قالب های فارسی وردپرس 11

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 11

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

شنود و جاسوسی از لپ‌تاپ‌های اپل غیرممکن شد

به گزارش ایسنا، شرکت اپل در جریان برگزاری رویداد رونمایی از محصولات جدیدی اعم از مک بوک پرو و مک بوک ایر ۲۰۱۸ به تشریح قابلیت های این محصولات و امکاناتی که به واسطه بکارگیری تراشه‌های امنیتی موسوم به T۲ در آنها بوجود آمده است، ادعا کرده است که شنود و جاسوسی از اطلاعات رد و بدل شده کاربران از طریق میکروفون‌های این لپ تاپ های جدید بدین ترتیب غیرممکن شده است. چراکه این تراشه‌های امنیتی از حافظه داخلی، داده های مربوط به اثر انگشت کاربران و قسمت های دیگر این لپ تاپ ها به خوبی حفاظت می کند و به هکرها و مجرمان سایبری که قصد دارند بدون اجازه کاربران به اطلاعات آنها دسترسی و نفوذ پیدا کنند، امکان جاسوسی و شنود مکالمات را نخواهد داد.

 

این تراشه امنیتی به قابلیتی مجهز است که میکروفون دستگاه را در مواقع لزوم از لحاظ سخت‌افزاری قطع می کند و این بدان معناست پس از بستن و خاموش کردن دستگاه، ارتباط میکروفون با سایر قسمت‌های لپ‌تاپ از لحاظ فیزیکی نیز قطع می‌شود.

 

بر اساس گزارش وب سایت The Verge، اپل در این خصوص این چنین می‌گوید: وقتی ارتباط میان میکروفون با سایر بخش‌ها به صورت سخت افزاری قطع می شود، دیگر هیچ یک از نرم افزارها قادر نخواهند بود با میکروفون لپ تاپ ارتباط برقرار کنند و این امر امکان شنود مکالمات و جاسوسی از کاربران را به صفر می‌رساند.

 

البته لازم به ذکر است که همواره یکی از جنجالی‌ترین موضوعاتی که کاربران و کارشناسان را نگران کرده است، دوربین لپ‌تاپ است که ممکن است این امکان را به هکرها بدهد که بدون اجازه آنها از زندگی روزمره و مکالماتشان فیلم و عکس‌برداری کرده و به عبارتی دیگر جاسوسی کند.

 

با اینکه اپل درباره امکان قطع دسترسی هکرها به دوربین از طریق این تراشه امنیتی چیزی نگفته است، اما بسیاری از کاربران امیدوارند که در آینده‌ای نزدیک تراشه‌های امنیتی جدیدی در دستگاه‌های الکترونیکی بکار گرفته شود تا دسترسی به دوربین نیز همچون میکروفون به صورت سخت‌افزاری قطع و مسدود شود.

به گزارش ایسنا، با توجه به افزایش روزافزون محبوبیت فناوری‌های نوین و گسترش تلاش و فعالیت‌ شرکت‌های مختلف تکنولوژی و اپراتورهای بین المللی برای برقراری و توسعه زیرساخت‌های لازم برای فناوری نسل پنجم اینترنت ۵G، می‌توان گفت که یک ماراتن و رقابت تنگاتنگی میان این غول‌های تکنولوژی درگرفته است و هر یک از آن‌ها در تلاشند نخستین اپراتور و شرکت مخابراتی باشند که امکان دسترسی و بهره‌برداری از جدیدترین نسل از اینترنت ۵G را در اختیار کاربرانشان قرار می دهند.

 

حالا مدیرعامل شرکت وان‌پلاس به تازگی اعلام کرده است که نخستین گوشی هوشمندی که در اروپا از فناوری شبکه نسل پنجم اینترنت ۵G پشتیبانی می‌کند، به این برند تعلق خواهد داشت.

 

مدتهاست که شرکت‌های مختلف اعم از لنوو، وان‌پلاس، هواوی و غیره همگی از برنامه های خود برای رونمایی و عرضه یک گوشی هوشمند جدید که از فناوری نسل پنجم اینترنت ۵G پشتیبانی می‌کند، خبر داده‌اند. این در حالیست که هنوز زمان مشخصی را برای عرضه آن اعلام نکرده‌اند.  

 

از گزارش‌های منتشر شده در فضای مجازی به نظر می‌رسد که این محصول در نیمه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی روانه بازارهای جهانی شود.

 

این در حالیست که قبلا لنوو اعلام کرده بود که نخستین گوشی هوشمندی که از این فناوری نسل پنجم اینترنت پشتیبانی می کند، از آن خودش است. حال باید منتظر ماند و دید که کدام یک از این برندهای معروف و فعال در حوزه تکنولوژی لقب نخستین موبایل مجهز به ۵G را به خود اختصاص می دهند.

 

از طرفی دیگر کریستیانو آمون، معاون ارشد کوالکام نیز در خصوص تولید این محصول خاطرنشان کرده که از همکاری با وان‌پلاس برای ساخت و عرضه گوشی‌های مجهز به فناوری شبکه ۵G در آینده نزدیک بسیار خرسندیم.

 

همچنین گزارش‌های  وب سایت the verge حاکی از آن است که این شرکت چینی تولیدکننده موبایل اخیرا مذاکرات و گفتگوهایی را با برخی از اپراتورهای مخابراتی در اروپا آغاز کرده است تا در راستای هدف خود قدم بردارد و عرضه نخستین گوشی مجهز به ۵G در اروپا را به خود اختصاص دهد.

به گزارش خبرآنلاین، اپل در طراحی گوشی دو اولویت تعویض آسان باتری و اسکرین را در اولویت قرار داده است و پنل جلویی آیفون 10 آر بدون نیاز به درآوردن ماژول چهره شناس / Face ID قابلیت تعویض دارد.  

 

استفاده از پیچ‌های غیرمعمول در بازار نکته قابل‌توجه در طراحی 10 آر است که البته عدم استفاده از چسب را هم نشان می‌دهد. شکسته شدن گلس گوشی نیز نکته منفی در تعمیر است که باید بدان توجه نمود.

 

برخی مشخصات فنی آیفون 10 آر به شرح زیر است:

 

پردازنده 6 هسته‌ای A12 Bionic با انجین نسل جدید / ال سی دی رتینا 6.1 اینچی با رزولوشن 1792 در 828 پیکسل / دوربین 12 مگاپیکسلی اصلی و 7 سلفی / 64 گیگ حافظه داخلی / استاندارد IP67 ضد آب و غبار

 

تصاویر زیر فرایند باز کردن گوشی را نشان می‌دهد.  اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, آیفون ۱۰

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, آیفون ۱۰

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, آیفون ۱۰

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, آیفون ۱۰

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, آیفون ۱۰

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, آیفون ۱۰

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, آیفون ۱۰

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, آیفون ۱۰

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, آیفون ۱۰

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, آیفون ۱۰

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, آیفون ۱۰

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, آیفون ۱۰

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, آیفون ۱۰

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, آیفون ۱۰

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, آیفون ۱۰

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, آیفون ۱۰

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, آیفون ۱۰

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, آیفون ۱۰

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, آیفون ۱۰

 

اما نکته مهم این است که برخی از اولین نتایج جستجوی به نمایش درآمده توسط جستجوگر بینگ، سایت هایی حاوی بدافزار هستند. علت این است که از ماه ها قبل آگهی هایی برای بارگذاری مرورگر کروم در صدر نتایج جستجوی این موضوع در موتورجستجوی بینگ نمایش داده می شود که به سایت های آلوده لینک داده می شوند.

بارگزاری تنبل: این قابلیت که فقط در پلاگین WP Rocket قرار گرفته است، سرعت صفحات سایت را تا حتماً چشمگیری افزایش می دهد. به راستی زمانی که یک صفحه از سایت را باز می کنید، در حالت عادی باید صبر کنید تا همگی عکس ها و ویدیو ها لود شوند و بعد متعلق به صفحه مفتوح شود. اما با این قابلیت دیگر نیازی نیست منتظر لود شدن کل ی تصاویر باشید. وقتی که با اسکرول کردن به یک تصویر رسیدید، آن تصویر یا ویدیو لود می شود.


اگر میخواهید این قابلیت را فعال کنید، تیک گزینه باره نظرتان را بزنید. اولی مربوط به تصاویر و دومی مربوط به ویدیو ها و iframe ها است.


بهینه سازی فایل ها: این گزینه، با از میان بردن فضای خالی بین کد ها و یک سری ترفند دیگر، فایل های جاوااسکریپت، html، CSS و فونت ها را کم حجم یا اصطلاحا بهینه می کند. در پرکار سازی این گزینه ها نهایت دقت را به پیشه ببرید. چرا که بیشتر با پرکار کردن این گزینه، مشکلاتی در اجرای سایت و شیوه نمایش آن به هستی خواهد آمد. به عقیده من ارزشش را ندارد. فعالش نکنید.


کش موبایل: با فعال کردن این گزینه، سایت شما در دستگاه های موبایل هم کش می شود.


Feeds Cache: کش غذا را پرکار می کند. غیر فعال بگذارید بهتر است.


کش کاربران خارج شده: نمی دانم چه کسی این افزونه را به این صورت ترجمه کرده. اما مفتوح هم میگویم اگر بلد نیستید برگردان نکنید. کسی مجبورتان نکرده. این گزینه دقیقا برعکس است. یعنی قصد کش کاربران وارد شده است. به صورت پیشفرض، برای کاربرانی که به هر نحوی وارد سایت شده اند، حالت کش فعال نیست. ولی با انتخاب این گزینه، برای کاربران وارد شده نیز عملیات کش انجام می شود.


کش امنیتی: برای سایت هایی که از پروتکل https بهره‌گیری می کنند، کش را فعال می کند.


Emojis: اسمایل های وردپرس را جایگزین اموجی ها می کند. در واقع شمار درخواست های http را کاهش می دهد و با اینکار مایه افزایش سرعت سایت می شود. بهتر است فعال باشد. اما اگر با اجرای اسمایل ها دشوار داشتید غیرفعالش کنید.


زمانبندی منزه کردن کش: مشخص می کند که کش ذخیره شده در مرورگر کاربر هر چند وقت یکبار منزه شود و اطلاعات جدید سایت لود شود. به چهره پیشفرض روی ۲۴ ساعت است. ولی اگر روی ۵ روز باشد خوب است.


در نهایت روی دکمه اندوخته تغییرات کلیک کنید.


تب تنظیمات پیشرفته

در این دسته تنظیمات مترقی تر پیمان گرفته اند. اگر کاری با این تنظیمات نداشته باشید هم اتفاقی نمی افتد. خیلی هم مهم نیستند. اما اگر خیلی اصرار دارید، توضیحات پایین را بخوانید.


با WP Rocket سرعت لودینگ را افزایش دهید.


درخواست واکشی DNS: در این دسته میتوانید همگی تقاضا هایی که از طرف سایت شما به آدرس ها یا دامین های سایر فرستاده می شود را مشخص کنید. در واقع سایت شما از یکسری فایل های جاوااسکریپت، سی اس اس، جی کوئری و … استفاده می کند. هر کدام از این فایل ها آدرس های مشخصی دارند که شدنی است در خود سایت شما یا در سایتی سایر پیمان گرفته باشند. اگر کل ی این دامین ها را در این بخش وارد کنید، زمان کمتری برای معرفی و اخذ فایل های ذکر شده مصرف می شود. مثلا اگر سایت شما از کتابخانه جی کوئری موجود در سرور های گوگل کاربرد می کند، قطعا چنین سورسی برای منبع آن در سایتتان هستی دارد:


https://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.12.4/jquery.min.js


شما برای این مورد باید آدرس ajax.googleapis.com را در این دسته وارد کنید. سایر اقلام نیز به همین شکل است.


خالی کردن کش بروز رسانی نوشته: آدرس نوشته هایی را وارد کنید که میخواهید با بروزرسانی شان، کش قبلی منزه شود. مثلا اگر دیدگاهی اضافه شد یا خودتان مطلب را ویرایش کردید. چیزی وارد نکنید هم اتفاقی نمی افتد. بهتر است خالی باشد.


کش نشدن برگه ها: آدرس فیش هایی که میخواهید کش نشوند را وارد کنید. پروا داشته باشید که برگه های تسویه حساب ووکامرس، ایزی دیجیتال دانلود و … به صورت اتوماتیک کش نمی شوند. بعد نیازی به وارد کردن آنها نیست.


Never send cache pages for these user agents : میتوانید نام کاربرانی که میخواهید صفحات برای آنها کش نشود را وارد کنید. هر اسم در یک خط.


Reducing the number of minified files in one file on : فایل های بهینه شده را در یک فایل یکپارچه کردن  می کند. بهتر است فعالش نکنید.


فشرده سازی CSS: آدرس فایل های css ای که میخواهید فشرده شوند را وارد کنید. تکنیک های افزایش سرعت سایت این گزینه ممکن است در نمایش سایت مشکلاتی به هستی بیاورد. پس حتما قبلش یک بک آپ از سایت تهیه کنید.


فشرده سازی جاوا: آدرس فایل های جاوااسکریپتی که میخواهید فشرده شوند را وارد کنید.  این گزینه شدنی است در نمایش سایت مشکلاتی به وجود بیاورد. بعد حتما قبلش یک بک آپ از سایت تهیه کنید.


فشرده سازی جاوا در پاورقی: اگر میخواهید فایل های جاوااسکریپت موجود در فوتر سایت فشرده یا بهینه شوند آدرس آن ها را وارد کنید. این گزینه و گزینه بعدی بهتر است خالی بمانند.


تب Database

در این بخش، قادر خواهید بود لغایت دیتابیس خویش را بهینه کنید. حتما قبل از سپریدن تنظیمات این قسمت، از دیتابیس خویش یک نسخه حامی بگیرید.

 

یکی از این سایت های آلوده GoogleOnline۲۰۱۸.com است که شباهت زیادی به صفحه بارگذاری مرورگر کروم که توسط خود گوگل طراحی شده، دارد. زمانی که کاربران برای بارگذاری فایل ChromeSetup.exe بر روی آن کلیک کنند در عمل یک بدافزار سارق اطلاعات خصوصی را بر روی رایانه خود نصب می کنند.

 

گفتنی است که این مشکل تنها مربوط به مرورگر بینگ است و اگر از مرورگر فایرفاکس برای بارگذاری کروم استفاده شود، این مرورگر سایت های آلوده ای از این دست را شناسایی کرده و به کاربر هشدار می دهد. مایکروسافت به تازگی و بعد از اعتراضات مکرر کاربران سرانجام لینک به این وب سایت آلوده را از جستجوگر بینگ حذف کرده است.

مهر به نقل از فوربس، به نظر می رسد آخرین آپدیت سیستم عاملiOS، دستگاه GrayKey را مسدود می کند. این دستگاه می تواند ظرف چند دقیقه پسورد آیفون را هک کند.

 

چندی پیش مشخص شد نیروهای پلیس از این دستگاه برای هک کردن پسورد آیفون افراد مظنون در تحقیقات خود استفاده می کنند،نگرانی هایی میان کارشناسان امنیتی به وجود آمد.

 

در همین راستا طی ۶ ماه گذشته اپل مشغول ساخت موانعی بود تا دسترسی بدون اجازه  GrayKey به اطلاعات را  مسدود کند. اما هربار تولید کنندگان این ابزار می توانستند راهی برای غلبه بر این مشکلات بیابند.  

 

اما به نظر می رسد این بار اپل توانسته یک سد مستحکم را در برابر این ابزار ایجاد کند.

 

در حال حاضر GrayKey فقط می تواند  به بخشی از اطلاعات کاربر دست یابد. این بدان معناست که پلیس می تواند فقط بخشی از فایل های رمزگذاری شده را دست یابد.

از طریق عینک فوکالز می‌توان مسیج‌ها را روی شیشه عینک دید، از طریق دستور صوتی الکسا به آنها پاسخ داد، آپدیت لحظه‌ای آب و هوا را داشت، مسیریابی کرد، تاکسی آنلاین اوبر سفارش داد، یادآوری تقویم را فعال کرد و ابزار هوشمند خانگی را کنترل و مدیریت کرد.

 

علاقه‌مندان به این عینک می‌توانند به طور حضوری به دو مکان در تورنتو و بروکلین مراجعه کرده واز نزدیک با قابلیت‌های فوکالز آشنا شوند. کاربران همچنین می‌توانند از لنزهای طبی یا غیر طبی هنگام سفارش عینک دلخواه در فروشگاه استفاده کنند.

 

شاید در نگاه اول این عینک زشت به نظر رسیده و در مقایسه با عینک‌های موجود در بازار قدیمی به نظر برسد اما یک مینی پروژکتور با کیفیت کنار دسته عینک تعبیه شده است که دیتا را روی شیشه عینک می‌اندازد. سایر سازندگان از تکنیک‌های مشابه برای نمایش دیتا استفاده کرده‌اند اما کیفیت فوکالز را نداشته‌اند. در واقع آنها سعی کرده‌اند تا یک ال سی دی را داخل شیشه عینک تعبیه کنند و کاری که استارتاپ کانادایی انجام داده این بوده که کاملا آن را فیت کرده است.

 

مورد دیگر اینکه می‌توانید فعالیت هوشمند ساعت را متوقف کرده و به صورت عادی از عینک استفاده کنید. فوکالز که با یک بار شارژ  18 ساعت جواب می‌دهد، از طریق بلوتوث به گوشی اندرویدی یا آیفون وصل می‌شود.

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, عینک هوشمند

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, عینک هوشمند

شیائومی که یکی از برندهای نوپا و نوظهور در عرضه تولید موبایل و محصولات فناوری به شمار می‌رود، به تازگی اعلام کرده است که دارندگان گوشی‌های این شرکت قادر خواهند بود با سوژه‌های عکس گوناگون در مسابقه و چالش عکاسی شیائومی شرکت کرده و برای کسب جایزه ۱۰ هزار دلاری آن با یکدیگر به رقابت بپردازند.

 

جایزه مقام نخست این رقابت و چالش عکاسی ۱۰ هزار دلار بوده و علاقمندان باید عکس‌های گرفته شده با دوربین گوشی‌های شیائومی را حداکثر تا تاریخ ۲۲ نوامبر سال جاری ۲۰۱۸ میلادی جهت شرکت در این مسابقه ارسال کنند تا این تصاویر به داوری و قضاوت قرار بگیرد و برندگان آن نیز مشخص شوند.  

 

دومین نفر در این چالش عکس ۲ هزار دلار و سومین نفر نیز ۵۰۰ دلار برنده خواهد شد.

 

بر اساس گزارش منتشر شده در وب سایت gizmochina، کاربران قادر خواهند بود تصاویر و عکس‌های گرفته شده خود را با شرایط بخصوصی برای شیائومی ارسال کنند که از مهم‌ترین آنها می‌توان به دسته بندی‌های مختلف نظیر پرتره، چشم‌انداز طبیعی و تصاویر خیالی اشاره کرد.  لازم به ذکر است که حجم فایل و عکس‌های ارسالی به شیائومی نباید بیشتر از ۱۰ مگابایت و کمتر از ۳۰۰ کیلوبایت باشد.

 

گفته می‌شود این مسابقه در بسیاری از کشورهای جهان بخصوص چین از استقبال بی نظیر و کم‌سابقه‌ای برخوردار شده است به گونه‌ای که خیل عظیمی از کاربران تاکنون برای کسب جایزه ۱۰ هزار دلاری تلاش کرده و تصاویر خود را برای این شرکت ارسال کرده‌اند.

 

بسیاری از برندهای تکنولوژی و سازنده موبایل در چین هر از گاهی با برگزاری مراسم و مسابقاتی این چنینی سعی می‌کنند کاربران و مشتریان بیشتری را به سمت و سوی خود جذب کنند و نشان بدهند که کیفیت دوربین‌های بکار رفته در گوشی هایشان بسیار بالاست.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.