خود را عرضه کند و از این لحاظ نسبت به دو رقیب خود برتری دارد. کوالکام نیز در اوایل ماه جاری میلادی اعلام کرده بود که با ۱۹ تولیدکننده و ۱۸ اپراتور به توافق رسیده است و از سال ۲۰۱۹ شاهد عرضه‌ی دستگاه‌های مبتنی بر مودم‌های 5G خانواده‌ی X50 ساخت این شرکت خواهیم بود.

اینتل برای باقی ماندن در این رقابت دشوار اقدام‌های دیگری را نیز انجام داده است؛ از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به همکاری با شرکت Spreadtrum اشاره کرد که در حوزه‌ی نیمه‌رساناها و ساخت تراشه‌ برای گوشی‌های هوشمند فعالیت دارد. تراشه‌های ساخت این شرکت چینی در محصولات شرکت‌هایی مانند سامسونگ و لنوو استفاده می‌شود. اینتل قصد دارد از طریق این همکاری، مودم‌های XMM 8000 خود را علاوه‌بر رایانه‌های شخصی، در گوشی‌های هوشمند 5G نیز تعبیه کند.

با اینکه فناوری 5G هنوز به‌صورت رسمی و گسترده در دسترس قرار نگرفته است؛ اما شرکت‌های مختلف از چندی پیش در حال توسعه‌ی دستگاه‌های مبتنی بر این فناوری هستند. این امر می‌تواند به توسعه‌ی سریع‌تر شبکه‌ی 5G و سرویس‌های مبتنی بر آن کمک شایانی کند. به نظر می‌رسد غرفه‌ی اینتل در MWC امسال، میزبان رایانه‌های شخصی از جمله لپتاپ‌های تبدیل‌پذیر با پشتیبانی از اتصال 5G خواهد بود.

اپل ۱۰ درصد از بازار کامپیوترهای شخصی را در اختیار دارد

با توجه به آمارهای منتشرشده، از هر ۱۰ کامپیوتر شخصی در دنیا که طی دو ماه اخیر برای دسترسی به اینترنت استفاده شده‌اند، یک دستگاه، از بین کامپیوترهای شخصی اپل است. بر اساس گزارش مؤسسه‌ی پژوهشی Net Applications، سیستم‌عامل دسکتاپ کوپرتینونشین‌ها موسوم به macOS، در ماه ژانویه‌ روی ۱۰ درصد و در ماه فوریه‌، روی ۹.۹ درصد از کامپیوترهای شخصی اجرا می‌شد؛ ضمن اینکه آمار مربوط به ماه فوریه، رشدی ۳.۷ درصدی نسبت به سهم ۶.۲ درصدی اپل از کامپیوترهای شخصی در بازه‌ی زمانی مشابه در سال گذشته نشان می‌دهد.

خاطرنشان می‌کنیم که بخش عمده‌ای از رشد تعداد کاربران macOS‌ طی یک سال گذشته، به تغییرات اعمال‌شده در سیستم پایش داده‌ی Net Applications بازمی‌گردد، تغییر یادشده که در حدود ۲.۸ درصد یا سه‌چهارم از کل افزایش میزان سهم اپل از بازار کامپیوترهای شخصی نقش داشته است، سال گذشته با هدف حذف داده‌های مربوط به ترافیک غیر واقعی حاصل از «بات‌های مجرمان» پیاده‌سازی شد.

مک بوک پرو 13 2017 اپل / macbook pro 13 2017 apple

مؤسسات دیگر در گزارش‌های خود، اعداد به‌مراتب بالاتری به سیستم‌عامل macOS و کامپیوترهای مک نسبت می‌دهند؛ به‌عنوان مثال، مؤسسه‌ی ایرلندی StatCounter که همانند Net Applications در زمینه‌ی پایش سهم سیستم‌های عامل بر اساس تعداد بازدیدکنندگان از صفحات وب فعالیت دارد، ادعا می‌کند که ماه گذشته، سهمی ۱۲.۴ درصدی از بازار کامپیوترهای شخصی داشته است. این آمار، افزایشی ۰.۷ درصدی نسبت به بازه‌ی زمانی مشابه در سال گذشته‌ی میلادی نشان می‌دهد. مؤسسه‌ی StatCounter دو سال پیش، سهمی ۹.۴ درصدی برای macOS تخمین زده بود.

دستیابی به سهمی ۱۰ درصدی از بازار کامپیوترهای هوشمند، برای مدت‌ مدیدی به‌عنوان یکی از دستاوردهای بالقوه‌ی اپل در این بازار تلقی می‌شد؛ اما اکنون پس از ۳۴ سال تعقیب کامپیوترهای مبتنی بر سیستم‌‌عامل مایکروسافت به آن دست یافته است؛ دستاوردی که به‌ اعتقاد باب اُدانل، تحلیل‌گر ارشد مؤسسه‌ی پژوهشی TECHnalysis، بسیار قابل توجه محسوب می‌شود. وی با اشاره به سیاست‌های سازمانی بر مبنای عبارت «دستگاه خودت را بیاور» یا «BYOD» می‌گوید:

این موضوع [رشد سهم اپل از بازار کامپیوترهای شخصی] تا حدودی به رشد حاصل از سیاست BYOD بازمی‌گردد. طی سال‌های اخیر، شرکت‌های مختلف به کارکنان خود اجازه می‌دهند دستگاه‌های شخصی خود را به محل کارشان بیاورند. من تصور می‌کنم که سیاست BYOD بر رشد سهم مک تأثیر داشته است.

اُدانل دلایل دیگری همچون گذار از اپلیکیشن‌های انحصاری برای سیستم‌های عامل مختلف به سمت استفاده از اپلیکیشن‌های ابری و دغدغه‌های امنیتی را نیز در افزایش سهم اپل تأثیرگذار می‌داند، وی می‌گوید: «کامپیوترهای مک غالبا دستگاه‌های ایمن‌تری تصور می‌شوند؛ چرا که حملات کم‌تری به سمت آن‌ها صورت می‌گیرد.». به‌ نظر می‌رسد که دلیل نخست، بیش از همه مرتبط باشد؛ چرا که به زعم اُدانل، گذار از اپلیکیشن‌های مبتنی بر سیستم‌عامل به سمت اپلیکیشن‌های کراس‌پلتفرم، در کنار سیاست BYOD بیش‌ترین تأثیر را داشته‌اند. اُدانل می‌گوید:

اضافه‌کردن دستگاه غیر ویندوزی به یک مجموعه‌، بیش از هر زمان دیگری ساده‌تر شده است.

گفته‌ی اُدانل حقیقت دارد؛ زیرا سیستم‌عامل ویندوز که زمانی قلب تپنده‌ی تمام دستگاه‌ها بود، اکنون به‌صورت گسترده‌ای توسط کاربران عادی طرد شده است؛ افرادی که اکنون به دستگاه‌های موبایل، همچون گوشی‌‌ هوشمند و تبلت‌ مهاجرت کرده‌اند. مشتریان سازمانی، کماکان پایه‌های مستحکم ویندوز در دنیای سیستم‌های عامل هستند؛ اما مشخص نیست که سیستم‌های سازمانی با نرخ‌های نجومی در حال جایگزینی هستند یا این بازار نیست به‌تدریج در حال کوچک‌تر شدن است.

مک بوک پرو 13 2017 اپل / macbook pro 13 2017 apple

افزایش سهم مک از بازار کامپیوترهای شخصی ممکن است به‌میزان اندکی مرتبط با افزایش فروش دستگاه‌های اپل یا کاملا با آن بی‌ربط باشد؛ چرا که افزایش تعداد کاربران، همواره با افزایش میزان فروش و عرضه همراه نبوده است. به‌عنوان مثال در طول سال ۲۰۱۷، اپل اعلام کرد که ۱۹ میلیون دستگاه مک به‌ فروش رسانده که به‌گزارش گارتنر، معادل ۷.۲ درصد از میزان کل عرضه‌ی کامپیوترهای شخصی است؛ بنابراین میزان عرضه‌ی مک به‌ میزان قابل توجهی از تعداد مک‌های در حال استفاده پایین‌تر است.

به‌جای آمار فروش و عرضه‌، ممکن است افزایش سهم مک به‌ مفهوم آن باشد که کاربران مک به‌صورت متوسط، بیش از کاربران کامپیوترهای ویندوزی، دستگاه‌های خود را نگه‌داری می‌کنند یا بخشی از کاربران ویندوزی، دستگاه‌های خود را کنار گذاشته‌‌اند، درحالی‌که کاربران مک، کماکان از کامپیوتر خود استفاده می‌کنند، در هر دو سناریو، حتی اگر مک از نگاه آمار، رشد سریعی نداشته باشد، سهم بیش‌تری خواهد داشت. اُدانل می‌گوید:

[رسیدن مک به سهم ۱۰ درصدی]، کمی عجیب به‌نظر می‌رسد؛ چرا که دستگاه‌های ویندوزی بیش از هر زمان دیگری از رقیب خود پیش افتاده‌اند. از پورت‌های بیش‌تر و گسترده‌تر گرفته تا نمایشگرهای با ابعاد و رزولوشن بالاتر و عملکرد بهتر، در تمامی موارد، کامپیوترهای مک از همتایان ویندوزی خود عقب مانده‌اند.