قالب های فارسی وردپرس 11

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 11

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

چرا DVD بهتر ازCD است؟

 

شاید بسیاری از کاربران از DVD تنها به علت ظرفیت بالای ذخیره اطلاعات به جای CD استفاده میکنند. در صورتی که DVD مزیتها و تفاوت های بسیار زیادی با CD های معمولی دارد. در این ترفند قصد داریم به بررسی این تفاوت ها که بیشتر منشأ سخت افزاری دارد بپردازیم. شاید شما نیز با خواندن این ترفند از این پس همواره از DVD برای ذخیره اطلاعات مهم خود استفاده کنید.

DVD از CD بسیار ایمن تر است ؛ در هر دو طرف یک DVD لایه‌ای از پلی‌کربنات موجود میباشد. این لایه از لایه زیرین خود که آلومنیومی می‌باشد و به عنوان لایه منعکس کننده‌ای برای لیزر عمل می‌کند، در برابر خط خوردگیها محافظت می‌کند.

دستورالعمل فنی سئو on-page گاید لاین دوم است که به تیم برنامه نویسی و پیاده سازی سایت اعمال می شود . این دستورالعمل به نحوه کدنویسی سایت بر اساس استانداردهای سئو اشاره دارد که بدست سئو شغل نوشته می شود. پروا به عناوین و تایتل ها، شیوه درج کدهای CSS و Java، کوتاه بودن سورس و مختصر حجم بودن صفحه برای لود تند تر در این مرحله اتمام می شود. همچنین توجه به مواردی که از عقیده سئو منع می شود و آیتم هایی که به رشد بهتر سایت در گوگل کمک می کند. پیاده سازی سایت برای گونه ها گوشی ها و تبلت ها و استاندرادسازی سایت های ریسپانسیو برای کاربران و گوگل در درجه اهمیت فوقانی پیمان دارد.

پس از این دو مرحله، کار و جنبش های بعدی سئوکار که اجرایی تر می باشند، آغاز می شوند. خدمات آنالیز سئوی فروشگاه اینترنتی بحث فرآوری محتوای سایت یکی از مباحث اولیه در سئو on-page است. در این کار باید بحث رضایت کاربر و گوگل هردو باره پروا پیمان گیرد و درونمایه به چهره جذاب و کاربر پسندانه نوشته شود. بحث بعدی لینک سازی درونی در سایت است که باعث پرتو دادن وابستگی میان صفحات مختلف سایت می باشد و ایندکس صفحات را تند تر می کند. وانگهی ویرایش های لازم در فایل های مهم سئو امثال سایت مپ، جزئی سایر از سئو on-page است.

در CD تنها لایه زیرین دارای پلی‌کربنات می‌باشد. اما بر خلاف این مسئله روی CD که حالت چاپ شده ای را به خود می‌گیرد حساس‌تر می‌باشد. در زیر بر چسب، در بیشتر CD‌ها تنها یک لاک نازکی کشیده شده است. و در زیر آن لایه منعکس کننده قرار دارد. تنها خط‌خوردگ‍ی بسیار کوچکی مثلاً توسط یک خودکار می‌تواند باعث ضربه‌ خوردن به لایه انعکاسی شود.

در قسمت ضربه‌خورده شده دیگر اشعه‌های لیزر منعکس نمی‌شود، لذا CD دیگر به صورت کامل و یا بخشی از آن اجرا نمی‌شود. لازم به ذکر است که بهتر است به خصوص در مورد CD‌ها همیشه برای نوشتن بر رویشان از خودکارهای مخصوص CD ها استفاده کنید.

علاوه بر این از نظر حساسیت در قبال نور و گرما، CD‌ها و DVD‌هایی که شخصا بر روی‌انها چیزی ثبت می‌شود. نسبت به آن دسته که همراه در فایل از شرکت‌ها می‌آیند آسیب‌پذیرتر می‌باشند. در صفحاتی که شخصا فایلی را در آنها ثبت کرده‌اید، (ترفندستان) یک ماده ارگانی رنگی که به نور نیز بسیار حساس است. کار حمل اطلاعات را بر عهده می‌گیرد. نور مستقیم خورشید می‌تواند این ماده را خراب کند، پس بهتر است همیشه در جای تاریکی از آنها نگهداری کنید و نگذارید که تغییرات دما بر آنها اثر کنند.

اگر از رایانه‌های دسکتاپ PC خسته شده‌اید و پول کافی هم دارید، لپ‌تاپ‌های سنتی برای شما بهترین انتخاب هستند. برخلاف نت‌بوک‌ها (Netbook)‌، اندازه صفحه نمایش و صفحه کلیدهای این رایانه‌های قابل‌حمل، کامل بوده و می‌توانید یک روز کامل کاری را با آنها بدون هیچ گونه احساس خستگی و ناراحتی سپری کنید. تفکیک‌پذیری (رزولوشن) صفحه نمایش لپ‌تاپ‌های عادی از نت‌بوک‌ها بیشتر است و به شما اجازه می‌دهد تا در یک زمان، محتوای بصری بیشتری را یکجا روی صفحه داشته باشید و این امر امکان استفاده آسان‌تر از بسیاری از برنامه‌های نرم‌افزاری را برای شما فراهم می‌کند.


تنها نکته منفی آنها این است که قیمت و وزن لپ‌تاپ‌ها از نت‌بوک‌ها بیشتر است، اما به هر حال با بودجه‌ای در حدود 500 هزار تومان، می‌توانید لپ‌تاپ‌هایی را از اندازه صفحه نمایش 3/13 تا 6/15 اینچ انتخاب کنید که صفحه کلیدهای شکیل و خوبی داشته باشند و در عین این که از قدرت کافی برای پاسخگویی به نیازهای روزمره و اجرای نرم‌افزاری شما برخوردارند، زمان دوام باتری در حد 3 ساعت یا بیشتر را نیز ارائه می‌دهند. به همین علت برای افرادی که به طور مداوم آنها را برای استفاده در کارها و ارجای وظایف گوناگون به‌کار می‌برند، همراهی ایده‌آل است.

 

انواع لپ‌تاپ

1ـ‌ لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی (Gaming laptop)‌

معرفی این لپ‌تاپ‌ها به این معنا نیست که شما تنها قادر به بازی روی این رایانه‌های خاص هستید و امکان اجرای این بازی‌ها را روی انواع دیگر لپ‌تاپ‌ها ندارید. با آن که بیشتر تولیدکنندگان لپ‌تاپ‌های معمولی در ساخت آنها چندان تاکیدی بر قدرت اجرای بازی آنها ندارند، اما با کمال تعجب، برخی مدل‌های نه‌چندان گرانقیمت مانند
Acer Aspire 5741 با آن که اصلا به ظاهر آنها نمی‌خورد که قادر به اجرای بازی‌های رایانه‌ای باشند و برای این کار، ساخته نشده‌اند، اما در زمینه اجرای بازی‌ها قدرتمند هستند. شاید قدرت این نوع سیستم بیشتر مربوط به تراشه (چیپ) گرافیکی ATI Radeon HD 5470 آن باشد که قادر است از عهده جدیدترین بازی‌های رایانه‌ای موجود برآید. اگر به دنبال یک لپ‌تاپ بازی واقعی هستید که بتواند براحتی به‌درد همه بازی‌ها بخورد، لپ‌تاپ گرانقیمت Alienware M17x که 2 عدد کارت گرافیکی را در قالب یک بسته در خود جا داده است و فضای دیسک سختی معادل 2/1 ترابایت دارد، یکی از بهترین گزینه‌هاست. لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی مزیت‌های دیگری را نیز بجز اجرای بازی‌های با گرافیک بالا و سه‌بعدی دارند، از قبیل غول‌پیکر بودن که اگر صفحه نمایش آنها 17 اینچ نباشد، می‌توانید صفحه حداقل 15 اینچی را از آنها انتظار داشته باشید. به همراه فضای کافی برای کار و بازی و همچنین فضای ذخیره داده زیادی که در اختیار شما قرار می‌دهند. شما باید به این نکته در مورد این لپ‌تاپ‌ها توجه داشته باشید که با داشتن صفحه نمایشی اینچنین بزرگ و قطعات سخت‌افزاری با کارایی بالا، زمان دوام باتری 5/1 یا 2 ساعته برای یک چنین سیستم‌های بازیخوری به هیچ وجه غیرعادی نیست. در ضمن باید آماده دست و پنجه نرم کردن با وزن زیاد آنها نیز باشید. شما می‌توانید آنها را برای زمان‌های نه‌چندان طولانی در یک کوله پشتی به آسانی حمل کنید.

 

2 ـ لپ‌تاپ‌های فرا ـ قابل حمل (Ultraportable)‌ و نت‌بوک‌ها

اگر به دنبال لپ‌تاپی باشید که شانه و کتف شما را از کار نیندازد، باید به دنبال یک لپ‌تاپ فرا ـ قابل حمل یا نت‌بوک باشید. این لپ‌تاپ‌ها از جهت کوچکی و سبکی، براحتی در سفر و در راه منزل و کار در کیف دستی جا می‌گیرند و در اولین نظر، بسیار شبیه هم هستند. همچنین شما، زمان دوام باتری شگفت‌انگیز بیش از 8 ساعت را نیز می‌توانید از آنها انتظار داشته باشید. لپ‌تاپ‌های فرا ـ قابل حمل در برخی مواقع کمتر از 5/1 کیلوگرم وزن دارند که می‌توانند به آسانی به همه جا حمل شوند.

لپ‌تاپ‌های فرا ـ قابل حمل در مقابل لپ‌تاپ‌های معمولی بسیار لوکس به نظر می‌رسند. اندازه‌های 5/11 و 12 اینچی صفحه نمایش‌های آنها بسیار به درد بخورتر از اندازه 10 اینچی صفحه نمایش نت‌بوک‌ها بوده و همچنین سیستم‌هایی بسیار مفید و قابل استفاده‌تر و دارای کارایی بیشتری از آنها هستند که از قطعات بسیار مرغوب و گران‌تری ساخته شده‌اند که در این امر در مقابل نت بوک‌ها جذابیت بیشتری به آنها می‌بخشد. لپ‌تاپ‌های سری X سونی که از فیبر کربن (Carbo Fibre)‌ و آلومینیوم ساخته شده و بهره‌مند از فضای ذخیره‌سازی از نوع وضعیت جامد (SSD)‌ یا Solid-state disk هستند، با دوام طولانی‌تر شارژ باتری و کارآیی بالا و طراحی مناسب، در راس دیگر لپ‌تاپ‌های این دسته قرار دارند. یک ایراد بزرگ لپ‌تاپ‌های فرا ـ قابل حمل قیمت بالای آنها است به طوری که یک لپ‌تاپ فرا ـ قابل حمل سونی بیش از 000/000/1 تومان گران‌تر از یک نت‌بوک است و این در حالی است که حتی از قدرت لپ‌تاپ‌های معمولی ارزان‌تر از خود هم برخوردار نیست.

 

3 ـ لپ‌تاپ‌های تبلت یا لوحه‌ای (Tablet PC)‌

رایانه‌های لوحه‌ای سال‌هاست که کم و بیش در بین لپ‌تاپ‌ها حضور دارند. تا به امروز کاربردهای آنها اختصاصا جهت مصارف تخصصی و تجاری بوده است، اما با ورود آیپد اپل (Apple iPad)‌ که رایانه‌ای است طراحی شده برای مصارف خانگی، این روال کاملا به هم خورد. آیپد سیستم‌عامل iOS را روی خود در حال اجرا دارد و برخی از رقیبان آن نیز از سیستم‌عامل آندروید گوگل (Google Android)‌ استفاده می‌کنند که هر دوی این سیستم‌ها با فراهم ساختن امکان گشت‌و‌گذار شما در وب (web surf)‌، دانلود بازی‌ها و برنامه‌های نرم‌افزاری ساده که برنامه‌های کاربردی (apps)‌ نامیده می‌شوند، کاملا کارآمد و خوب روی صفحه نمایش‌های صفحه لمسی (touchscreen)‌ تقریبا کوچک آنها عمل می‌کنند. اگر به دنبال رایانه‌ای هستید که با سیستم عامل ویندوز کار کند، ما مطمئن نیستیم که لپ‌تاپ‌های تبلت گزینه‌ای مناسب برای شما باشند. البته ویندوز با تنظیمات و کنترل‌های صفحه لمسی کار می‌کند و رایانه‌های لمسی هوشمند (Touchsmart)‌ در اجرای برنامه‌ها به‌وسیله کنترل انگشتان بسیار خوب عمل می‌کنند، اما حتما باید در کنار آنها صفحه کلید و ماوس نیز در دسترس باشد. این رایانه‌های لوحه‌ای به عنوان یک راه و گزینه قابل حمل برای گشت و گذار در وب بسیار مناسب هستند و انواع گوناگونی از آنها با اندازه‌های صفحه نمایش بزرگ و کوچک در بازار یافت می‌شوند.

ممکن است شما نیز به همانند بسیاری از کاربران دیگر یک پرینتر برای کامپیوتر شخصی تان داشته باشید. این امکان وجود دارد که در چاپگر شما کارتریج جوهر و هد چاپگر از هم جدا می‌باشند. این نوع چاپگرها که بیشتر در محصولات اپسون به چشم میخورد. هد چاپگر بسیار کثیف است و در چاپ خطوط اضافی ایجاد می‌کند، در نتیجه نیاز به پاک سازی دارد.این هدها را نباید از هم جدا کرد چرا که به صورت میلیمتری و دقیق باید جایگذاری شوند. اما با هر تفسیری به هر حال این هدها هم کثیف شده و یا جوهر خشک شده بر روی آنها قرار می‌گیرد. نگران نباشید چرا که با استفاده از این ترفند اینگونه هدها هم به سادگی پاک میشوند.

نقطه ابتدایی هر چاپگری حالت خاموشی آن است. در این حالت هد سفت شده و در یک جا قرار دارد. برای اینکه بتوانید آن را تکان دهید باید، هد را از حالت قفل شده خارج کنید. برای این کار چاپگر را روشن کرده و به محض حرکت هد، سیم برق چاپگر را از پریز برق بیرون بکشید. اکنون قابل حرکت است.
دستمال خیسی را زیر سری چاپگر بکشید. با یک دست محگم نگه دارید و با دست دیگر سری را به آرامی به جلو و عقب حرکت دهید. سپس مکانی را که در در حالت خاموش، هد در آن قرار می‌گیرد را هم پاک کنید. چرا که در آنجا هم بیشتر اوقات گرد و خاک و یا جوهر خشک شده قرار می‌گیرد. هنگامی که کار پاکسازی تمام شد، دوباره سیستم را به برق وصل کنید.
هد چاپگر به مکان اول باز می‌گردد. پس از این پاکسازی، چاپگر شما دوباره بدون هیچ خط اضافی کار خواهد کرد.

با استفاده از این ترفند که در اصل معرفی یک سایت است میتوانید به صورت کاملأ آنلاین و از طریق اینترنت، با تایپ نام و نام خانوادگی شخص پی به شماره تلفن و محل سکونت او ببرید. با این کار شما از تماس با اپراتورهای 118 شرکت مخابرات بی نیاز میشوید و میتوانید بدون دردسر شماره تلفن تمامی افراد حقیقی و حقوقی را به دست آورید.

بدین منظور کافی است به آدرس http://118.tct.ir بروید.
همان طور که مشخص است برای جستجوی تلفن افراد حقیقی به قسمت "مشترکین حقیقی" و برای جستجوی تلفن شرکت ها و موسسات به قسمت "مشترکین حقوقی" بروید.
در هر دو قسمت هم با استفاده از دکمه جستجو تکمیل فرم نظر به زبان فارسی میتوانید شماره و آدرس فرد مورد نظر را بیابید.
دقت کنید برای استفاده از این سرویس تنها باید از مرورگر اینترنت اکسپلورر استفاده نمایید.

اگر از کاربران دنیای اینترنت هستید حتما با گوگل و امکانات و خدمات متنوع این غول اینترنتی کاملا آشنا هستید. حتی افرادی که آشنایی اندکی با دنیای اینترنت داشته باشند هم حتما نام گوگل را شنیده اند. وقتی سری پیج و سرگئی برین در نخستین سال های جوانی تصمیم گرفتند پایگاه اینترنتی گوگل را راه اندازی کنند هرگز تصور نمی کردند که روزی بتوانند به عنوان جوان ترین میلیاردرهای دنیا نام خود را به ثبت برسانند و به این ترتیب نخستین جرقه هایی که در ذهن این دو جوان ایجاد شد زمینه مناسبی را برای ظهور اندیشه های خلاق در این پایگاه اینترنتی به وجود آورد. سری پیج که سال ۱۹۷۳ میلادی متولد شده بود با راه اندازی موتور جستجوی گوگل نام خود را به عنوان یکی از برترین کارآفرینان حوزه فناوری اطلاعات در ایالات متحده آمریکا معرفی کرد.

سری پیج از نخستین افرادی است که موفق به اخذ مدرک دکتری علوم کامپیوتر از دانشگاه میشیگان شد و در حال حاضر نیز علاوه بر این که مدیریت بخش تولیدات گوگل را بر عهده دارد به عنوان یکی از اساتید دانشگاه میشیگان در رشته های علوم کامپیوتر، برنامه نویسی و هوش مصنوعی در این دانشگاه به تدریس مشغول است. سری پیج سال ۱۹۹۸ میلادی یعنی همزمان با وقتی که در رشته علوم کامپیوتر در مقطع دکتری در دانشگاه استمفورد تحصیل می کرد با سرگئی برین آشنا شد و پس از راه اندازی موتور جستجوی گوگل با همکاری سرگئی برین تصمیم گرفت تحصیل در این مقطع را به طور موقت کنار بگذارد.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که از دیگر علاقه مندی های مشترک این دو جوان علاقه زیاد آنها به شناخت دنیای خارج از زمین است تا جایی که آنها حتی در امکانات و خدمات مختلفی که در موتور جستجوگر اینترنتی گوگل ارائه کرده اند نیز به این موضوع توجه کرده و نرم افزارهای اختصاصی را برای جستجو در میان تصاویر ستارگان و کهکشان طراحی کرده و در اختیار کاربران قرار داده اند. پدر سری پیج از محققان برجسته و معروف ایالت میشیگان بود و این در حالی است که مادرش نیز در زمینه برنامه نویسی کامپیوتر فعالیت می کرد و همین موضوع سبب شد تا زمینه مناسبی برای علاقه مندی او به علوم کامپیوتر فراهم شود. سری پیج در این سال ها در انجام ماموریت خود برای ارائه بهترین نتایج جستجو در اینترنت بسیار موفق بوده است. براساس بررسی های انجام شده دارایی های سری پیج بیش از ۲۰ میلیارد دلار برآورد شده است و همین موضوع سبب شده که نام این دو دوست در رتبه ۲۶ فهرست اسامی ثروتمندان جهان ثبت شود.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.